K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 11:58   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej kelly2007,

Sikke noget du er igennem..

Du skriver dog at du indstilles til fleks og såfremt at du visiteres hertil så overgår du jo direkte til ledighedsydelse iht. A38 reglen. Jeg mener ikke at du skal ud af optjene retten først når det er i forlængelse af sdp. stop. Vi har lige haft en bruger Frk.Norden der netop er overgået til ledighedsydelse efter sdp.

Kan godt se at din sdp. sag er noget rodet, men hvis du er visiteres til fleks og kommer på ledighedsydelse så er det altså ikke så ringe endda. Det var værre hvis sdp. bare var blevet stoppet for så var du overladt til evt. kontanthjælp.

Såfremt du har pensionsordninger har du evt. også en tab af erhvervsevne forsikring der kan komme til udbetaling. Dette i form af løbende ydelser eller engangs beløb. Derudover et beløb for kritisk sygdom. Du kan checke dine pension ordninger på www.pensionsinfo.dk
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 23-11-2011 kl. 12:04.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:24   #12
kelly2007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
kelly2007 er ny på vejen
jeg fik 9/11 besked om at sdp er stoppet d.31/10.og at de har udsat afgørelsen,da de afventer svar fra lægekonsulenten.
denne afgørelse har jeg klaget over.med svar om at chef for jobcenter og sb er enig i afgørelsen om stop af sdp.men afventer partshøring imorgen d.24.10.hvor de så vil få deres jurist til at gennemgå sagen og se om de kan finde noget som sb og jobc chef har overset.hvis ikke vil de sende det vidre til ban.
kelly2007



svar til enteneller.
sdp er stoppet og har været til samtale ang.kontant hjælp.derfor står jeg uden forsørgelse når de indstiller/godkender til flex.
også går jeg vel ikke direkte over til ledighedsydelse.

kelly2007
kelly2007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:27   #13
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Ok det forstår jeg ikke noget af - de har udsat afgørelsen.....har de så afgjort den nu eller hvordan skal det forstås siden du skriver, at chefen og sb er enige i afgørelsen om stop af sdp?

Men er du ikke tilkendt fleksjob pr. 16/11?

Og samtidig afventer du partshøring på stop af dine sdp, hvor afgørelsen altså ikke kan være truffet, eftersom du endnu ikke er partshørt, da en afgørelse ikke kan træffes før borgeren er partshørt?

Sidst redigeret af Håber; 23-11-2011 kl. 12:33.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:28   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kelly2007 Se meddelelser
jeg fik 9/11 besked om at sdp er stoppet d.31/10.og at de har udsat afgørelsen,da de afventer svar fra lægekonsulenten.
denne afgørelse har jeg klaget over.med svar om at chef for jobcenter og sb er enig i afgørelsen om stop af sdp.men afventer partshøring imorgen d.24.10.hvor de så vil få deres jurist til at gennemgå sagen og se om de kan finde noget som sb og jobc chef har overset.hvis ikke vil de sende det vidre til ban.
kelly2007
d.16/11.får jeg besked om at jeg opfylder kraget til flex og indstilles til dette.
dette skal foregå på mødet d.24/11.hvor jeg også skal partshøres.

Men indstilles du så til visitering for fleks i morgen samtidig med endeligt stop af dine sygedagpenge ? For så er det jo at du overgår til ledighedsydelse.

Håber de har jo udsat afgørelsen om stop af sdp. indtil partshøringen i morgen, sådan læser jeg det !!? Ellers er der godt nok juridiske fejl som Ricky også omtalte. Kelly du har jo endnu ikke modtaget nogen partshøring om stop af sdp. 31/10 eller har du ? Er dine sdp. stoppet eller kører de endnu ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:38   #15
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
d.16/11.får jeg besked om at jeg opfylder kraget til flex og indstilles til dette.
dette skal foregå på mødet d.24/11.hvor jeg også skal partshøres.

Men indstilles du så til visitering for fleks i morgen samtidig med endeligt stop af dine sygedagpenge ? For så er det jo at du overgår til ledighedsydelse.

Håber de har jo udsat afgørelsen om stop af sdp. indtil partshøringen i morgen, sådan læser jeg det !!? Ellers er der godt nok juridiske fejl som Ricky også omtalte. Kelly du har jo endnu ikke modtaget nogen partshøring om stop af sdp. 31/10 eller har du ? Er dine sdp. stoppet eller kører de endnu ?
Jo sådan burde det jo være, men eftersom chefen har skrevet, at denne er enige i sb's afgørelse, så må afgørelsen jo være truffet?

Men noget helt andet - de har udsat afgørelsen og den kan IKKE træffes før du er partshørt! Det bliver du i morgen.

D. 16/11 får du at vide, at du opfylder betingelserne for fleks og du skal vel for pokker derfor forlænges efter 27,1,4 da kommunen dermed anerkender, at du ikke kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:40   #16
kelly2007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
kelly2007 er ny på vejen
de skriver at det ikke er muligt at forlænge udbetalingen af sdp i perioden 1.11 og intil afgørelsen om fleksjobsberettigelsen sker.

de skriver yderligere.
inden vi træffer endelig afgørelse om dette,er vi forpligtet til at partshøre dig og vil bede dig møde til samtale d.24.10.

jeg har en fra min fagforening med som bisidder.

kelly2007
kelly2007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:53   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen for hulen da, er de helt ude i hampen, det er da den største kasse tænkningssag jeg længe har hørt om.

Hvad er deres begrundelse for flg.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kelly2007 Se meddelelser
de skriver at det ikke er muligt at forlænge udbetalingen af sdp i perioden 1.11 og intil afgørelsen om fleksjobsberettigelsen sker.

Godt at du har din ff. med. Som Håber skriver så burde sdp. være forlænget fra 1/11 iht. §27 stk. 1 nr. 4, da du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked. (Eller i morgen visisteres til fleks blot i kh. regi.)

De skal dælme ikke have lov til at køre denne over BAN med 5 -6 mdr. vente tid.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:54   #18
kelly2007
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
kelly2007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Ok det forstår jeg ikke noget af - de har udsat afgørelsen.....har de så afgjort den nu eller hvordan skal det forstås siden du skriver, at chefen og sb er enige i afgørelsen om stop af sdp?

Men er du ikke tilkendt fleksjob pr. 16/11?

Og samtidig afventer du partshøring på stop af dine sdp, hvor afgørelsen altså ikke kan være truffet, eftersom du endnu ikke er partshørt, da en afgørelse ikke kan træffes før borgeren er partshørt?
det er ret rodet.

d.9.11 modtager jeg brev om stop af sdp og udsættelse af afgørelsen.
jeg modtager mail fra sb ang.at jeg opfylder betingelserne for flex.(16,11)

jeg klager over afgørelsen efter klagevejledningen om ophør af sdp.

denne får jeg en mail fra jobc chefen mandag aften.hvor denne skriver at sb og jcc er enig.


ud over denne klage ligger der en klage tilbage fra 6/9.som slet ikke er blevet besvaret.

kelly2007
kelly2007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 13:26   #19
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kelly2007 Se meddelelser

de skriver at det ikke er muligt at forlænge udbetalingen af sdp i perioden 1.11 og intil afgørelsen om fleksjobsberettigelsen sker.
Det er altså ikke rigtigt - der ligger en masse principafgørelser netop om det at udsætte en afgørelse....

Jeg fandt fx følgende ordlyd i 158-09

"Kommunen måtte derfor udsætte afgørelsen om forlængelse af udbetalingen af dagpenge i 4 uger, da det forventedes, at beslutningsgrundlaget på dette tidspunkt ville blive væsentligt forbedret.

Kommunens senere afgørelse om, at der var grundlag for forlængelse, havde herefter virkning fra varighedsbegrænsningens indtræden og ikke først fra tidspunktet for kommunens efterfølgende afgørelse om forlængelse. "

Og eftersom kommunen d. 16/11 vurderer, at du opfylder betingelserne for at blive indstillet til fleks, skal du jo forlænges efter 27,1,4 med tilbagevirkende kraft.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 13:44   #20
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
og er der ikke noget med at hvis man er gift og visiteret til fleks på kontanthjælp at man kan få den særlige ydelse § 74 i som er et beløb omkring 9000 kr... bedre end 0.. hvis det er de ikke forstår at sygedagpengene skal genoptages og fleks skal foregå på ledighedsydelse.

der er vist også noget med en vejledningspligt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop forlængelse af sygdagpenge majse4970 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 01-08-2012 15:10
Sygdagpenge stop. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 20-11-2011 00:20
Sygdagpenge-stop armin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 26-06-2011 01:31
Er det ok kun at blive partshørt ved stop af sygdagpenge stinni Alt det andet 4 10-11-2010 23:55
Sygdagpenge stoopppp... hjælp??? Sonia At søge førtidspension 14 19-08-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension