K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2010, 10:47   #1
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Kørselsordning

Hejsa I Dejlige og kloge K10ér :-)

Er der nogen af jer der kan hjælpe/ svare på hvilke rettigheder man har for en kørselsordning ??

Jeg har fået oplyst følgende af kommunen ; Regler for bevilling af kørsel er Lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 83, hvilket vil sige, at vi højst kan bevilge kr. 1.500 brutto mdl..
Hvis der er behov for yderligere kørselshjælp, skal borgeren ansøge på Ydelseskontoret efter Aktivlovens § 81, hvilket vil sige hjælp til en "enkeltydelse", som i enkelte tilfælde også kan være en "løbende" ydelse.

Dvs. at de har ydet hjælp til et buskort på 3 zoner. kr. 177,-, men der køre ikke bus i mit område og jeg har 6 km til nærmeste offentlige transport.

Jeg har en varigt nedsat funktionsevne, der bevirker, at jeg ikke selv kan køre bil, idet jeg ikke har flexabiliteten til at betjene speeder og bremsepedal. så hvordan skulle jeg komme frem til bussen, ( kan heller ikke cykle, da det er samme funktion, som bruges)



Jeg mener jo at det burde ydes efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §82 stk Stk. 5. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4 og 7, afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne.

I §2 står der stk. 4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,

Envidere står der i §2 stk 7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,


Hvad mener I jeg har ret / krav på

venlig tanker
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 10:53   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvad skal du bruge kørselsordning til? Er det til læge, arbejde eller fritdsaktiviteter? For det mener jeg at have meget at sige.... Der findes flere paragraffer nemlig... Hvis det er til arbejde/arbejdsprøvning og lignende, så må det være jobcentret, der skal tage sig af det, feks. betale for taxikørsel...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 16:50   #3
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvad skal du bruge kørselsordning til? Er det til læge, arbejde eller fritdsaktiviteter? For det mener jeg at have meget at sige.... Der findes flere paragraffer nemlig... Hvis det er til arbejde/arbejdsprøvning og lignende, så må det være jobcentret, der skal tage sig af det, feks. betale for taxikørsel...
Jeg skal bruge kørselsordningen for at kunne deltage i den aktivering, som kommunen har iværksat.

Men det vigtige i dette her ER den varigt nedsatte funktionsevne, som jeg har. Hvis jeg læser §82 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats, så står der jo klart og tydeligt "afholder kommunen den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne"

Jeg burde benytte taxa til transport og kommunen burde betale hele udgiften, Jfr. loven lovteksten, som jeg opfatter det, og derfor mener jeg ikke kommunen bare kan afspidse mig med et klippekort.


M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 16:58   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Nemlig, M2Y

Og derfor skal du straks skrive til dem og gøre opmærksom på fadæsen !

Du skal anføre dine problemer, som du har gjort her, så burde du kunne få taxa til afklaringsstedet.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 05:40   #5
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
og pointere højt og tydeligt, at da du skal i afklaring, og ikke kan komme til og fra bus-stoppestedet, er du nød til at ha taxa kørsel, ellers kan du ikke komme afsted, sammen med den §, så burde det da hjælpe, jeg har i begge mine afklarings fået beviliget taxa kørsel, jeg havde heldigvis slet ikke problemer med at få det.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 11:40   #6
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Efter GPS'er har vundet sit indpas.... ja så mister mange stedssandsen.

Måske skal du "bare" sende din sagsbehandler et kort og tegne ind hvor du bor og hvor fra bussen kører.

Spørg hende om hjælp til transport til busholdepladsen.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 12:42   #7
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Nemlig, M2Y

Og derfor skal du straks skrive til dem og gøre opmærksom på fadæsen !

Du skal anføre dine problemer, som du har gjort her, så burde du kunne få taxa til afklaringsstedet.

Det har jeg allerede gjort, men hvad nytter det, når sagsbehandleren ikke vil tage i mod sund fornuft ?? og ikke vil yde hjælpen efter gældende lovgivning..


Joh! jeg kan klage og det HAR jeg også gjort, men har fået afslag med henvisning til §83 i lov om aktiv beskæftigelsesindsats.

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 14:12   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
prøv en klage med kopi til hele byrådet og borgmester...

alternativt må du få kommunens trafikpolitiker til at få lavet busruterne om, så du kan komme i aktivering med dit 3 zone kort. altså så bussen kører til din hoveddør..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 14:29   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Huldra..

Tjah det var da en ide, som jeg også vil overveje Tak for den :-)

Trafikpolitisk .. a hva for en fisk -GG- Her nedlæggers der alt fra Låsby Svendens gamle faldefærdige huse, plejehjem og skoler og det er vel ikke for INGENTING at Vesthimmerlands kommune bliver betegnet som en udkantskommune??

Jeg vil nu kalde det for afviklings kommune, idet antaller af dårligt stillede familier falder, hvilket i sig selv er godt, set ud fradet med husene, men at de nedlægger plejehjem og skolerne i de små lokalsamfund og så kalder det for udvikling..Hmmm . Det kan da så kun gælde for Aars, Farsø og Aalestrup, hvor der bygge nyt, som én i ******* .... Men busser der forbinder byerne med mig er = o
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 21:40   #10
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Hvilken ydelse modtager du?

Altså sygedagpenge, kontanthjælp, ledighedsydelse, revalideringsydelse, ingenting mm.


Det er afgørende for hvilken transportgodtgørelse, du kan få.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension