K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2011, 18:37   #1
anonymous-IAM
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
anonymous-IAM er ny på vejen
Question Hvornår samlevende/socialt bedrageri

Hej

Jeg har for nylig fået tildelt FP, og har i den anledning nogle spørgsmål..

Jeg bor hos min mor og far i vores pågældende kommune... Jeg har en kæreste i en anden kommune..

Hvor ofte/sjælent kan vi sove sammen uden at jeg vil blive set som social bedrager og uden at vi er samlevende...?

Jeg vil jo helst undgå at få kommunen på nakken....! Men er samtidig ikke klar til at skulle flytte op til kæresten, ELLER flytte kommune... Er meget tilpas i min kommune...

Hvornår er det socialt bedrageri...? Og kan jeg finde noget om det (fortæl gerne specifikt hvor og hvilken side osv jeg kan finde det, da min koncentration ikke rækker til særlig meget læsning)

Hilsen en urutineret FP
anonymous-IAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 19:52   #2
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
jamen dejligt logisk er der ikke nogle klare regler, det er en vuderings sag fra gang til gang.
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 19:57   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er socialt bedrageri hvis kæresten bidrager økonomisk til husførelsen og samlivet minder om et ægteskabslignende forhold (handler ind sammen, spiser sammen, kæresten slår græsset, smider sit tøj i vasketøjskurven, har sin egen nøgle osv osv).

Men når dét så er sagt, så er der ingen regler! Må kæresten sove der 1-2 eller 3 gange om ugen, er der ikke én der kan svare dig på. Hvorfor forvirringen er total.

I princippet er man reelt enlig hvis man sover med en ny mand hver Mandag, Onsdag og Fredag, men sover du med den samme mand, så bliver det pludselig tricky.....

Det med det ægteskabslignende forhold er det, min kommune komme spørgsmålet nærmest på....resten sagde hun var en skønssag eller en mavefornemmelse.

Tænker ofte, der er så mange moderne forhold i dag - mine 3 små børn er fx kunstige befrugtninger, da deres Far og jeg er venner, og har indgået en aftale om at få børn sammen, 'uden alle problemerne'......

Flere af mine bekendte er gift, men lever i hver sin lejlighed (de modtager så ikke sociale ydelser) og arbejder.

Men i dagens Danmark er der et utal af kombinationer , både med ægteskaber, delebørn osv og sociallovgivningen bliver VED med at fastholde kvinderne, i særdeleshed, i nogle æld gamle mønstre der kan spores 40-50 år tilbage der går på ''hvordan et ægteskabslignende forhold ser ud''...........

Ved ikke om dette hjalp dig, men der er ingen der kender svaret.

Hvis du ringer og spørger på kommunen i morgen (og det synes jeg du skulle prøve), så vil de komme med den samme smørre som du ikke bliver meget klogere af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 20:07   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Der findes ingen ens regler, stiller du en kommune et spørgsmål vil den måske kalde det lovligt og næste kommune vil måske kalde det ulovligt og dermed socialt bedrageri.

I må ikke lave praktisk hjælp i hinandens hjem som f.eks at gå ud med skralde posen, vaske gulv, slå græsset m.m.

Det er forskelligt fra kommune til kommune hvor meget i må overnatte sammen, men typisk 2 - 3 gange pr uge.

I må heller ikke hjælpe hinanden økonomisk, så som at splejse om aftensmaden eller medbringe kage lidt for tit.

Reglerne er indviklede og igen er de forskellig fra kommune til kommune, det var langt nemmere hvis reglerne var ens.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2011, 20:15   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Der findes ingen ens regler, stiller du en kommune et spørgsmål vil den måske kalde det lovligt og næste kommune vil måske kalde det ulovligt og dermed socialt bedrageri.

I må ikke lave praktisk hjælp i hinandens hjem som f.eks at gå ud med skralde posen, vaske gulv, slå græsset m.m.

Det er forskelligt fra kommune til kommune hvor meget i må overnatte sammen, men typisk 2 - 3 gange pr uge.

I må heller ikke hjælpe hinanden økonomisk, så som at splejse om aftensmaden eller medbringe kage lidt for tit.

Reglerne er indviklede og igen er de forskellig fra kommune til kommune, det var langt nemmere hvis reglerne var ens.
Må ikke medbringe kage for tit??''Hmm, stof til eftertanke, hér er adgangsbilletten mindst én kage!!!

Børnenes Far har ALTID kage med....og det har min Mor og min voksne søn også...og alle andre med.

Håber sgu ikke min søde tand kommer til at volde mig kvaler på sigt (andet end overvægt!)............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 09:23   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg tror det bedste du kan gøre i en situation som din er, at skrive til kommunen, det du har skrevet her. At du har en kæreste, som du selvfølgelig ses med, men ikke bor med, for det er du ikke klar til, og du har ikke lyst til at begå socialt bedrageri, så du vil gerne vide, hvilke retningslinier der er i kommunen, så du ikke kommer til at begå noget ulovligt.
Og bed om et skriftligt svar.

Hvis du skriver det til dem, og får noget på skrift igen, så står du i hvert fald rigtigt godt, hvis nogen senere skulle synes du skulle kigges efter i sømmene, og du jo så bare har holdt dig til det kommunen skriver til dig
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 09:33   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg tror det bedste du kan gøre i en situation som din er, at skrive til kommunen, det du har skrevet her. At du har en kæreste, som du selvfølgelig ses med, men ikke bor med, for det er du ikke klar til, og du har ikke lyst til at begå socialt bedrageri, så du vil gerne vide, hvilke retningslinier der er i kommunen, så du ikke kommer til at begå noget ulovligt.
Og bed om et skriftligt svar.

Hvis du skriver det til dem, og får noget på skrift igen, så står du i hvert fald rigtigt godt, hvis nogen senere skulle synes du skulle kigges efter i sømmene, og du jo så bare har holdt dig til det kommunen skriver til dig
Godt svar Andersine Ja og som skrevet står (det er efterhånden nærmest bibelsk) HUSK på skrift , ALT på skrift
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 09:46   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Må ikke medbringe kage for tit??''Hmm, stof til eftertanke, hér er adgangsbilletten mindst én kage!!!

Børnenes Far har ALTID kage med....og det har min Mor og min voksne søn også...og alle andre med.

Håber sgu ikke min søde tand kommer til at volde mig kvaler på sigt (andet end overvægt!)............
LOL

Her er adgangskravet skisme også kage eller lignende, og det ligemeget om man så også tilbyder overnatning! LOL (Mere kage til folket!)

Men ja som de andre skriver, du skriver bare til kommunen. Du kan bare gøre det via mail i første omgang. Går der lidt tid hvor du ikke får svar kan du altid gå ned og aflevere et brev mod kvittering... Uanset kan du jo så dokumentere at du gør hvad du kan for at undersøge tingene
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modkraft, Socialt bedrageri. phhmw Politik og Samfund 7 30-11-2014 13:48
socialt bedrageri sat i system østerbro Politik og Samfund 8 24-03-2013 21:50
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38
Socialt bedrageri Trine Dit og Dat 26 08-10-2008 02:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension