K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2018, 18:46   #31
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Kan ikke overskue det. Kan ikke engang gennemskue terminologien.....må søge hjælp et sted.
Din mentor kan nok hjælpe dig, det tager med garanti under en time at få styr på, hvis du har din PC og dit nøglekort.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2018, 12:41   #32
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tak skal I have. Jeg må tage en snak med dem imorgen, tirsdag.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2018, 09:42   #33
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Mangler bisidder - partsrepræsentant ved møde med rehab-teamet

Nu er den gal igen!
Igår fik jeg at vide, at min sag skal for rehabiliteringsteamet (igen-igen) 3/5 om morgenen.
Min læge havde banket i bordet svoret at gå med og jeg skulle give besked hurtigst muligt, da han har travlt - men grundet konflikttilstandene fik jeg først besked igår.

Nu er lægen imidlertid optaget af to andre patienters sager på samme tid - samme dag - et andet sted.
Jeg mærkede nok, at han trak i land..... Min skuffelse er til at tage og føle på. (my usual luck)

Jeg har så inderligt brug for en, som kan være partsrepræsentant, da min sympatisk tænkende mentor nok heller ikke er den første til at opdage en snedig manøvre - og jeg selv er psykisk udtrættet.

Er der nogen her, som har et super bud på, hvor jeg kunne søge en bisidder-partsrepræsentant?

Sidst redigeret af mukke; 17-04-2018 kl. 09:58. Årsag: Ny drejning på emnet
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2018, 09:53   #34
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Nu er den gal igen!
Igår fik jeg at vide, at min sag skal for rehabiliteringsteamet (igen-igen) 3/5 om morgenen.
Min læge havde banket i bordet svoret at gå med og jeg skulle give besked hurtigst muligt, da han har travlt - men grundet konflikttilstandene fik jeg først besked igår.

Nu er lægen imidlertid optaget af to andre patienters sager på samme tid - samme dag - et andet sted.
Jeg mærkede nok, at han trak i land..... Min skuffelse er til at tage og føle på. (my usual luck)

Jeg har så inderligt brug for en, som kan være partsrepræsentant, da min sympatisk tænkende mentor nok heller ikke er den første til at opdage en snedig manøvre - og jeg selv er psykisk udtrættet.

Er der nogen her, som har et super bud på, hvor jeg kunne søge en bisidder-partsrepræsentant?
Du kan bede om en anden tid i rehabiliteringsteamet hvor din bisidder kan.
Begrund det med at vedkommende er et hjælpemiddel og derfor nødvendig.
Der er jo heller ikke nogen der beder en lam hoppe ud af kørestolen fordi der er trapper !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2018, 12:27   #35
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vær endelig bekendt med forskellen på en bisidder og en partsrepræsentant.

Bisidderen er dine ekstra ører og evt øjne og ikke mindst støtte og kan fint være et familiemedlem eller god ven, du har tillid til.

En partsrepræsentant giver du - mere eller mindre - hånd- og halsret over dig og din sag.
Nogle har absolut gode erfaringer - andre ikke så gode.

https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp..._download/file

Der dukker ofte reklamer op for fx. bisidderhjælpen.dk, der skulle omfatte socialrådgivere.
Har INTET kendskab til eller erfaring med firmaet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2018, 14:12   #36
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Hvis har en Facebook profil, så søg gruppen " næstehjælpernes frivillige bisidderkorps " de er jo ikke professionelle, men der er sikkert nogen der er skarpe nok, til at kunne hjælpe.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2018, 14:54   #37
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Mange tak, Stampe.
Det ved jeg godt - men jeg har ikke noget netværk....egtl. kun min mentor, som kender min sag godt - men jeg ønsker en bisidder med styrke i sociallovgivningen og i særdeleshed i førtidspensionssager.

Der er masser, hvis man kan betale og bisidderhjælpen skulle være god - men fra Settlementet har jeg fået nogle råd om, hvor jeg skal søge gratis hjælp og hvad jeg skal sige....
men lige nu skal jeg samle mig sammen. er helt mat i sokkeholderne.

De er fuldt optaget der.
Hos Settlementet har jeg fået nogle råd om steder og hvad je skal sige.
Jeg skal bare lige hvile mig lidt. Er helt omtåget af chokket.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2018, 15:01   #38
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Forskellen er også at til et rehabmøde har en bisidder ingen taleret, men må tale hvis rehab synes at det er ok. Jeg har prøvet at være med til møde som familiemedlem, hvr de har spurgt mig og ladet mig tale, men det er som sagt ingen ret.

Hvis man ikke selv kender nogen der kan støtte en, så kan man prøve evt patientforeninger man er medlem af, og ellers er der vist kun betalingsbisiddere tilbage. De skal jo bruge en fridag samt transportudgifter på det.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2018, 15:17   #39
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Ang.Taleret

Det er ikke teamet der afgør om bisidder må tale, bisidder skal betragtes som borgerens hjælpemiddel.
Men selvfølgelig skal det ikke være bisidder der styrrer mødet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2018, 17:43   #40
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, bisidder må gerne gå ind og sørge for, at jeg får spurgt om de ting, jeg skulle(/sagt, hvad jeg skulle. Personligt vil jeg tillade bisidder at tale....jeg vil endda foretrække det, for jeg bliver meget buh-og- bøh, når jeg sidder i den situation.
Derfor var det så fedt at have en partsrepræsentant forrige gang.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension