K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2016, 11:01   #1
Otto75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Otto75 er ny på vejen
Fp

Jeg har søgt fp på en pg 17 ! Har så været ved min sagsbehandler og har lavet sammen med henne den første del ! Da går så noget tid også modtager jeg et brev ! Hvor hun så skal sætte kryds i et i Em rubrik ! Der er 3 rubrikker en hvor der står re forløb ! Flex job ! Førtidspension ! Hun har så sat kryds i førtidspension og her om noget tid skal vi så i dette her reb team ! Hvor meget betyder det hun har sat kryds der hun indstiller mig til fp ???? Min sagsbehandler ?
Otto75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 11:42   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej

Jeg har selv fået pension sidste år gennem en §17 stk. 2 ansøgning,

det betyder intet i forhold til afgørelsen, at din sagsbehandler har sat kryds i feltet førtidspension. det gør hun fordi du selv har søgt, så det er det som du beder rehab.teamet om at vurdere om du er berettiget till

Når du kommer for rehab.teamet, laver de efterfølgende en indstilling, enten om at du indstilles til pension, eller din ansøgning indstilles til afslag.

efterfølgende er det pensionsteamet i din kommune som kommer med den endelige afgørelse, om pension eller afslag.

så som du ser er der et stykke vej endnu før en pension evt. er en realitet. min ansøgning blev i første omgang et afslag, jeg klagede og fik efterfølgende medhold.

spørg gerne om mere, og ellers held og lykke.
vh sortepigen.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 11:47   #3
Otto75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Otto75 er ny på vejen
Oki... Jeg fik ellers besked om hun ku ha sat kryds et. Andet sted?
Otto75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 13:52   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
nu er jeg nysgerrig.......hvilken § har du præcist søgt om , er det en § 17 eller en § 17 stk 2 ?

det er nemlig vigtigt i forhold til hvilke muligheder de skal se på . hvis der står i ansøgningen at det er en § 17 , så kan teamet kigge på andet end førtidspension, bla. fleksjob eller ressourceforløb.

hvis der står §17 stk. 2 , så beder du teamet udelukkende tage stilling til om du er berettiget til førtidspension eller ej.

men mht. hvad din sagsbehandler sætter kryds i , har det så vidt jeg har forstået ingen indflydelse på hvilken indstilling teamet kommer med.

mht. skemaet til rehab.teamet, som du sammen med din sagsbeh . udfylder, så husk at gennemlæs det nøje, inden du godkender det, så du kan genkende dig selv 100 % i det der står, for det er det som teamet bruger til at vurdere din ansøgning.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension