K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2010, 00:38   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du skal da klart klage til borgmester og hele kommunalbestyrelsen...

De har overtrådt alt der hedder god sagsbehandling...

Aktindsigten SKAL man have modtaget senest 10 hverdage efter man har søgt...

Du kan læse mere her om aktindsigt i Lov om offentlighed i forvaltningen (Offentlighedsloven) https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=59474

Både den §7a og §4 som Hejdien snakker om finder du her i Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=126303

Så har du da lidt til klagen....med links..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 04:38   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som jeg læser din sag:

Du blev syg
Kom i alm revalidering
Revalidering stanset fordi du ikke kunne opfylde kravende (normalt er det faktisk = KHJ med mindre man bliver langtids syg på anden sygdom, så den del er faktisk korrekt sagsbehandling)
Du kommer i arbejds prøvning, men modtager stadig reva ydelse.
Du bliver lovet fleks, men oplever den ene MUNDTLIGE arbejdsprøvnings forlængelse efter den anden (2 stk som jeg læser det)
Pludselig bliver du indkald til partshøring, om stansning af reva ydelse, uden forudgående varsel.

Jeg har oplevet noget der ligner lidt, dog er mit 100 gange mere indviklet, da der er flere ting inde over som bestemt ikke er helt lovlige.

Hvis jeg var dig ville jeg IKKE! anke, af den simple grund at du ikke har noget at anke, da du intet har på skrift, du kan ikke anke noget mundtligt.
I stedet skal du klage, og det kan bare ikke gå for langsomt.
Du skal klage over:
Stop af reva uden skriftlig varsel (§ 7 a. i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område )
Stop af reva uden ankemulighed (da du jo intet har på skrift) (§ 7 a. i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område )
Manglende opfølgning på den lovede fleks
Manglende skriftlig materiale ifb. forlængelse af arbejds prøvning (§ 4 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område )
Mundtligt afslag på, mundtlig begæring om aktindsigt. ( § 4 i lov om offentlighed i forvaltningen)

Og så gør du opmærksom på at det HASTER da i er en familie på 5 som er ved at gå fra hus og hjem, pga hurtig forventet forværret økonomi. Har du intet hørt fredag morgen d 28. sender du det samme igen, denne gang hvor du påfører klage over manglende hatsebehandling, og så sender du det BÅDE som mail, og fax (håber du har mulighed for det)
Du behøver ikke skrive §§ ordret henvisning til § og lov er fint nok.

Den klage sender du til sagsbehandler, afdelingsleder, borgmester og kommunalbestyrelse (eller borgerrepræsentant hvis der er en sådan i din kommune)
Og så skal du bare se løjer

Sådan en haste fax, faldt ikke i særlig god jord hos min sagsbehandler, jeg siger dig et ramaskrig der blev, mig troede de, de bare kunne ignorere, og så gik problemet væk af sig selv, det gjorde det ikke (ukrudt forgår ikke så nemt, og jeg er ikke en hvilken som helst slyngplante, mine rødder er mange meter lange) ukrudtet tillod sig s q at klagede til borgmesteren, som ikke er særlig sjov når han er sur, og det blev han sørme, han hastebehandlede lige mine ting på et bestyrelsesmøde og 1 2 3 sag jeg godt i svinget, her var det heldigvis ikke nødvendigt at klage vidt og bredt for at blive hørt, det viste jeg inden den klage for det var sørme ikke 1. gang det var nødvendigt, ej heller sidste (jeg må heller ik få aktindsigt) Men nu har vi fået anden borgmester, så kommer der noget der haster vil jeg ikke tage mig tiden til at finde ud af om han er sin post værd eller ej, så vil der ryge klage til alle jeg her har anbefalet dig (har jeg tiden vil jeg starte med at nøjes med borgmester og sagsbehandler)

Det fik så nogle andre konsekvenser sagsbehandler skulle lige vise sin magt, og der hjalp borgmesters vrede desværre ikke, og klage kunne jeg heller ikke, da det ikke var en afgørelse som sådan, og ingen lov blev brudt (vil ikke fortælle offentligt hvad det var, ingen skal få en "god" ide) men det gik da over af sig selv da den pågældende sagsbehandler blev fyret (gad vist hvorfor?) og vi overlevede, om end det vist roligt kunne betragtes som psykisk terror, og da også fik konsekvenser på den konto.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 13:04   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
ikke forventet forværing men uforventet naturligvis
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 13:37   #14
Charnov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charnov er ny på vejen
Puha det er godt nok svært.

Det sidste jeg har på skrift fra kommunen skriver jeg nu direkte af:

29/9-2009

Placering i aktivt tilbud
Borgeren er placeret i ... i henhold til Lab-loven § 32

placeringsoplysninger:
startdato: 28-09-2009
Slutdato: 31-12-2009
Timeantal:37
Pris: ikke angivet kr.
Lovgrundlag: Lab-Loven §32
Åbent tilbud: Nej

Vurdering af beskæftigselskravet jf. bekendtgørelse nr. 1281 af 15.11.2007: Ja
Foretaget Amfora inberetning: Ja
kommentar:

Supplerende oplysninger:
Opfølningsdato: 17-12-2009
Advisering til ydelseskontoret: Ja

Jeg har ikke arbejdet 37 timer om ugen men kun 25.
Charnov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 14:59   #15
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Altså for mig ser du ud som om du ikke engang har fået lavet en recursse profil? Jeg vil råde dig til, at la kontakt der foregår mellem dig og sagsbehandler er på skrift, så hvis du vil klage har du beviserne i orden og det IKKE kan misforstås osv. Hvis sagsbehandler fremover ringer for at drøfte din sag siger du pænt hun kan sende en mail eller et brev og du vil tage dig tid til at kigge på din sag. Det kan hun ikke afvise- heller ikke at sende dig notater og aktindsigt i din sag! Det er meget svært at skulle klage til borgmester og jobcenter chef når det er påstand mod påstand. Men der vil for det meste heller ikke være sjusk i det du får på skrift for så hæfter hun! Derfor er det #bedre# for hende bare at spise dig af med svar mundligt!

ang rev. så kan du ikke få revalidering hvis du viser du ikke kan fuldføre studie på nomineret tid og senere ikke kan varetage et fuldtidsjob. Så de har ret til at smide dig på kontanhjælp- med varsel naturligvis! Men udoer det, så var de faktisk mens dit studie løb- forpligtte til at give dig hjælpemidler så du kunne væksle stillinger og havde lettere ved at fuldføre studieforløb!

Sidst redigeret af Webmaster; 15-05-2010 kl. 17:00. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 15:24   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
ang rev. så kan du ikke få revalidering hvis du viser du ikke kan fuldføre studie på nomineret tid og senere ikke kan varetage et fuldtidsjob. Så de har ret til at smide dig på kontanhjælp- med varsel naturligvis! Men udoer det, så var de faktisk mens dit studie løb- forpligtte til at give dig hjælpemidler så du kunne væksle stillinger og havde lettere ved at fuldføre studieforløb!
Jo og nej.

Planen SKAL følges, og kommunen skal følge op - løbende - for at sikre sig, at planene overholdes. Bliver man syg, så kan planen forlænges. (man får jo revalidering pga. problemer med arbejdsevnen, så man kan naturligvis blive syg undervejs.)

Der er også den mulighed at lave en plan, der hedder fleksordning, inkl. revalidering, men den koster åbenbart kommunerne for mange penge, så den hører vi sjældent om.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 16:13   #17
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Zuza jeg mente normale vilkår ikke normineret tid Altså er det ikke korrekt at hvis man afbryder skoleforløbet hvis man ikke magter det (helbredsmæssigt) så er det nul reva?

Nøø jeg hørte godt nok aldrig om revalidering til flex da jeg søgte flex -Typisk! Dvs min økonomi ikke skulle have hængt i en tynd tråd engang (og stadig gør hvis jeg bliver fyret inden 9måneder)
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2010, 23:27   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
For at klage behøver du netop ikke noget på skrift, da du klager over sagsbehandlingen, og man altså ikke altid tydeligt kan bevise hvad der er blevet sagt af hvem hvornår, der til er det bevis nok i sig selv, at de kan se din ydelse er blevet stanset, og der skal ikke mange kig i din journal for at se at du IKKE er blevet varslet skriftligt i ordentligt tid.

Hvordan vil de (nogen) kunne forlange at du klager ud fra noget du slet ikke har fået på skrift??? det jo fysisk umuligt.

Men for at anke en afgørelse er man altså nød til at have den på skrift, så man kan vise sort på hvidt at det er ligenetop denne afgørelse man anker, men du har jo intet på skrift, og derfor er det en klage over sagsbehandlingen du skal sende af sted, og ikke en anke over en afgørelse, for rent teknisk er der slet ikke lavet nogen afgørelse på noget som helst.

Derfor ville jeg vælge at følge den liste jeg gav lidt oppe, og sende det som en klage over sagsbehandlingen, resultatet vil sikkert være at din reva ydelse er sikret en måned mere (da den går fra den sidste dag i en måned til den sidste dag i næste måned) foruden at du sikkert vil få med tilbagevirkende kraft for den mellemliggende tid.

Ud over det klager du (ved at bruge min liste) over at de ikke har fulgt den plan de slev har lagt, og gør opmærksom på at de rent faktisk skal sætte noget i værk, og ikke bare må lade dig sejle, hvilket med stor sandsynlighed vil betyde at de beslutter at lade dig forblive på reva, til en fleksbevilling er på plads, hvor du i øvrigt skal være opmærksom på at du muligvis ikke vil have ert til andet end en KHJ, selv om at du er fleksbevilliget

Jeg ville skrive:

I henhold til bla. møde hos (sagsbehandler) den (dato og tid) Klager jeg her med over den sagsbehandling der har været i min sag.

På mødet (dato) bliver jeg informeret af (sagsbehander) om at min revaliderings ydelse stanser pr omgående, jeg har ikke forud fået noget værgen mundtligt eller skriftligt om dette.
Min klage bygger på; (§ 7 a. i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

På mødet (dato) fik jeg ingen mulighed for at anke afgørelsen om stop af min revaliderings ydelse, da jeg intet modtog på skrift at anke ud fra.
Min klage bygger på; § 7 a. i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område.

I brev modtaget (dato) er der lagt en plan så mit forløb skal ende ud i en fleksbevilling, dette brev (se vedlagte kopi) er der ikke blevet fulgt op på, i stedet er arbejds prøvning pr tlf blevet forlænget af sagsbehandler (navn) første gang den (date) i x tid, anden gang (dato) i x tid.

Jeg klager over manglende skriftligt materiale, ifb forlængelse af arbejds prøvning i henhold til § 4 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område

Til slut klager jeg over at sagsbehandler (navn) til mødet (dato) mundtligt nægter mig aktindsigt, med begrundelsen; "Der står ikke andet end vi har talt om" (blev der sagt andet i den henseene, skriver du naturligvis også det) I henhold til § 4 i lov om offentlighed i forvaltningen.

Jeg skal gøre opmærksom på at det seneste jeg har modtaget skriftligt fra (kommunens navn) er brev dateret d (dato) Kopi er vedlagt dette brev.

Med venlig hilsen xxxx

Du udformer det naturligvis så det passer efter dig *ss* hovedsagen er at du har de §§ med og at du er kort og tydelig, du må endelig ikke efterlade dem, den mindste anledning til at omfortolke det du skriver.

Du behøver ikke være bange for at der ikke bliver troet på dig, et kort kig i dine sagsakter vil være mere end rigeligt bevis, også selv om at din sagsbehandler helt sikkert har undladt at skrive at du har bedt om aktindsigt, for der vil stå i har haft et møde, og vil garanteret stå noget om at i snakkede stansning af din ydelse, mens det samtidig kan ses at du værgen før eller efter mødet har modtaget noget omkring den stansning på skrift, og de kan se ydelsen er stanset, hvilket absolut IKKE er lovligt... der er massere af beviser på at du taler sandt, så det skal du ikke være bange for
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 13:12   #19
Charnov
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
Charnov er ny på vejen
Jeg har læst og læst det der er skrevet. Har nu talt med fagforeningen. De ringede så i morges og sagde at deres "hovedkontor" tror jeg nok hun kaldte det, ville se sagen igennem sammen med deres advokat. De vil vist nok lave det til en civil sag. De mener at kommunen har begået så mange fejl at det burde offentlig gøres.

Jeg er så glad for alle de svar jeg har modtaget - man føler sig tit uretfærdig behandlet, og vil brokke sig over det hele, men når man læser jeres svar finder man ud af at man faktisk ikke overdriver, "bare fordi man selv er udsat"

Kan kun sige tusind tak for jeres svar endnu engang.

Og pas på guldborgsundkommune!!!!
Charnov er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskellen på forrevalidering, revalidering og kontanthjælp. mabast Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-08-2012 20:03
Fra revalidering til kontanthjælp Mulle83 Alt det andet 10 17-02-2011 04:55
Revalidering eller kontanthjælp? kirsten01 Alt det andet 2 16-12-2010 23:03
Revalidering/Kontanthjælp Mcavforfanden Alt det andet 7 12-07-2010 15:24
Fra revalidering til kontanthjælp..! SUK jnrj Alt det andet 8 20-12-2007 16:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension