K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2011, 21:12   #1
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Operation X på tv2

Må jeg høre jeres tanker om de "sociale Plattenslagere"???
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 21:23   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
følgerne af privatisering og liberalisme
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 21:35   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er alle de penge forsvundet væk, som mangler til bedre sagsbehandling!!!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 21:37   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg må indrømme, at jeg først og fremmest rynker på næsen af kommunerne. De plejer at være lyn-hurtigt ude med riven i andre henseender, så hvordan de ikke formår at følge op på, om de rent faktisk får, hvad de betaler for, er mig en gåde!!!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 21:40   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg er edder splitter rasende, og det er 50/50 på begge parter...!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:05   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg fornemmer, at det handler om, at kommunerne ikke rigtigt ved hvad de skal gøre med de her mennesker, og så er det jo så nemt bare, at give nogen en pose penge, og så ellers lukke øjnene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:19   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg hælder altså også mest til vovse her, netop fordi kommunerne på alle andre områder er noget af det mest pengegriske der findes, selv ikke hr von and kan de slå når det kommer til at snyde og bedrage i et forsøg på at spare selv skalle 25 øre. (At det så er fordi deres kasser er tomme og at vi lever i en tid hvor penge meget tydeligt kommer før mennesker, ændrer ikke på faktum kommunerne vil gøre meget for at spare)

Her har de så en grumme yderst besværlige borgere, som vil koste MANGE! penge at gide den hjælp borgeren reelt har brug for, også mange flere end det koster at sende en pose penge et eller andet sted hen og så lukke øjnene.

Jeg har jo fx lige beskrevet hvordan kommunerne tvinger nogle mennesker til at være nomade mennesker i spareknivens navn, simpelthen for at undgå at betale til opholdssted behandling osv osv, når nu borgeren ikke evner at råbe op, ja hvorfor så bruge flere penge end nødvendigt??

Nu har jeg ikke set programmerne, men jeg så lidt i morges, og kom sådan til at tænke på at den mand jo evner at råbe op (i et begrænset omfang) og gøre sig synlig, hvilket er grunden til at han trods alt har fået lidt og ikke som min fars lejer bare er blevet sendt rundt fra kommune til kommune og der er tvangs flyttet fra lejlighed til lejlighed (pga klager fra udlejerene) Ham her har så gjort sig så synlig at han trods alt er gået uden om den skæbne, at han så sidder i en næsten lige så gral situation gør det jo ikke stort bedre, men det bestyrker kun vovse´s tanke gang om at det gælder om at gemme borgerene væk og lukke øjnene.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:42   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
giver også vovse og lum ret

længer er den ikke
kommunerne har simpelthen ikke nogen kompetencer når det gælder meget syge mennesker. grunden til der ikke laves en ordenligt opfølgning
det samme gælder jobcenterne
dog bor jeg selv på bosted og her har personalet stor erfaring og rigtig dygtige
men er lige så frustreret over sagsbehandlerne, som vi andre er
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 22:50   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Kommuner fupper borgere som vandet driver. Jeg selv er blevet snød af kommunen flere gange for mine penge. Nerver, klager og beviser, før man kan få sit ret og sine penge.

Jeg er ligeglad med om andre snyder kommunen, så det er sagt.
Jeg har aldrig brugt mig om at nogen tørre den af på andre få at få sit på det rene, som netop kommuner gøre det.

Ellers så har jeg ikke set programmet, følger ikke med.

Desuden så der findes fup og bedrag alle vejene. Yak, bleee, bleee
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2011, 23:12   #10
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Jeg synes simpelthen det er så trist for de mennesker der har brug for hjælpen... det gør sgu ondt inden i mig.

Og at kommunerne ikke evner at regne den ud, ja det kommer ikke bag på mig

Og de firmaer der snyder og bedrager, de skulle straffes rigtig hårdt, man må være kold indeni når man bare kan lukke sine øjne overfor mennesker der tydeligt har brug for hjælp .. jeg græmmes
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tvunget til operation østerbro Politik og Samfund 5 02-06-2013 15:31
Operation eller ikke operation... det er spørgsmålet. Twingo Alt det andet 14 02-01-2012 16:43
Hjælp til operation efter operation? Camille Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2010 22:25
Operation X - på vandvognen Pyt Det er da strengt ! 9 10-10-2008 18:49
Genoptræning/operation phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 23-08-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension