K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2011, 17:14   #11
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Du har fuldstændig ret SmallAngel!!! :-O

Efter dit indlæg blev jeg lige nødt til at tjekke.

Sidste år var min trækprocent 39. Og jeg står til at skal have 2600 tilbage i skat i år. Nu har jeg så lige tjekket mit skattekort, og nu er min trækprocent pludselig 43.
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 17:46   #12
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Det var fuldstændig det samme de gjorde ved mig.. -Og det er faktisk ulovligt.. Det var nemlig i nyhederne der for et par år siden da det skete for mig, fordi det ramte rigtig mange, ser lige om jeg kan finde noget om det.. be right back..
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 18:05   #13
SmallAngel
Hvor skulle jeg ellers være
 
SmallAngels avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2011
Lokation: Struer
Alder: 36
Indlæg: 126
Styrke: 14
SmallAngel er ny på vejen
Så fandt jeg det!

Her står:

"Ny lovgivning per 1. juni 2008:

Hvis du har en forfalden gæld (dvs. en gæld, du skulle have betalt) til det offentlige, kan SKAT inddrive gælden via din løn. Det vil sige, at noget af din løn holdes tilbage som en afbetaling på din gæld, og du får mindre udbetalt, end du ellers ville have fået. Det hedder "lønindeholdelse".
Fra og med juni 2008 kan lønindeholdelse ske ved, at dit A-skattetræk forhøjes. Det vil sige, at SKAT forhøjer den trækprocent, der bruges til at beregne din A-skat.

Hvis du har en forfalden gæld, der skal betales via lønindeholdelse, vil din trækprocent således blive sat op, så din gæld kan betales af på denne måde. Hvis din trækprocent ændres, vil du få et brev om det fra SKAT.

SKAT har indført et digitalt skattekort, der betyder, at din arbejdsgiver/lønudbetaler som udgangspunkt får dit skattekort digitalt, og i den nyeste version, fra SKAT. Arbejdsgiveren informeres ikke om, og behøver ikke at vide, at din trækprocent således er forhøjet og at du har en lønindeholdelse.

I hvilken løn kan der indeholdes gæld?

Lønindeholdelse sker - med enkelte undtagelser - i al A-indkomst, altså ikke alene i løn. Kontanthjælp, starthjælp og SU-ydelser er dog undtaget for lønindeholdelse. Undtaget er også visse andre indkomstarter (komplet fortegnelse fremgår af Inddrivelsesbekendtgørelsens § 12)."

De prøver alt hvad de kan, men de ikke.. Bed dem om at ændre det tilbage!

(kilde: www.skat.dk)


Se også: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=117219
Kapitel 5, §12.
SmallAngel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 18:12   #14
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Hej med dig.

Hvordan kan det være, at du ikke får boligstøtte - er det fordi du bor sammen med din kæreste og han får den eller bor du måske hos dine forældre? Undskyld hvis du har skrevet det, men jeg bliver træt af at læse trådene (ikke træt af indholdet, men træt fordi kræfterne ikke længere er så mange).

Mvh

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 18:12   #15
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Iiih tusind tusind tak Det første jeg gør imorgen er at kontakte kommunen, så må de svare mig på hvad pokker der sker
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 18:14   #16
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nabokone Se meddelelser
Hej med dig.

Hvordan kan det være, at du ikke får boligstøtte - er det fordi du bor sammen med din kæreste og han får den eller bor du måske hos dine forældre? Undskyld hvis du har skrevet det, men jeg bliver træt af at læse trådene (ikke træt af indholdet, men træt fordi kræfterne ikke længere er så mange).

Mvh

Nabokone
Nej det har jeg ikke skrevet noget om

Mig og min kæreste bor til leje hos min svigerfar, og vores hus er for stort til vi kan få boligstøtte (180kvm)
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 18:21   #17
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Nej det har jeg ikke skrevet noget om

Mig og min kæreste bor til leje hos min svigerfar, og vores hus er for stort til vi kan få boligstøtte (180kvm)
Nå, så forstår jeg, hvorfor du ikke får boligstøtte. Var bare bange for, at du blev snydt der. Det blev du jo så ikke - desværre, fristes jeg næsten til at sige.

Mvh

Nabokone
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 02:59   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Der kan man bare se hvor meget ged jeg fik lavet i den
Jeg går hos en psykriater, på psykriatisk afdeling SYD i aalborg. Det er hende der er kommet med diagnosen.
*lol* sådan

Men vist ikke så tosset alligevel, for ellers var jeg jo ike kommet med min smørre

De der mødre, er slet ikke så tossede, man kender ski sit afkom *gg*

Lige mht din mor så er ADHD 80% arveligt, så du er meget sandsynlig ikke alene, i din mærmeste familie (asbergers ol på autismelinjen, tæller med i statestikken)


Aalborg psyk, de har ikke en klap forstand på voksen ADHD, og i det du bliver 25 er der bare heller ingen behandlingsformer ud over medicinering, og den tager man med sin egen læge.
Ej det passer ikke helt, er du heldig kan du tilbydes et specielt sammensat forløb, hvor du en dag er i en angstgruppe, den næste i en OCD, næste igen midbrugs... alt sammen med mennesker som ikke har en pind forstand på ADHD, men kun på det område de nu sidder med... flot så, absolut ikke brugbart.

Den gang i sin tid, da jeg... gik jeg hos en svensker (som ikke der på Aalborg mere desværre) og hun var heldigvis ærlig, og ture sige at hun ikke kunne få mig til at passe godt nok ind i border, men at det var det nærmeste hun kunne komme.
Jeg selv kan ikke genkende borderen, ud over de symptomer min ADHD har til fælles med border.
Heldigvis viste min bror bedre, og intrudoserede (stav selv) mig for Damp-diagnosen, og straks var den der bare, det tog jeg så med til min psyk, som... humm det har jeg slet slet ikke forstand på, men hvorfor ikke? det undersøger jeg... og tog så kontakt til en svensk ADHD professor, som ikke var mange minutter om at sige ADHD, der efter manglede jeg kun det formælle parpir teste fidus noget, og den var hjemme.
Siden er det blevet bekræftet af 2 uafhæninge ADHD psykriatere, så den er god nok (lige som at jeg kender mig selv i diagnosen)

Men jeg var jo heldig med min psyk, at hun ikke blev stik tosset og satte hælene i, bare fordi hun har en læge udd, og jeg ikke, men at hun i stedet var åben, og sten sikker stadig husker mig (i forhold til andre patienter) for faktisk endte det med at jeg sad og lærte hende om hvad ADHD er *gg* Men en SUPER form for teapi.

Bla bla bla... Prøv at tage en ADHD test på nettet, og giv din mor en også, hvor du beder hende huske tilbage på hvordan du var som barn, giver de bække udslag så tag det med til din psyk.
Er psyk en af de der hingste, så tag det til din egen læge og bed om en henvisning til udredning for ADHD hos en ADHD sagkyndig (det er gratis) Meget gerne hos en der tager bredere end bare ADHD, for det er altså ikke umuligt at du også er border, og det er ret vigtigt at få afdækket i forhold til behandling og medicinering.

Jeg ved der er en i Aalborg men sidste efterår havde han 14 måneders ventetid, og så er der ham i Hobro, med den gang 4 måneders ventetid (og jeg kom til efter 2, men min læge pressede også godt på) Der er vist også en længere nord på, men det er ikke en jeg har hørt noget omkring. Om der er felere som er med i sygesikringen ved jeg ikke, men prøv at se på foreningens hjemmeside, hvis altså det bliver nødvendigt for dig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 17:49   #19
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
UPDATE!!!:

Har idag kontaktet min sagsbehandler med henblik på et møde(har i det ½år jeg har boet i kommunen & været på kontanthjælp ikke mødt min sagsbehandler)
Men han afslog og sagde vi skulle vente til at min psykriater har kommet med en afgørelse omkring mig.

Og så spurgte jeg til min økonomiske situation, da der er virkelig svært at få det hele til at slå til med 4300kr udbetalt. Der fik jeg den simple besked at min situation ikke ville ændre sig, ligemeget hvad der skete fremover.

Kan det virkelig passe? Hvis jeg nu bliver erklæret 100% uarbejdsdygtig i en periode, bliver min økonomi så stadig ikke bedre? For så ender det dælme med jeg bliver nødt til at arbejde alligevel for at få til hele til at hænge sammen :'(
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 00:51   #20
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis du er 100% uarbejdsdygtig skal du jo have pension og den er højere.

er du igang med den afgørelse fra psykiater? eller har det lange udsigter?

for så kan du se en ende på det.

du kan vel ikke arbejde, for så havde du jo gjort det forlængst.. men kender godt håbløsheden og modløsheden, men det ville blive en kort arbejdstid, hvis der overhovedt skulle være en arbejdsgiver som ville ansætte dig..

hold ud.. og kæmp videre..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beløb indbetalt til efterløn og fleksydelse...hvor ses dette ? Nøgne tær Politik og Samfund 8 24-10-2013 21:08
dette kan ikke være lovligt østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 15 27-04-2012 02:06
Til jer der ikke fik set dette...... Lille mig Politik og Samfund 6 24-02-2011 14:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension