K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2009, 00:36   #41
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hej Hejdien og tak for den varme velkomst

Jeg har sørme savnet jer herinde og nu er jeg altså tilbage for at blive og håber også at jeg selv kan være behjælpelig med noget - om ikke andet min støtte

Faktisk var jeg fuldstændig uvidende om, at ens journal ikke helt automatisk kommer frem til en ny læge, indtil min ex-læge "genopdagede" min kroniske bækkenløsning.. Griner stadig lidt for mig selv.. Var så forvirret den dag at jeg sådan set bare troede at han var en af dem der ikke engang gad læse journalen. Ved den sidste konsultation jeg var til, spurgte jeg ham så, om han havde haft min journal fra min gamle læge under hele mit forløb, hvilket han sagde ja til - at hun da havde spildt timer med at læse det igennem! Og jeg sagde til ham at det kunne jeg slet ikke få til at passe sammen..

Men tusind tak for dit link og tips om de mange andre ting - der er ingen tvivl om at jeg søger journalindsigt hele vejen tilbage, for det har jeg aldrig før gjort hos mine praktiserende læger. Og så også en anmodning om at min seneste læge sender min nye læge min journal inden jeg skal dertil første gang. Og det er sådan set efterhånden med meget ondt i maven jeg søger læge! Og håber ved gud også at hende jeg denne gang har valgt ikke er en af TERM´s ofre..

Hmm, ja læger er jo også mennesker og jeg er ked af at høre at din gamle læge fik en blodprop og måtte stoppe sin praksis - håber at det er en sød og forstående læge du så har fået i stedet

Og ja, kampgejsten er tilbage, takket være den søde psykolog - havde aldrig før hørt om en revalideringspsykologisk undersøgelse før og må indrømme at jeg virkelig var skeptisk, men man finder indimellem lyset de mærkeligste steder

Knus herfra
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 00:56   #42
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hej Trold

Og tak for dit svar også - jeg fik et helt sug i maven, for jeg tror at du har ret i at revalideringspsykolog blot er et andet ord for erhvervspsykolog.. Og jeg ved godt hvordan hendes undersøgelse falder ud, men vil ikke røbe for meget før kommunen har fået den - så lad mig blot sige, at jeg tror at det tegner rigtig lyst nu

Tak for linket også - jeg har allerede bestil bogen og glæder mig til at den kommer

Godnat og tak fordi i er der
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 13:34   #43
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Har brug for hjælp :)

Hej igen alle herinde.

Jeg har surfet rundt på denne skønne side og kan simpelthen ikke samle mig om at finde det jeg lige her og nu har brug for at finde igen. Der blev i en tråd nævnt, at der er en § man kan bruge for at undgå arbejdsprøvning, hvis en arbejdsprøvning forværrer ens tilstand - og kan ikke finde den!

Jeg har været i 4 arbejdsprøvninger nu og er hver eneste gang kørt totalt ned med depression, stress og ekstreme smerter i lang tid efter disse arbejdsprøvninger og kommunen vil have mig ud i endnu en af slagsen. Alt inden i mig skriger nej, for jeg magter ikke at komme op af det hul jeg uden tvivl vil ryge ned i igen. Har fået etableret et sted, men eftersom jeg for det første har så ondt, hver eneste dag på trods af at jeg tager max. dosis af mine smertestillende og ikke har noget immunforsvar og derfor har ligget syg med den ene infektion efter den anden, har jeg været sygemeldt derfra i en måned nu. Og er faktisk slet ikke startet op, for hver gang at jeg tænker at nu har jeg en dag jeg er lidt mere ovenpå og må hellere komme afsted, er jeg begyndt at ryste og blive totalt ked af det og er virkelig bange og kan så slet ikke komme ud af døren.

I dag ringede de så fra jobcenteret og spurgte om jeg stadig er sygemeldt og det sagde jeg ja til og så sagde hun, at hvis jeg stadig er det om en måned vil jeg blive sendt videre. Jeg spurgte hvortil - og hun svarede ja, så skal du revurderes.. Men det er jo netop det jeg er igang med!! Tror snart jeg må ringe til Peter, for jeg fatter ikke en meter.. Samtidig ligger den revalideringspsykologiske vurdering hos lægekonsulenten på 14. dag og ved ikke hvor længe der går inden min sagsbehandler får den tilbage - men har aftalt med hende at hun giver mig besked. Fortalte hende hvordan jeg har det med den her arbejdsprøvning og hun sagde - jamen det er jo kun 3.4 uger og så sagde jeg at jeg ikke kunne forstå at der var lavet en aftale på 3 måneder...

Ja, jeg er meget forvirret og ligenu fylder det her atter hele mit liv. Ved jo ikke hvad der står i den vurdering fra den erhvervspsykolog og der er nogle smuthuller for kommunen eller om der måske står at jeg bare er til en FtP lige nu.. Og indstiller hun mig så efter en §18 eller skal jeg søge en §17 på foreliggende grundlag.. Ihh altså, skal man virkelig gå og tænke så strategisk og prøve at være tankelæser og samtidig have tålmodighed som en engel..

Nå, håber at der er nogen der lige har en paragraf i baglommen, så jeg kan skrive en mail til dem - og er de tidligere arbejdsprøvninger ikke bevis nok på at arbejdsprøvninger forværrer min tilstand drastisk? Tusind tak for hjælpen på forhånd..

Knus og hav en dejlig dag
Randerspigen73
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 12:18   #44
nikolajh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 3
Styrke: 0
nikolajh er ny på vejen
Kære Trold i Ringsted

Kære Trold,

Jeg er også bosiddende i Ringsted Kommune og har diagnosen Kronisk Træthedssyndrom fra en speciallæge. Jeg har erkendt, at jeg må søge førtidspension, men min praktiserende læge er ikke særligt forstående. Kan du anbefale en god læge i Ringsted?

Venlig hilsen

nikolajh
nikolajh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 15:39   #45
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hold da helt op nu har jeg læst fra start og til slut i den sag her.. og tænker hvis nogen er stærk så er det dig.. for mangen til behandling er der ikke mange som kan holde til i længden..

jeg beundre dit mod og kamp. og håber af hele mit hjerte at du snart er FP.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2010, 17:55   #46
jailbird
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2010
Lokation: Roskilde
Indlæg: 21
Styrke: 15
jailbird er ny på vejen
Randerspigen73, du har en fantastisk fortællerstil. blev så opslugt af din historie at maden brændte på...damm

så når nu du får din FP og roen har lagt sig så synes jeg da du skal udgive en bog evt om kampen med systemet. jeg vil være den først køber

held og lykke herfra - jeg er ikke et sek i tvivl om du når til et tilfredstillende relsutat ..
jailbird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 21:28   #47
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nikolajh Se meddelelser
Kære Trold,

Jeg er også bosiddende i Ringsted Kommune og har diagnosen Kronisk Træthedssyndrom fra en speciallæge. Jeg har erkendt, at jeg må søge førtidspension, men min praktiserende læge er ikke særligt forstående. Kan du anbefale en god læge i Ringsted?

Venlig hilsen

nikolajh
Når Du skriver Speciallæge, hvad mener Du så ?

En Neurolog fx?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2010, 21:35   #48
nikolajh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Ringsted
Indlæg: 3
Styrke: 0
nikolajh er ny på vejen
Hej Wodpoulsen,

Han er speciallæge i intern medicin

kh. Nikolajh
nikolajh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søger ftp pgf 17? sndnkm67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 09-03-2011 17:28
Søger råd. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-03-2011 22:55
Søger råd til Mølgaard Alt det andet 7 01-03-2011 21:08
Når i søger - Tip Ragdoll At søge førtidspension 8 08-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension