K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2012, 11:22   #1
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Hvor meget er nok ?

Jeg er i praktik med henblik på afklaring til fleksjob - varighed af praktik = 3 måneder.

Jeg klarer 10 timer om ugen (4 dage a 3 timer, med ½ times pause om dagen) jeg har ingen sygedage haft og skriver dagbog.

Ressourceprofilen er opdateret.

SB og JK har godkendt at praktikken opfylder kravende i forhold til afklaring til fleksjob

Jeg har fået lavet en generel helbredsattest hos min egen læge hvor han er meget klar i udmeldingen om at tilstanden er varig og at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder, han skriver at han bakker op om fleksjob som eneste mulighed.

Der ligger hospitals journal fra seneste operation på at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder.

Desuden er der en speciallægeerklæring fra 2003 som jeg blev revalideret på dengang.

Jeg er opereret 2 gange efter revalideringen (gennemførte min uddannelse og havde job i 5 år)

Hvad kan jeg forvente efter min praktik ?

Mere praktik eller indstilling til fleksjob ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:29   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kommer an på din praktik....

De kræver at man skal afprøves inden for flere områder....forudsat at dette er realistisk.....men dette kan sagtens ske i samme praktik...

Men det er en rigtig god start at du ikke melder dig syg og bliver væk fra praktikken...da de så har noget at måle på....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:51   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Det er ikke særlig realistisk at afprøve mig indenfor ret meget - det er både arme og hænder der ikke duer pga. nerveskader

Den praktik jeg er i nu er ret afvekslende, lidt kørsel (15 min), lidt møde, lidt pc arbejde og så opsyn med elever.

Det er tvingende nødvendigt at det er afvekslende, der er ingenting jeg kan lave længere end max en time ad gangen og alt manuelt belastende arbejde er vi (både SB og JK) helt enige om jeg ikke kan.

Det har været meget svært for JK at finde en praktik til mig, fordi jeg jo egentlig er ret handicappet
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 11:54   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så burde du jo have en rimlig god chance for at du ikke skal ud i flere afprøvninger før fleksindstilling....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 15:34   #5
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
Det er ikke særlig realistisk at afprøve mig indenfor ret meget - det er både arme og hænder der ikke duer pga. nerveskader

Den praktik jeg er i nu er ret afvekslende, lidt kørsel (15 min), lidt møde, lidt pc arbejde og så opsyn med elever.

Det er tvingende nødvendigt at det er afvekslende, der er ingenting jeg kan lave længere end max en time ad gangen og alt manuelt belastende arbejde er vi (både SB og JK) helt enige om jeg ikke kan.

Det har været meget svært for JK at finde en praktik til mig, fordi jeg jo egentlig er ret handicappet
Jeg forstår simpelthen ikke hvor det sku føre hen om du blir tilkendt flexjob for det vil da nærmest være umuligt at få et job det matcher dette. Så hvorfor udredes til flex hvis der ikke er et job til dig bagefter. Job af denne type findes bare ikke i den private sektor ihvertilfælde
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 18:00   #6
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Næh jeg har også lidt svært ved at se et fleksjob til mig - men jeg håber.

Men hvad skulle alternativet være ???
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 18:27   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det bliver næsten med sikkerhed ikke en FP, især fordi på dette tidspunkt er det forsent på de gamle regler. da den nye reform næsten med sikkerhed bliver vedtaget i 2013.
så hedder det ressourceforløb på kontanthjælpes sats og fleks ned til i hvertfald 4-5 timer om ugen. 2 timer som folk snakker om, tror jeg ikke rigtig på.

det er da bedre med fleks end ingen ting, men ja må indrømme det bliver svært fremover
med fleks og pension.
men synes betemt du har en god sag i forhold til fleks

man får alså ikke pension fordi der ikke er noget job. det burde alle da vide
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 19:39   #8
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Flexjob er helt klart en god ide til dem der kan arbejde og de kan få et arbejde.

Men at tildele flexjob til borgere der reelt aldrig ville kunne få et flexjob er bare en fastholdelse dem på den lavest mulige ydelse.
Man skal jo ikke bare tilkende folk flex uden at der er en mulighed for et job der matcher deres evner og at deres evner dækker det behov erhverslivet har brug for.

Hvis borgere er så syge at de max kan tilkendes flex i 2 timer ugentlig stiller jeg spørgsmål til hvordan de skal formå at få søgt flere job ugentlig og skaffe sig selv et job der matcher deres formåen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 01:04   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
man man tildeler nu flex til trods for man ved der ikke findes job bag efter,jeg er selv en af dem man ikke vil betale for ,jeg kan kun det andre laver i forbi farten.

Men skal arbejdsskiver kun betale for de timer man har en arbejdsevne til,så skal mange af os nok blive benyttet og måske enda udnyttet.

Kan man arbejde 10-12 timer ,så vil nogle måske sige det kun er de 6 timer hver,og så vil det være det arbejdtskiveren skal betale for.
Det er jo nok ingen der har råd til at sige nej tak til at komme i job selv om man mener der skulle betales for flere timer.

Efter endt praktik ,plejer man at stoppe ,Har du ikke en skriflig aftale om hvor længe du skal være der.Har du en slut dato så det sidste dag,Hvis de kan bruge dig bagefter som medarbejder forsætter du ellers stopper man bare . Tildeles du flex vil du indkaldes til samtaler hver 3 ånede -ind til du finder job eller skal i ny arbejdsprøvning efter 12 månders ledighed inden for 18 månder.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2012, 21:06   #10
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg har en slutdato og regner med at stoppe der, jeg forventer ikke en forlængelse på en praktik som har til formål at afklare min arbejdsevne, og så håber jeg meget at blive indstillet til fleksjob med det samme.

Jeg håber mine papirer er fyldestgørende og at der ikke lige pludseligt mangler en hel masse - heldigvis har jeg (uden forlængelse) sygedagpenge frem til 1. maj 2013 så jeg satser på at blive godkendt til fleksjob inden da

Selvom det bliver svært, VIL jeg have job og jeg vil gøre ALT for at få det

Heldigvis har jeg mange og gode kompetencer og nogle ideer til hvilke arbejdsgivere jeg vil prøve at overbevise om at de ikke kan undvære lige præcis mig

Sidst redigeret af Dancer; 22-11-2012 kl. 21:10.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor meget zbm Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-11-2011 19:19
Hvor meget får jeg? logikeren Politik og Samfund 1 21-09-2011 19:44
HVOR meget får jeg i fp. Mai-Britt At søge førtidspension 8 28-04-2009 10:39
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension