K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2014, 13:03   #1
madsi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
madsi er ny på vejen
afslag af ressourceforløb

hej jeg var til møde med rehabiliteringsteamet, fik afslag på førtidsp. og ressourceforløb, på grund af jeg går på smerteklink . nu er det så jeg godt vil finde hvor der står i loven, jeg ikke kan få det på baggrund af det, altså om der er en pragraf.
jeg køre snart på 9 år med en arb. skade og fibromyalgi og jeg har brugt 5 år på revalidering uden det lykkes jeg har en arbejdsprøve der mislykkes, jeg har alt muligt fra læger, at det bliver ikke bedre, jeg undre mig over at de ikke mener der skal sættes noget ind, efter så mange år, de sad bare og sagde at de kunne godt se jeg havde skidt, det stod klart og tydeligt fra lægerne. hvad sker der lige altså.... er der nogen der kan hjælpe.
Jeg tænker det er da utroligt når alt er mislykkes, om så ikke det er ved at være på sin ret, at det kunne være godt med et ressourceforløb.
madsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 13:13   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
alt skal være afprøvet og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte
før man kigger på FP
så hvis du ikke er afsluttet på smerteklink, så kan du ikke få en pension
så det er faktisk meget simpelt, men en kæmpe belastning for dig

men alt behandling skal være afsluttet, før du kan komme videre
først her efter kan kommunen begynde og vurdere din arbejdsevne
om det skal være fleksjob eller pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 13:20   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal helst have et stykke papir hvor det står tydeligt at smerteklinikken ikke hjælper dig erhvervsmæssigt, men kun kan bedre livskvalitet.

Og en arbejdsprøvning der er fuldført, eller en erklæring på at den er kontraindiceret..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 14:44   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du vil se hvor det står at alt skal være afprøvet og at der ikke er flere behandlingsmuligheder så kan du finde det her https://www.retsinformation.dk/forms...id=158074#Kap3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 17:01   #5
madsi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
madsi er ny på vejen
ja førtidsp. er jeg klar over. Det er mere ressourceforløbet jeg ikke helt forstår, jeg kan læse mig frem til at, hvis kommunen mener at det vil være et formål med at iværksætte et ressourceforløb, kan man få det og det fik jeg et afslag på, fordi jeg går på smertecenter, de kan kun bidrage med afslapning, fordi jeg ikke tåler nogen form af medicin, jeg tænker at når tingene mislykkes, kunne det være godt at de begyndte at kigge på det især efter 9 år.
madsi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 17:10   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo desværre fordi tingene hænger sammen - man kan kun få et ressourceforløb, når man står med det ene ben i førtidspensionsområdet, og for at komme dertil, skal alle muligheder for fleks være afprøvet.

Så vejen til ressourceforløb betyder, at du skal udredes med henblik på fleks i aller første omgang.....går det så ikke og der kun er førtidspension tilbage, ja SÅ hedder det ressourceforløb.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 19:19   #7
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Ressourceforløb

Hej

Undskyld at jeg blander mig, men syntes at det lyder som noget vås.

Hvorfor skal man igennem et ressource forløb hvis man er påvej til pension det er vel spild af kommunens penge og klientens tid, hvorfor ikke give pension med en gang.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 19:38   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Hej

Undskyld at jeg blander mig, men syntes at det lyder som noget vås.

Hvorfor skal man igennem et ressource forløb hvis man er påvej til pension det er vel spild af kommunens penge og klientens tid, hvorfor ikke give pension med en gang.
sådan er loven lavet, fra den 1 januar 2013
alle skal i gennem et forløb før en pension, med mindre det er formålsløst
og det bliver meget få der ikke kommer igennem et
i teorien kan du komme i disse forløb i 20 år eller mere
især hvis du er under 40 år
dem som kommer på et forløb, vil de fleste nok have fået pension før den nye lov
så det bliver en slags pension bare på en lav ydelse
da et forløb på 3 år udmærket kan bestå i udelukkende ro
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 21:28   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi er enige Havnissen...det både lyder som noget vrøvl og er spild af alles tid...men men loven er lavet sådan...

De kalder det for en tidlig indsats...hmm ja det er det jo bestemt ikke når man først griber så sent ind med dem..

P1 Orientering har lavet et program hvor Mette Frederiksen sidder og fortæller disse ting...

Hun undskylder sig med at der ikke er penge til at gribe tidligere ind...

Man kan finde dette program under politik og samfunds kategorien...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2014, 21:39   #10
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Er det alle som skal igennem et ressource forløb ? eller er det kun dem er usikker hed om de skal ha ftp eller fleks ?? Her tænker jeg på dem som er virkelig er Handicappet og ikke kan noget som Helst og skal ha hjælp 24-7 alle dage
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension