K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-10-2012, 08:48   #1
iKvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Helsingør
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
iKvinde er ny på vejen
I visitation til fleksjob

Jeg er langt fra risikogruppen for at få livsstil relateret sygedomme, men i 2008 fandt jeg ud af at jeg have diabetes, typen er relativ ukendt, (i DK).

Jeg havde allerede ADHA, som ikke var i behandling, da jeg klarede det selv. Jeg har stærke allergier til meget medicin, og har allerede haft fler anafylaktiske chock.

Men den diabetes vælter fuldstændig om på mig, jeg kan ikke tåle nogen forfor tablet beh. og ingen insulin. Men det tog sin tid, og flere akut indlæggelser, desensibisering på Odense uni. hosp. nyre sten osv.

Jeg blev fyret fra mit arbejde. pgra. for mange sygedage.

Jeg røg ind i systemet, som jeg ingen som helst kendskab havde til, da jeg de sidste 17 år ikke har været bosat så længe i Danmark.

Først udløb sygedagpenge perioden, samtidig med, at jeg skulle flytte kommune. I den nye kommune blev jeg bare sendt på et sted hvor jeg skulle skrive ansøgninger, uden at den nye kommune først kikke min sag igennem. I det center jeg var sendt hen i, fandt hurtigt ud af, at jeg ikke kunne tage et arbejde. Så røg jeg tilbage i jobcenter. Så måtte jeg flytte igen, tilbage til den første kommune, som heldigvis tog sagen op igen.

Jeg ardejer 11 timer om ugen, med suplerende kontanthjælp. Jeg har været i arbejdsprøvning i 2 måneder, på min arbejds plads, bare i en anden afdeling.

Lige nu, så har jeg lovning på et fleksjob på den afdeling hvor jeg var i arbejdsprøvning, og det vil jeg meget gerne, for det er lidt af et drømme job, hvor jeg kan bruge alle de kvalifikationer jeg har opbygget.

Men lig nu i sagen i jobcentret er jeg stødt ind i, at sociallægen ønsker en ny vurdering ?

Min sagsbehandler stiller sig lidt undrende, hun har ellers meddelt mig at jeg er en oplagt borger for et fleksjob, og at jeg gør så meget selv, for at holde fast i det jeg har og er aktiv, men det er klart at jeg har meget at kæmpe med, og allergi til al den medicin, som er så livsnødvendig, er et meget belastende liv. Jeg går ofte til kontrol og undersøgelser og jeg lider at koncentrations besvær, søvn problemer, hoved pine, ondt i fødder (neuropati) og meget andet. Jeg har brug for meget harmoni og ro, så klare jeg nok dagen og vejen.

Er der nogen herinde, som kan fortælle mig hvad en ny vurdering betyder, og kan sociallæge bede om en sådan?

Hun skriver også at hun ikke ved hvad hun skal gøre.

Jeg har før bedt om akt indsigt, og det vil jeg gøre igen.

Jeg skal starte i det fleksjob snart, ellers er det der ikke længere, så jeg er lidt nervøs for, at sagen trækkes i langdrag, måske pgra. de nye regler til januar, ellers kan jeg ikke se andre årsager til at trække sagen ud?
iKvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2012, 13:34   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af iKvinde Se meddelelser


Men lig nu i sagen i jobcentret er jeg stødt ind i, at sociallægen ønsker en ny vurdering ?

Min sagsbehandler stiller sig lidt undrende, hun har ellers meddelt mig at jeg er en oplagt borger for et fleksjob, og at jeg gør så meget selv, for at holde fast i det jeg har og er aktiv, men det er klart at jeg har meget at kæmpe med, og allergi til al den medicin, som er så livsnødvendig, er et meget belastende liv. Jeg går ofte til kontrol og undersøgelser og jeg lider at koncentrations besvær, søvn problemer, hoved pine, ondt i fødder (neuropati) og meget andet. Jeg har brug for meget harmoni og ro, så klare jeg nok dagen og vejen.

Er der nogen herinde, som kan fortælle mig hvad en ny vurdering betyder, og kan sociallæge bede om en sådan?

Hun skriver også at hun ikke ved hvad hun skal gøre.
Din sagsbehandler har ansvaret for din sag og behøver slet ikke at gøre, hvad en sociallæge siger. Hvis sagsbehandleren mener, at din sag er tilstrækkeligt oplyst (står i retssikkerhedsloven § 10), så skal hun gøre, hvad hun SELV vil med din sag, og ikke trække tiden længere ud end nødvendigt.... Sig det til hende.

Jeg ved ikke, hvad sociallægen mener, måske en ny statusattest/ opfølgning på dit helbred. Hvis din sagsbehandler ikke har de seneste lægelige oplysninger om dit helbred (hvis der altså er sket yderligere forværring eller mangler noget), kan hun måske lige indhente det for sidste gang hos din læge. Og så tage det derfra.... og afslutte din sag.

Måske kan du spørge hende, hvad det egentlig sociallægen mener, der mangler...

Håber du snart får afsluttet det og kan få lov at blive fleksjobber...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 18:16   #3
iKvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Helsingør
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
iKvinde er ny på vejen
Tak for din hjælp.

Jeg har snakket med min sb, hun svare på min hendvendelse vedr. sociallægen, at det er normalt i Helsingør kommune, at hvis det er sociallægen beder om noget, så skaffer man det, ellers har man en dårlig chance for at få sin sag om fleks job godkent, at der ikke er mange der går igennem hvis man ikke gør hvad sociallægen beder om, fordi gruppen i kommunen som skal træffe afgørelsen skeler meget dårligt til, hvis man ikke fremskaffer alle de ting sociallægen ønsker.

Jeg har allerede givet journaler fra 5 forskellige behandlingssteder, der op mod 4 sider i alt.

De overordnede diagnoser er veldokumenteret, allergi, diabetes og ADHD.

Jeg har neuropati, en senfølge af diabetes, og neurologen er ikke så meddlesom i hendes status. Så er der en anden læge som har kikket på hæmorider, men som slet ikke er relevant, da det ikke har noget med hverken mine sygedomme, sygehistorie eller fleksjob at gøre.

Det har jeg fortalt min sb, at hun må gå videre med den dokumentation som foreligger, den er up to date og relevant, hun ringer til mig på onsdag.

Undskyld, der er op til 40 sider journal stof, som jeg selv har fremskaffet og givet videre til min sagsbehandler.
iKvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 20:02   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er helt fint, at du har gjort, hvad du kunne aflevere til dem. Det burde egentlig være dem selv, der skal indhente de lægelige oplysninger.

Det er ikke diagnoserne, de skal se på, men din arbejdsevne. Om hvor meget den er nedsat. Dette bla. ved hjælp af arbejdsprøvninger og lægeoplysninger om din funktionsnedsættelse i de lidelser, du døjer med (alle kan opleve sygdomme forskelligt). Arbejdsevnen skal være 50 % nedsat, for at man kan få bevilget et fleksjob (som er gældende nu).

Når du kun kan klare 11 timer om ugen, ville det efter min mening være nok til et fleksjob.

Arbejdsevnemetoden, som du kan kigge på her, er den som en sagsbehandler kan benytte i en sagsbehandling, i forbindelse med vurdering af arbejdsevne:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Jeg mener personligt ikke selv, at en sociallæge ved så meget om, hvad arbejdsevnemetoden er... hvilket sagsbehandleren bør kunne... De har hver især deres opgave. Det er sagsbehandleren, der afgør hvornår sagen bør kunne afgøres. Men svært ja, hvis en sociallæge mener, der mangler noget. Men hvad mon der mangler, tja...?

Jeg synes i hvert fald, at du kan påpege det overfor sagsbehandleren, at du har et muligt job hos dem, du er hos lige nu.... Det kan måske rykke lidt hos hende.

Lad os høre, hvad hun siger til dig på onsdag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 16:18   #5
iKvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Helsingør
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
iKvinde er ny på vejen
Hej

I dag fik jeg mail fra sb;

Den faglige konulent? ønker en psykiatri speciallægeundersøgelse, samt flere oplysninger fra det sted hor jeg er i diabets kontrol.

Hvad indflydele har denfaglige konulent? er det det samme som social lægen?

Jeg har allerede talt med min spyriater, som oplyser at den us. skal de selv bestille enten hos ham eller en de selv bruger, den koster op mod 12.000 kr.

Jeg har sendt en mail til sb, at min spykriater kan lave den, han har allerede alle oplysninger, så går det hurtigst og nemmest.

Men det kan tage sin tid, og det kan ret beset betyde, at jeg mister min chance for det fleksjob jeg har i udsigt, fordi det er et projekt som starter op snart, og som jeg kan være med i, men kun hvis jeg er med fra starten.

Er der nogen som kender til hvad kommunen gør, bruger de deres egen spykriater? og hvor lang tid tager en sådan undersøgelse?
iKvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 21:29   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af iKvinde Se meddelelser
Hej

I dag fik jeg mail fra sb;

Den faglige konulent? ønker en psykiatri speciallægeundersøgelse, samt flere oplysninger fra det sted hor jeg er i diabets kontrol.

Hvad indflydele har denfaglige konulent? er det det samme som social lægen?
Nej, en faglig konsulent er ikke social-læge.

En faglig konsulent råder og vejleder sb'erne, det ligger næsten i betegnelsen "faglig konsulent", det er min klare opfattelse, at en faglig konsulent er en tak "højere oppe" end sb'erne.

Min egen oplevelse med en faglig konsulent er, at hun er ikke blot en dum *ælling, men også totalt og aldeles fuld af løgn.

Men derfor behøver de jo ikke at være det allesammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2012, 22:20   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis man selv har en psykiater, så må man gerne bruge ham/hende. Man behøver ikke få en af kommunens anbefalede.

Bere hold på, du vil beholde din egen psykiater!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 01:06   #8
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Question til curls

jeg kunne godt tænke mig oplysninger om I hvilken lovgivning står der omtalt at nedsættelsen i arbejdsevnen skal være 50 % og hvilken § er der tale om ??
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 21:10   #9
iKvinde
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Helsingør
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
iKvinde er ny på vejen
Dokumentation

Ja tak, det vil jeg gerne have dokumentaton pü, det med de 50%.

Og hvad er erfaringerne med at holde fast i, at det skal vaere ens egen psykriater som laver den speciallaege us?
iKvinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 21:26   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maybeline2you Se meddelelser
jeg kunne godt tænke mig oplysninger om I hvilken lovgivning står der omtalt at nedsættelsen i arbejdsevnen skal være 50 % og hvilken § er der tale om ??
der er ingen procenter omkring arbejdsevne

1 de fleste forsikringer siger cirka 50 procent nedsat erhversvevne, hvis man skal have en chance for tab af erhvervsevne
2 fleks ligger under 20 effektiv timer(20 timer som en rask person)

ergo er det omrking 50 procent nedsat erhvervsevne og udfra min erfaring på k10 ligger det der omkring
alså som et minimumskrav timetal skal vurderes i en arbejdsprøvning og kan først bedømmes når alle behandlingsmuligheder er udtømte
så ja det er også svært og få tildelt fleksjob

for pension er det ubetydelige arbejdsevne
det betyder at man ikke kan arbejde stabilt i nogen timer om ugen.

jeg har min faste psykiater og denne har så sendt min sag til bispebjerg hospital
fået lavet en erklæring derfra, som var super god. Andre har så åbenbart ikke været så heldig
netop for at undgå kommunen sender en til en eller anden tilfældig psykiater som vurdere en på 30 min
kommunen har heller ikke nogen spørgsmål efter det.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-10-2012 kl. 21:35.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Visitation skp Alt det andet 5 21-07-2012 13:50
Usædvanlig langtrukken sagsbehandling - visitation til fleksjob Hustru Spørgsmål ang fleksjob 8 28-05-2012 08:57
Vedr. visitation til fleksjob. Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 4 04-11-2010 18:06
Efter visitation til fleksjob - spørgsmål Cordulla Alt det andet 5 13-05-2010 13:49
Visitation til fleksjob - anke en ikke truffet afgørelse igen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 1 13-04-2010 08:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension