K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2011, 09:11   #41
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej LUM.
Tak for svaret, der var meget som jeg kan bruge - og jeg vil straks gå igang.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 09:29   #42
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Hvis nu i søger en §17 forandliggende FP, får afslag, og anker afslaget, ryger ansøgningen til BAN.

Når noget ryger i BAN får man standart brev, det vil i også gøre, her *ss* Efter x tid vil i så modtage endnu et brav fra BAN hvor de kort beskriver at i har gangt i sagen med sygedagpengene, og sagen med FP og at de (BAN) slår sagerne sammen.

Grunden til at de gør det, er at BAN alligevel gennemgår hele ens sag, ved en §17 FP, og så det jo gak først at se sagen med sygedagpengene i gennem, for så at se den i gennem en gang til ifb §17.

Tidsmessigt skal I regne ud fra evt ny oplyst sagsbehandlingstid ved BAN ELLER! den tid i senest er blevet oplyst.

Kører i ikke en anke på §17 og lader være med at foretage jer yderlæigt, vil BAN satdig køre sagen om sygedagpenge, her er jo tale om en periode hvor din mand måske / måske ikke var berettigt til de penge, og dem skal han da naturligvis have, hvis det var hans ret.
Så det kan godt betale sig for jer ikke at gøre mere ved den sag i forhold til en FP ansøgning.
Jeg vil lige sikre mig at man ikke både skal køre en klage sag over manglende forlængelse af sdp. sammen med en ansøgning og ftp. iht. §17. Man skal endelig ikke søge ftp. via §17 på det foreliggende lige med det samme, for får man aflslag der er jeg sikker på at ens sdp. sag inkl. klage sag omkring forlængelse lukkes.

Endvidere burde det heller ikke kunne lade sig gøre at søge ftp. §17 under sdp. når der allerede er givet afslag på sdp. forlængelse og sagen er overdraget til BAN, Popia har allerede skrevet dette i et indlæg tidligere i denne tråd. Det er enten eller :-)

Held og lykke med den videre klage sag MarianneNM.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 10:40   #43
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Enteneller.
Jeg har hele 3 forskellige i BAN pt (og viste faktisk kun besked om de 2, så det var lidt af en overraskelse) og de tager altså alle 3 på en gang, ifb §17 FP anke, har jeg fået brev om.

En klage over kommunen (bla manglende sagsakter ol sagsbehandlings bæ, den viste jeg så ikke noget om BAN havde fået) En om måden min ydelse er stanset (bla nægter de at tage stilling til §7a) og så afslaget på §17. I sidste uge modtog jeg så brev om at de alle blev kørt under 17´neren.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 12:36   #44
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Har nu fået vished for at min mand har været udsat for groft lægesjusk.
Der skal påbegyndes en klage og erstatningssag sammen med speciallæger og egen læge. Hvor er det rædselsfuldt.
Men den slags hører vel ikke ind under 27.5. selv om det er en stor skade.
Det er bare en lægeskade og ikke en arbejdsskade.
Nogen der ved om det kan bruges i vores forlængelsessag??
Marianne

Besvarelse på spørgsmål om - ”hvorfor der tilsyneladende ikke er behov for en speciallægeerklæring omkring xx´s rygproblematik”.

I forbindelse med udsættelse om stop af sygedagpenge, skal der indenfor 1 mdr. træffes afgørelse om fortsat berettigelse til udbetaling af sygedagpenge.

I det tidsrum der var til rådighed blev der indhentet en statusattest fra ortopædkirurg, og det var ikke muligt at få yderligere oplysninger fra ortopædkirurgen indenfor det nævnte tidsrum, hvorfor der ikke indhentes yderligere lægelige oplysninger.

Der blev truffet endelig afgørelse efter parthørings- og klagefristen, herefter er sagen afsluttet i sygedagpengeregi.

Dette betyder dog ikke, at der ikke efter følgende kan indhentes yderligere lægeoplysninger i forbindelse med afklaring af xx`s rygproblematik og afklaring af xx`s arbejdsevnen, dette kan foregå i kontanthjælpsafdelingen også uden modtagelse af kontanthjælp.

xx vil således fortsat være berettiget til støtte i forhold til afklaring af muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet, med henvisning til brev af 10.2.11.

Såfremt du ønsker yderligere afklaring af arbejdsevne, bedes du snarest muligt give mig besked om det, herefter jeg vil bede ny sagsbehandler fra kontanthjælpsafsnittet tage kontakt til dig.

Med venlig hilsen

Dette er svar på min forespørgsel til SB om hvorfor der ikke blev indhentet speciallægeerklæring inden sygedagpengestop.
Nogen, som kan sige mig om det er korrekt?
Marianne

Sidst redigeret af Webmaster; 21-06-2011 kl. 15:45. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 22:01   #45
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Besvarelse på spørgsmål om - ”hvorfor der tilsyneladende ikke er behov for en speciallægeerklæring omkring xx´s rygproblematik”.

I forbindelse med udsættelse om stop af sygedagpenge, skal der indenfor 1 mdr. træffes afgørelse om fortsat berettigelse til udbetaling af sygedagpenge.

I det tidsrum der var til rådighed blev der indhentet en statusattest fra ortopædkirurg, og det var ikke muligt at få yderligere oplysninger fra ortopædkirurgen indenfor det nævnte tidsrum, hvorfor der ikke indhentes yderligere lægelige oplysninger.

Der blev truffet endelig afgørelse efter parthørings- og klagefristen, herefter er sagen afsluttet i sygedagpengeregi.

Dette betyder dog ikke, at der ikke efter følgende kan indhentes yderligere lægeoplysninger i forbindelse med afklaring af xx`s rygproblematik og afklaring af xx`s arbejdsevnen, dette kan foregå i kontanthjælpsafdelingen også uden modtagelse af kontanthjælp.

xx vil således fortsat være berettiget til støtte i forhold til afklaring af muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet, med henvisning til brev af 10.2.11.

Såfremt du ønsker yderligere afklaring af arbejdsevne, bedes du snarest muligt give mig besked om det, herefter jeg vil bede ny sagsbehandler fra kontanthjælpsafsnittet tage kontakt til dig.

Med venlig hilsen

Dette er svar på min forespørgsel til SB om hvorfor der ikke blev indhentet speciallægeerklæring inden sygedagpengestop.
Nogen, som kan sige mig om det er korrekt?
Marianne
Hej Marianne,

I fald den special læge erklæring var vigtig for jer, er det jo et klart klage pkt. Hvorfor blev erklæringen ikke hentet inden for den mdr. de mere eller mindre skriver man har inden sdp. stop. ??!! Hvor står det så lige, ikke i nogle skrevne regler såvidt jeg ved !

Det er et ualmindeligt centralt klage pkt. at de skriver som flg.:

"I forbindelse med udsættelse om stop af sygedagpenge, skal der indenfor 1 mdr. træffes afgørelse om fortsat berettigelse til udbetaling af sygedagpenge."

Er der nogen der ved om dette kan opretholdes ved lov, jeg tror det næppe..

Marianne, hvad står der som sådan i deres afgørelse for sdp. stop ? Du skrev jo selv at i forbindelse med §27 pkt. 4, har lidelsen ikke nøde at være stationær, den kan altså udvikle sig, på det lægelige pkt. Kan din mand ikke forlænges på denne ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 22:14   #46
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Besvarelse på spørgsmål om - ”hvorfor der tilsyneladende ikke er behov for en speciallægeerklæring omkring xx´s rygproblematik”.

I forbindelse med udsættelse om stop af sygedagpenge, skal der indenfor 1 mdr. træffes afgørelse om fortsat berettigelse til udbetaling af sygedagpenge.

I det tidsrum der var til rådighed blev der indhentet en statusattest fra ortopædkirurg, og det var ikke muligt at få yderligere oplysninger fra ortopædkirurgen indenfor det nævnte tidsrum, hvorfor der ikke indhentes yderligere lægelige oplysninger.

Der blev truffet endelig afgørelse efter parthørings- og klagefristen, herefter er sagen afsluttet i sygedagpengeregi.

Dette betyder dog ikke, at der ikke efter følgende kan indhentes yderligere lægeoplysninger i forbindelse med afklaring af xx`s rygproblematik og afklaring af xx`s arbejdsevnen, dette kan foregå i kontanthjælpsafdelingen også uden modtagelse af kontanthjælp.

xx vil således fortsat være berettiget til støtte i forhold til afklaring af muligheder for at vende tilbage til arbejdsmarkedet, med henvisning til brev af 10.2.11.

Såfremt du ønsker yderligere afklaring af arbejdsevne, bedes du snarest muligt give mig besked om det, herefter jeg vil bede ny sagsbehandler fra kontanthjælpsafsnittet tage kontakt til dig.

Med venlig hilsen

Dette er svar på min forespørgsel til SB om hvorfor der ikke blev indhentet speciallægeerklæring inden sygedagpengestop.
Nogen, som kan sige mig om det er korrekt?
Marianne
Hej Marianne

De ovenstående røde skrift ville være en dårlig begrundelse. Man skal bruge den tid, der skal til for at at indhente de yderligere lægelige oplysninger (statusattest) for at have sagen tilstrækkeligt oplyst. (retssikkerhedsloven § 10: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=132626#K3a).

Det er ikke sådan, at kommunen kan sige, at når en læge f.eks. ikke svarer inden 20 dage, så vil de afslutte sagen. Det må de ikke bare gøre. Det er meningen, når man skal afgøre noget, så skal sagen være tilstrækkeligt oplyst.

Det er selvfølgelig noget andet, hvis lægen ikke vil samarbejde, så kan kommunen ikke gøre noget ved det. Ved du om lægen har besvaret deres anmodning om statusattest? Hvis speciallægen i ortopædi ikke har villet samarbejde, så synes jeg klart, man bør klage over behandlingen af dette til patientklagenævnet...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2011, 00:39   #47
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Jobcenterets beslutning :
Det er fortsat Jobcenter Hjørrings vurdering, at din helbredsmæssige tilstand ikke på nuværende tidspunkt kan anses for stationær, og det skønnes ligeledes usikkert hvornår tilstanden vurderes at være stationær. Det kan derfor ikke med sikkerhed forventes, at din arbejdsevne kan afklares inden for 26 uger, fra den 30.12.2010, med henvisning til dagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 4.
Desuden vurderes, at der ikke på nuværende kan tages stilling til, om du vil kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet på almindelige vilkår, om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension.

Dette er et direkte afskrift af jobcenterets beslutning.

Ang. lægeudtalelser som er fra januar 2011:

Egen læge har lavet en god og bred helbredsudtalelse, som man ikke vil tage hensyn til.

Speciallæge har på kommunens anmodning lavet en udtalelse dagen før fjerde rygoperation - hvor han skrev at han ikke kunne udtale sig præoperativt om patienten, men at man selvfølgelig opererer for at få et godt resultat for patienten. Og der forventes en sygeperiode på 3-6 måneder efter operationen.

Speciallægen var her kun blevet bedt om at svare på (lægefaglig status):
1. Om patientens arbejdsdygtighed vil genskabes eller om der vil være en væsentlig og varig begrænsning i fremtiden?
2. hvor lang tid patienten kan forventes at være sygemeldt fremover?

Kommunen ville ikke engang vente til efter operationen, som var den fjerde rygoperation for samme problem, selv om de var fuld informeret om den forestående rygoperation.

Marianne

Både egen læge og speciallæger er meget villige til at deltage i vores kamp mod Hjørring Kommune.

Nu har jeg fået besked om at BAN har modtaget sagen, og jeg skal snakke med dem om aktindsigt og det videre forløb på mandag.
De skriver desuden at sagsbehandlingstiden p.t. er 19 uger i Nordjylland. Men måske vi kan være heldige med nogle gode lægepapirer at det så går lidt hurtigere.

Jeg vil bruge jeres info om speciallægeerklæringer i min videre kamp.

Hilsen
Marianne

Sidst redigeret af Webmaster; 21-06-2011 kl. 15:46. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 17:04   #48
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Så er der kommet besked fra BAN - 19 ugers sagsbehandlingstid!!
Og et svar på en scanning af ryggen, der ikke ser godt ud.
Manden skal til en scanning af hjernen indenfor den næste uge. Jeg frygter snart det værste.
Og samtidig skal men behandles værre end **** af sin kommune.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 12:43   #49
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Scanning af hjernen i morgen tidligt - dejligt at der sker noget nu.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 11:40   #50
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Er nu nød til at satse på en separation.
Er der nogen der ved hvor lang tid der går før man kan få kontanthjælp når man bliver separeret??
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension