K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2010, 15:15   #1
Uglen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Uglen er ny på vejen
Indkaldelse til jobsamtale - partsrepræsentation ?

Hej K10


Jeg er blevet indkalt til en jobsamtale på mit jobcenter.


Nederst i brevet skriver de

§ 37. Hvis en person uden rimelig grund udebliver fra en jobsamtale, herunder en samtale som led i en sygeopfølgning, en cv-samtale eller en rådighedsvurdering i jobcenteret, foretager kommunen fradrag i hjælpen for de dage, der går, fra personen skulle være mødt til jobsamtalen, cv-samtalen eller rådighedsvurderingen, og indtil kontakten til jobcenteret er genoprettet. Der foretages fradrag i hjælpen for den dag, hvor samtalen eller rådighedsvurderingen skulle have fundet sted, uanset om personen kontakter jobcenteret samme dag.

Stk. 2. Reglerne i stk. 1 finder tilsvarende anvendelse ved jobsamtaler og cv-samtaler, der finder sted hos anden aktør. Det er kommunen, der træffer afgørelse om fradrag i hjælpen.


Min partsrepræsentant plejer at tage sig af alle mine sager. Nu har jeg fået en ny sagsbehandler der siger at jeg skal møde op selv.

Er det rigtigt at jeg skal det og ikke kan sende min partsrepræsentant ?



I forvaltningsloven står der

§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.


Kh Uglen
Uglen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 15:47   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sjovt jeg har selv lige fået en der minder utrolig meget om møde TVANG trods partsrepræsentant, jeg er så bare ikke blevet henvist til §§ der giver sagsbehandler tilladelse til at kræve fremmøde, sagsbehandler har "bare" truet, hvilket absolut ikke er noget nyt træk hos hende (har haft hende tidligere og blev kørt totalt ned psykisk af hende, og udviklede angst for kommunen, og har så nu vundet i lotteriet og fået hende igen... fedt nok ikke?)

Nå men du beder først om en en skriftlig forklaring på hvorfor de indkalder dig, til trods for at du har partsrepræsentant på din sag.

Der næst klager du over at sagsbehandler IKKE har læst din sag ordentligt i gennem, klager over at de indkalder DIG! til møde på trods af at du har partsrepræsentant på din sag (henvis til forvaltningsloven § 8)

Og til sidst forventer du at denne form for fejltagelser ikke gentages oftere.

Det forvaltningsloven dækker over er at du IKKE kan kræves fremmøde, hvis du har partsrepræsentant, dog med undtagelse af medeindkaldelse hvor din fysiske tilstedeværelse er en betingelse, dvs indkaldes du fx til at få foretaget en speciallægeerklæring, så du altså tvunget til at møde op, for en evt partsrepræsentants krop kan ikke gå i stedet for din
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 21:53   #3
Uglen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Uglen er ny på vejen
Tak for svar LUM

men hvorfor skal vi trues ?

er der mange der oplever de her ting ?

kh uglen
Uglen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 22:12   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Ja, altid grim tone fra Jobcenter...

Trusler og ordrer...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2010, 22:28   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det tror jeg desværre er deres bedste våben til at få folk til at makke ret.

Det er det ikke kun, i dit tilfælde er det sikkert bare fordi din nye sagsbehandler ikke har læst din sag, og derfor bare sender indkaldelse, og dem skal de §§ stå da kommunen er forpligtet til at vejlede dig ikke kun om fordele men også ulemper, og loven siger nu en gang at man skal deltage i de møder, med mindre der er en lovlig undskyldning for at man ikke kan... det skal du naturligvis informeres om.

I mit tilfælde er forholdene nogle andre af den simple grund at der ikke er henvist til en § der bakker op om sagsbehandlers trussel... hvis du ikke så flår jeg dig levende.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 04:39   #6
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Ja, altid grim tone fra Jobcenter...

Trusler og ordrer...
Jeg har ikke mødt grim tone, trusler, jeg har kun mødt forståelse og fået den hjælp jeg burde, så ikke alle jobcentre, og social rådgiver er sådan.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 07:31   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
morwettendorff Har du noget imod at bytte sagsbehandler??

En af den slags kunne jeg godt bruge at prøve.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 10:38   #8
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
morwettendorff Har du noget imod at bytte sagsbehandler??

En af den slags kunne jeg godt bruge at prøve.
Nej tak vil helst ikke af med hende, men kommer jeg jo når jeg engang får min pension.

Hende jeg har nu er nr. 3 og de har alle været rigtige menneskelige, 2 fra sygedagpenge, og hende nu som er i flexjobteamet.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Borgerrådgiverens guide om partsrepræsentation phhmw At søge førtidspension 0 04-03-2013 16:45
Praktik/jobsamtale - Nogen gode råd? Massi Jeg har fået job. 7 14-11-2012 13:18
Jobsamtale Gladsaxe Alt det andet 26 01-06-2011 00:27
Til jobsamtale hos visitationsteamet mukke Spørgsmål ang fleksjob 0 08-06-2009 17:00
fratagelse af ledighesydelse (jobsamtale) Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension