K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2015, 01:16   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Klar tidsramme for ressourceforløb?

Nu har jeg set mange eksempler på, at folk får ressourceforløb på "1-5 år".
Sig mig, skal tidsrammen ikke defineres klart: 1 år, 2 år, eller hvor længe?

"1-5 år"....det er da umenneskeligt at spænde folk fast i den uvished...

Findes der virkelig ingen regler der? Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 09:13   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan du henvise til nogle konkrete eksempler, for måske står der noget mere i handleplanen.

At få et ressourceforløb varende fra 1- 5 år, er jo som at få et ressourceforløb på 5 år. Her er der så bare mulighed for, at det kan afsluttes før, hvilket måske er bedre for nogle? Ville nok selv kvie mig, hvis den blev fastlåst på de 5 år. På den anden måde kan man måske bedre selv bestemme farten?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 11:05   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvem, hvor længe?

Læs http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...ghlight=Bodrum

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...ets-afslutning

Hvem tager stilling til varighed af ressourceforløb, og hvilke krav er der til forelæggelse for rehabiliteringsteamet ved ressourceforløbets afslutning?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 11:20   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Det står ikke nogen steder i lovgivningen, at det er et lovkrav at der skal sættes tidsperspektiv på. det er rehab. teamet der giver indstilling om hvor længe de mener, at et ressourceforløb/jobafklaringsforløb er nødvendigt.


skal en borger f.eks have ro, eller kun deltage til psykolog samtaler i res forløb - så kan det være oplagt at kigge på en tidsbegrænsning af res forløb.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 11:24   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kan du henvise til nogle konkrete eksempler, for måske står der noget mere i handleplanen.

At få et ressourceforløb varende fra 1- 5 år, er jo som at få et ressourceforløb på 5 år. Her er der så bare mulighed for, at det kan afsluttes før, hvilket måske er bedre for nogle? Ville nok selv kvie mig, hvis den blev fastlåst på de 5 år. På den anden måde kan man måske bedre selv bestemme farten?
Min eget forløb er fastsat til ET år. Jeg hører bare om andre, selv dem på over 50, der får det her interval opgivet - og nogle har det meget dårligt med det. Derfor ledte jeg efter et eller andet helt fast regelsæt omkring tidsangivelserne.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 11:59   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men hvis det så forlænges, er du jo lige vidt. Kommer vel an på, hvordan tingene udvikler sig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 16:05   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Min eget forløb er fastsat til ET år. Jeg hører bare om andre, selv dem på over 50, der får det her interval opgivet - og nogle har det meget dårligt med det. Derfor ledte jeg efter et eller andet helt fast regelsæt omkring tidsangivelserne.
Jo, men det ene år kan jo forlænges med 2 år, 3 år...eller 5 år (alt efter hvor gammel du er), så jeg kan ikke se den ene model er markant bedre end den anden

Uanset om ressourceforløbet bliver ''låst'' på et bestemt antal år, jamen så kan det jo gentages når tiden er gået, så......

Men mon ikke det er ret individuelt. Der er jo en del på ressourceforløb der har mistet fx sygedagpengene, og som nu har en indtægt fra ressourceforløbet. De er glade for 1- 5 år, netop fordi de ved, at de får den tid de skal bruge, på at komme på fode igen. Her ville 1 år jo stresse unødigt. Og de op til 5 år, kan give tryghed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 17:58   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Folk er simpelthen for mærkelige..

Hvem kan ikke lide, at blive fastholdt?

Det var da noget mærkeligt noget... sikke en mærkelig tråd det her er
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2015, 19:05   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg er 61 og har været slæbt igennem rigtig meget, hvilket også står i kommunens konklusion.
Ved forløbets slutning vil jeg være 62.
Dette er den sidste (den femte) og afgørende arbejdsprøvning, hvor alle hensyn til mine fysiske problemer og mine asperger træk er formuleret og skal overholdes.
Videre undersøgelser, behandlinger, revalideringer og udviklinger er opgivet.

De prøvede at lirke et toårigt forløb igennem, men jeg sagde, at jeg ikke kunne holde til flere uafklarede år (foreløbig 14 af slagsen). Det blev accepteret.
Et år blev besluttet, skrevet og underskrevet.

I DUKH mente de, at det peger i den rigtige retning. Jeg er dog ikke u-nervøs.

Sidst redigeret af mukke; 27-03-2015 kl. 19:11.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension