K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2012, 20:44   #11
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Der er ingen tvivl om at det er kvindearbejdspladser det der med plejehjem. Der hvor jeg her min daglige gang har vi flere mænd gående mellem os høns - og det virker godt.
Der er også ting som det er rigtig godt at have mænd til i den branche, de kan noget andet omkring aktivering af mænd - da de har en anden indgangsvinkel end os tøser. De er stærkere, og de gamle damer elsker de her mandlige sosu´er. De giver et godt modspil i faglige diskussioner m.m. Vi har mænd på alle afdelinger, plus pedellen (teknisk serviceleder) og det har vi det godt omkring.
Så har du lysten og modet til at komme ind i den branche er det fint.
Desværre er der bare mange steder hvor det ikke fungerer - men så er arbejdsmiljøet sikkert af **** til i forvejen.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 22:05   #12
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Tak for svarene....det kunne være at jeg skulle prøve at komme i en praktik før jeg kaster mig ud i arbejdet....der er selvfølgelig sikker stor forskel på de enkelte arbejdssteder som der er i alle brancher.
Jeg er 43 år gammel er det en ulempe at jeg ikke er helt ung mere ? jeg tænker at indenfor mange brancher vil de jo dårligt nok ansætte folk der er over 50 år.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 17:01   #13
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Indenfor ældreområdet ville jeg synes at du har en fornuftig og voksen alder. Hvis man begynder indenfor ældreplejen i din alder, er det fordi du mener det, og det er et godt udgangspunkt.

Kan give dig et eksempel på en enkelt dårlig oplevelse jeg har haft med en ung mandlig ikke uddannet hjælper. Han ville gerne være falck-redder. Han brugte tiden på sin mobil og at se fjernsyn. Kunne stort set ikke drives til at hjælpe hverken vi andre eller de gamle. Vi andre gik rundt og lignede tordenskrald når han var på "arbejde". Vi fik heldigvis stoppet det efter et par måneder - han fik masser af chancer. Han havde ingen lyst eller interesse for ældreområdet, og burde aldrig have været indenfor vores døre. Måske bliver han en udmærket falck-redder.

Det jeg mener er at hvis du har lysten til dette arbejde, så er du sikkert også moden og klar. Og du er bestemt ikke for gammel.

Og en praktik indenfor området kunne være en god måde at få det afprøvet på.

Hilsen
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 18:38   #14
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Ude ved os har vi os mænd ansat pedellerne en elev og en sosu asistent.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 20:43   #15
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Indenfor ældreområdet ville jeg synes at du har en fornuftig og voksen alder. Hvis man begynder indenfor ældreplejen i din alder, er det fordi du mener det, og det er et godt udgangspunkt.

Kan give dig et eksempel på en enkelt dårlig oplevelse jeg har haft med en ung mandlig ikke uddannet hjælper. Han ville gerne være falck-redder. Han brugte tiden på sin mobil og at se fjernsyn. Kunne stort set ikke drives til at hjælpe hverken vi andre eller de gamle. Vi andre gik rundt og lignede tordenskrald når han var på "arbejde". Vi fik heldigvis stoppet det efter et par måneder - han fik masser af chancer. Han havde ingen lyst eller interesse for ældreområdet, og burde aldrig have været indenfor vores døre. Måske bliver han en udmærket falck-redder.

Det jeg mener er at hvis du har lysten til dette arbejde, så er du sikkert også moden og klar. Og du er bestemt ikke for gammel.

Og en praktik indenfor området kunne være en god måde at få det afprøvet på.

Hilsen
Marianne
Tak for det fine svar
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 00:20   #16
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Wink

Jeg har arb. inde på pl.hjem eller boenheder med demente, hvilket jeg var meget glad for.

Jeg ved at mænd er eftertraget specielt om natten, da de giver en tryghed.

Den yngste vi havde var en kvinde på 34 år, som havde en Hontington Korea en anden kvinde som var 52, blev sonde madet efter et styrt ned af en trappe.

De demente er trykke når der er ro og der er tid til at tage hånd om dem når de er kede af det.

Så søg du bare Mr. Bean

Og husk der er ikke en dag der ligner forrige
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2012, 12:15   #17
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Jeg har arb. inde på pl.hjem eller boenheder med demente, hvilket jeg var meget glad for.

Jeg ved at mænd er eftertraget specielt om natten, da de giver en tryghed.

Den yngste vi havde var en kvinde på 34 år, som havde en Hontington Korea en anden kvinde som var 52, blev sonde madet efter et styrt ned af en trappe.

De demente er trykke når der er ro og der er tid til at tage hånd om dem når de er kede af det.

Så søg du bare Mr. Bean

Og husk der er ikke en dag der ligner forrige
"Synes godt om" tror jeg går videre med sagen
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2012, 20:31   #18
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hvordan går det med projektet om at komme indenfor i ældresektoren?
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
plejehjem med havudsigt østerbro Politik og Samfund 0 30-09-2012 08:01
fysioterapeut der arbejder med nåle nielsen69 Alt det andet 12 24-05-2012 22:01
Under halvdelen af den danske befolkning arbejder gunvor Politik og Samfund 5 26-08-2011 09:52
Håndværkere arbejder som socialrådgivere Stella Politik og Samfund 5 12-02-2008 15:56
arbejder du i butik. KatrineB Dit og Dat 5 07-01-2008 22:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension