K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2010, 14:11   #11
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Ledighed er netop ikke en hindring for at holde ferie.

Her kan du læse om feriehindring
http://www.adir.dk/sw29259.asp

Så din mulighed er at få underskrevet feriebeviset/feriekortet og holde din ferie, hvis du ikke skal miste pengene. Du vil så (selvfølgelig) få fratrukket de dage i din ledighedsydelse. Men dine opsparede feriepenge er sikkert også noget bedre indtægt end ledighedsydelse.

Du kan også vente lidt endnu, måske finder du et job og kan så bruge din ferie der, inden den 30 april 2010.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 15:31   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja jeg vil helt klar vente og håbe jeg finder et job så jeg bare kan få pengene ubetalt :P

superkok;87733]ja jeg vil helt klar vente og håbe jeg finder et job så jeg bare kan få pengene ubetalt :P

Citat:
De bliver modregnet under alle om stændigheder, du kan få den udbetalt efter 1/9
jaja skal jeg så vente til efter den 1/9 er det heller ikke så galdt extra pengene kan godt vente

Sidst redigeret af Stezu; 17-01-2010 kl. 23:33. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 16:15   #13
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Man kan kun få feriepenge udbetalt der ikke er afholdt inden 30-4 - hvis man har en af de "gyldige feriehindringer" - (sygdom barsel og få andre ting ) Spørgsmålet er så bare om det er en gyldig feriehindring at være på ledgihedsydelse... ??? hmmmm interessant
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 16:19   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej at være på ledighed ydelse er ikke en grund til bare at få dem ubetalt der mod regner de .sp hvis man bare kan vente til efter 1/9 gør jeg skam det vil hellerh ave alle ferie pengene ubetalt end at få modregner noget som helst.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 16:34   #15
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hvis det er feriepenge fra sidste år skal du hæve dem inden den 30 april i år.
Modrening er jo det samme som, at du får udbetalt feriepengene og får det mindre i ledighedsydelse.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 17:31   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja men kunne man nu bare hæve ferie pengene uden modregning har altid solgt min ferie til arbejds skiveren og fået 1 uge ferie med i handel fuld løn og min ferie penge ubetalt og pengene kan sagtens bruge når konunen snøvler med ting og sagerm an søger om
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2010, 09:56   #17
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Mener helt bestemt at hvis man ikke har haft mulighed for at afholde sin optjente ferie, f.eks grundet sygdom i ferie året, så kan ferien overflyttes til nyt ferieår. Jeg er ikke helt inde i reglerne, skal selv have overført rest ferie når vi når så lang. ligger lige et link til arbejdsdirektoratet, her har jeg før henvendt mig med spørgsmål vedr. ferie. de ved alt ;-) http://www.adir.dk/sw27202.asp ring og du får svar :-)

Hvis du ikke har holdt ferie i ferieåret
Ferie skal holdes i ferieåret, der går fra 1. maj i det år, som følger efter optjeningsåret, og indtil 30. april i det efterfølgende år. Eksempel: Ferie, som er optjent i 2007, skal holdes i ferieåret fra 1. maj 2008 til 30. april 2009.

Hvis du ikke holder ferie i ferieåret, mister du som hovedregel retten til at få udbetalt dine feriepenge. Statskassen og Arbejdsmarkedets Feriefond eller en lokal feriefond får som udgangspunkt de feriepenge, som ikke er blevet udbetalt i ferieåret.

I visse tilfælde kan du dog alligevel få udbetalt dine feriepenge, selv om du ikke har holdt ferie, hvis:

du ikke har kunnet holde ferie inden udløbet af ferieperioden eller ferieåret på grund af en feriehindring
du har feriepenge til gode fra den femte ferieuge eller
feriegodtgørelsen stammer fra et ansættelsesforhold, der er ophørt senest ved ferieårets udløb
Sidst opdateret: 18. juni 2008 - Ansvarligt kontor: Y3

Sidst redigeret af Stezu; 21-01-2010 kl. 23:45. Årsag: 2 indlæg slået sammen - brug venligst redigerfunktion ved tilføjelser
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 01:25   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
I de efterfølgende ferie har du ret til 25 feriedage med ledighedsydelse.

Har du allerede optjent ret til ferie med feriegodtgørelse eller løn til brug i samme ferieår, fradrages de i antallet af dage, hvor du har ret til ledighedsydelse. Fradraget sker dog først, når den optjente ferie med feriegodtgørelse eller løn sammen med retten til ferie med ledighedsydelse overstiger 25 feriedage. Det kan være vigtigt at være opmærksom på, at evt. feriedagepenge ikke kan udbetales, hvis du er ansat i et fleksjob.
google lidt og fandt det her og som jeg læser og forstår det så for jeg ikke modregnet ferie penge da jeg har under 25 dage er det rigtigt.ringer ofc til min sagsbehandler men hvis jeg forstår det rigtigt og andre giver mig ret vil søndag jo blive en kanon søndag
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 21:52   #19
Bella67
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 97
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Bella67 er ny på vejen
Hej superkok.

Fandt denne tråd, da jeg søgte på "udbetaling af feriepenge".

Fik du en afklaring på dit spørgsmål om udbetaling af feriepenge UDEN modregning af ydelse?

Jeg er ledig fleksjobber...pt. sygemeldt = modtager ledighedsydelse.
Har 10.5 rest-feriedage fra et tidligere fleksjob.

Har spurgt på kommunen og har ikke fået et brugbart svar.

Jeg mener jo klart; da jeg ikke har mulighed for at holde ferie inden maj 2010pga sygdom - må det høre under "Ferieforhindring, egen sygdom ".

Bella67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 22:42   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Fik du en afklaring på dit spørgsmål om udbetaling af feriepenge UDEN modregning af ydelse?
ja gjorde jeg men det eneste jeg havde håbet på var at komme i aktivering/jobtræning men lykkes ikke så nu er jeg på ferie får da extra ud af det men sådan er lviet

Citat:
Jeg mener jo klart; da jeg ikke har mulighed for at holde ferie inden maj 2010pga sygdom
hvis du går ind på ferie konto hjemme side eller kigger bag på ferie kortet står der vhad osv ang ikkek an holde ferie og få dem ubetalt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ferie penge ved ftp ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-03-2013 01:27
Ferie penge og ledighedsydelse jango Alt det andet 4 03-01-2013 18:29
hjælp flexjob/ledighed ydelse superkok Spørgsmål ang fleksjob 51 03-11-2010 23:43
Ferie under ledighed KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 17-01-2009 00:20
Ferie penge mie Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 30-01-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension