K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2016, 20:29   #41
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hr Larsen Se meddelelser
Vil også lige minde jer om, at K10 er et forum hvor vi skal hjælpe hinanden og ikke bekrige hinanden, husk den gode tone !!
Præcis...kunne ikke have sagt det bedre..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 10:07   #42
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
To ting.

1. Det er et gældende princip i AL forsikring, at man ikke kan få overkompensation!
Hvis jeg tegner to rejseforsikringer og kommer galt afsted på Mallorca, får jeg altså ikke dobbelt op!

2. Nu kender jeg ikke rutinerne i alle brancher, men som det har været de sidste 30 år så har invalideforsikring været en fast del af pensionsordningen - dvs. hvis man ikke en dag bliver i stand til at udføre det arbejde som pensionsordningen er tegnet under, - jamen så får man "invalidepension" af ens selskab - det er noget som ihvertfald alle offentlige ansatte har fået de sidste 30 år.

DERFOR: middelklassen har sit på det tørre! de som må ty til førtidspension osv. er de som ikke har sådan en "privat" ordning. De som har, skal have mere! de som intet har, skal have mindre!!

MEN: det betyder også at man skal altså ikke(jeg indrømmer der kan i visse brancher være undtagelser) komme og råbe op om højt og helligt op om at man har betalt en høj præmie i hele ens liv og virkelige ofret sig og derfor fortjener overkompensation/flere ydelser samtidig, - FORDI: den præmie man har betalt, har været en del af pensionsordningen, - der har været hverken tilvalg eller fravalg, - det har været en del af pakken, det er standardløsningen.

Om du er læge, folkeskolelærer eller Netto ekspedient i dag, er du sikret en masse penge hvis du bliver uarbejdsdygtig i dit erhverv, sådan er det.

Problemet er de syge mennesker, som hele tiden har været eller er røget ud af arbejdsmarkedet - de står virkelig svagt i dette system -

middelklassen har tilranet sig de fleste velfærdspenge - bla. fuld kompensation på barselsorlov 1 år for offentligt ansatte...

Tak for kaffe
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 10:14   #43
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Igen nævnes overkompensation, men hver ser i denne?

Det du hentyder til med fx rejseforsikring og dobbelt forsikring har altså intet med personskade at gøre.

Ved personskade kan du sagtens tegne 10 forsikring for mrngrad skade og får du et men, så betaler alle 10.

Så det er altså ikke korrekt det, som du skriver, men gælder ting, rejser osv.

Forsikringer på personskade har andre regler
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 10:45   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Palsbo Se meddelelser
Ved personskade kan du sagtens tegne 10 forsikring for mrngrad skade og får du et men, så betaler alle 10.
Også hvad mit forsikringsselskab har oplyst vedr. ulykkesforsikring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 12:48   #45
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Da min arbejdsskade blev gjort op

Fik jeg da også flere engangs erstatninger. Da jeg SELV havde tegnet nogle.

Så man kan godt få mere end 1 sted fra.

Men IGEN. Ja offentlige ansatte har måske pensions ordninger. Men mange har IKKE . Selvom de arbejder.

Det er ikke et krav mht pensionsordninger. Hvis ikke der er overenskomst på arbejds pladsen. Så kA det være noget man forhandler sig frem til. Men ingen selvfølge.

Min gemal har også Nordea og pension. Igennem DLG tryg Nordea. Der har en del sammen. Han vil da gå til dem på det årlige møde og hører hvad de igrunden har gang i og hvad med hans.

Han har aldrig fået en lønseddel , men har altid været selvstændig ig har tegnet alle dem han kunne. mEN MEN hvad hjælper det hvis de siger et og gør noget andet.

Syns det er helt FAIR folk får det der blev lovet. For " meget ". Eller ej. De forsikringer er ret DyRE for den lille mand der selv skal betale dem. Og så må mam da også forvente at de overholder det de skulle.

Han mener folk skulle hyre advokater. Joooo det koster. Men de penge er da godt givet ud. Hvis folk får deres Penge

Og ærlig det må og skal da være de vilkår der var den dag man tegnede det de skal gå efter. Det var det de solgte. Mange eller lidt kr.

Svineri at snyde. Forstår godt folk er bitre. Hver en kr er folk velundt. Hvis de har betalt eller fået betalt.

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 12:50   #46
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Jeg var nu ikke offentlig ansat men privat ansat
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 18:03   #47
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Palsbo


Skrev blot det med offentlige ansatte. Fordi en nævnede det.

Og ja som privat ansat kam det sagtens være en del a lønnen eller en aftale.

Sir kun skal man selv betale er de forsikringer ret pebrede og selvfølgelig skal man have det man har betalt for og ikke mindst det man har aftalt.

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 18:07   #48
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Stribe

OK

Forsikringen blev i mit tilfælde betalt af det, som jeg og arbejdsgiver indbetalte på min pensionsordning.

Så jeg har betalt en del og arbejdsgiver en del.

Men lige meget hvad, så skal der betales ved kasse 1 når policen siger det. Om det er 100000kr eller 10000kr om måneden
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 18:47   #49
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Palsbo

Helt enig. For mig er det ligegyldigt hvem der betaler hvad og hvilken del.

Men vigtig er. Når man så har brug for den.

Ja så gælder de vilkår man tegnede den under. Og ikke hvad de evt hitter på senere. Det er ikke fair.

Det må være folks police der gælder på den dato ordningen blev ordnet.

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2016, 19:18   #50
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
To ting.

1. Det er et gældende princip i AL forsikring, at man ikke kan få overkompensation!
Hvis jeg tegner to rejseforsikringer og kommer galt afsted på Mallorca, får jeg altså ikke dobbelt op!

2. Nu kender jeg ikke rutinerne i alle brancher, men som det har været de sidste 30 år så har invalideforsikring været en fast del af pensionsordningen - dvs. hvis man ikke en dag bliver i stand til at udføre det arbejde som pensionsordningen er tegnet under, - jamen så får man "invalidepension" af ens selskab - det er noget som ihvertfald alle offentlige ansatte har fået de sidste 30 år.

DERFOR: middelklassen har sit på det tørre! de som må ty til førtidspension osv. er de som ikke har sådan en "privat" ordning. De som har, skal have mere! de som intet har, skal have mindre!!

MEN: det betyder også at man skal altså ikke(jeg indrømmer der kan i visse brancher være undtagelser) komme og råbe op om højt og helligt op om at man har betalt en høj præmie i hele ens liv og virkelige ofret sig og derfor fortjener overkompensation/flere ydelser samtidig, - FORDI: den præmie man har betalt, har været en del af pensionsordningen, - der har været hverken tilvalg eller fravalg, - det har været en del af pakken, det er standardløsningen.

Om du er læge, folkeskolelærer eller Netto ekspedient i dag, er du sikret en masse penge hvis du bliver uarbejdsdygtig i dit erhverv, sådan er det.

Problemet er de syge mennesker, som hele tiden har været eller er røget ud af arbejdsmarkedet - de står virkelig svagt i dette system -

middelklassen har tilranet sig de fleste velfærdspenge - bla. fuld kompensation på barselsorlov 1 år for offentligt ansatte...

Tak for kaffe
Indrømmet, jeg forstår mig dårligt på policer, jurasprog i det hele taget, men jeg har talt med de selskaber , som jeg som forhenværende off. ansat var med i. ca. 35 år i alt.
Jeg har spurgt om der er noget jeg kan modtage, og de siger nej. Først når du er folkepensionist.
Du skriver, at de dårligst stillede må ty til Ftp. Jeg oplever ikke, at man i dag kan modtage Ftp, trods svær sygdom. Men muligvis tager jeg fejl af din mening i betydningen , ty til.!

Du skriver, at enhver læge, skolelærer og netto ansat i dag er sikret en masse penge, hvis de bliver uarbejdsdygtige.
Nogle og jeg ved ikke om det er alle, kan der udbetales en engangssum på ca. 100.000 ved alvorlig og kritisk sygdom. Det er nogle ganske bestemte diagnoser som udløser beløbet. Man kan altså godt være syg uden at være terminal eller i stor risiko for at blive det.
Jeg håber, at du med dit indlæg mener pensionsordninger, som de fleste i dag henholdsvis betaler til og som arbejdsgiver også betaler til.
Hvis det er noget helt andet du mener, så se bort fra mit indlæg.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension