K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2009, 19:26   #1
mariannek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
mariannek er ny på vejen
Hvad skal jeg nu gøre?

Hej alle!

Jeg er ny her på siden, og har lige skullet tage mod til mig til at komme med spørgsmål.

Jeg er blevet godkendt til fleksjob i sidst i oktober 2009. Har fået brev fra JSV om at møde til samtale den 2/12.

Mit spørgsmål er måske lidt banalt, men jeg er jo ny i det her og fik ikke til spurgt min sagsbehandler til råds ved vores sidste møde: Skal jeg selv gå på jobcenteret og melde mig ledig til fleksjobs nu eller vente til efter mødet på JSV ?

Vil det have betydning for udbetaling af næste måneds kontanthjælp at jeg først melder mig ledig nu og altså ikke har været "til rådighed "i månedens første halvdel?
mariannek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 19:40   #2
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hejsa Mariannek

TILLYKKE med din godkendelse til fleksjob - det har sikkert været en kamp i sig selv

Og velkommen til siden - her kan du være helt rolig - der er ingen der bider, så bare spørg løs...

Er du allerede på kontanthjælp? Hvis du allerede er på kontanthjælp, behøver du ikke selv at foretage dig noget - det burde bare fortsætte uændret, da du jo ikke er berettiget til ledighedsydelse så. Og på kontanthjælp er du jo altid ledig, fordi du skal stå til rådighed, så det er ikke noget du skal melde dig

Hvad er JSV? Din sag vil helt automatisk blive sendt fra din sagsbehandler til jobcenteret, hvor du vil få tildelt en jobkonsulent, der vil indkalde dig til et møde.

Håber at dette har hjulpet mere end forvirret .)

Held og lykke med at finde et fleksjob

__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 19:48   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JSV = Job på Særlige Vilkår....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 21:33   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg blev tilkendt flex i starten af april 2008, og foretog mig intet, blev henvist til anden aktør midt i maj 2008.

Nogle år før jeg blev tilkendt flex fik jeg af en sagsbehandler at vide, at jeg godt måtte afmelde mig AF, så jeg havde ikke kontakt til en jobkonsulent da jeg blev tilkendt flex.

Jeg har på intet tidspunkt meldt mig ledig, og har ikke været i kontakt med kommunens jobkonsulenter, men jeg blev på et tidspunkt gjort opmærksom på, at jeg skulle oprette mig inde på jobnet.

Og jeg har hele tiden fået min kontanthjælp udbetalt.

Så der skulle ikke være nogen fare på færde.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 00:00   #5
mariannek
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
mariannek er ny på vejen
Smile Så er jeg mere rolig

Tak for Jeres hurtige svar. Det hjalp på usikkerheden.

Ja, jeg har været på kontanthjælp i de lidt over 2 år sagen har stået på.
Min sag er indtil nu forløbet godt, selvfølgelig med hvad det indebærer af arbejdsprøvninger og lægeerklæringer, men jeg har hele tiden fået en god behandling af alle involverede personer. Så det er ren solstråle i forhold til hvad andre her på siden har været igennem, kan jeg godt se.

Så venter jeg bare på hvad de siger på mødet på center for Job på Særlige Vilkår i København. (JSV)
mariannek er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 31-10-2011 21:02
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension