K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2008, 08:53   #1
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Truslen om aktivering

Aktivering truer arbejdsløse ud i job
Udsigten til at blive sendt i aktivering er ofte et vigtigere spark for den arbejdsløse end selve aktiveringen, viser en stor undersøgelse.


18. april 2008, 6:58

Truslen om aktivering får folk til selv at finde arbejde. Det viser en ny undersøgelse fra Handelshøjskolen, Aarhus Universitet.

Det gælder i hvert fald mange mænd. Udsigten til aktivering har ikke samme effekt på kvinder.

- Truslen om aktivering er langt mere effektiv overfor mange arbejdsløse end selve aktiveringen, siger professor Michael Rosholm fra Nationaløkonomisk Institut ved Handelshøjskolen. Han har lavet undersøgelsen blandt 55.000 forsikrede ledige.

Han mener, at det er problematisk, at aktiveringen på en gang skal true de velkvalificerede i gang, men samtidig opkvalificere de arbejdsløse, der har stor brug for det.

Løsningen kan være tæt kontakt mellem sagsbehandler og arbejdsløs, hvilket motiverer de bedste ledige til selv at finde et job. Til gengæld skal der satses mere end nu på aktivering til dem, der virkelig trænger.

/ritzau/
**********

Tænk, jeg troede i min naivitet at aktivering var et tilbud, IKKE et trusselsmiddel??

Men jeg kan nu godt forstå at mange vil foretrække f.eks et rengøringsjob istedet for at samle høretelefoner, som jeg blev tilbudt / truet til.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2008, 10:10   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er både trussel og profit ...gratis arbejdskraft...

Her I danmark har vi gratis arbejdskraft...til gavn for arbejdsgiverne...til gavn for jobkonsulenterne...til gavn for dem der har job som sagsbehandlere...

Skatteborgerne betaler mange penge til arbejdsgiverne....


Uddannelse ville være en bedre investering...

Sidst redigeret af Stella; 18-04-2008 kl. 10:13.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
Aktivering Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 08-08-2010 19:41
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension