K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2017, 12:05   #1
handikapinfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
handikapinfo er ny på vejen
Praktisk bistand og hjælp

Hej Alle

Jeg slås for alvor med min kommune, jeg indgav i Påske ugen anmodning om aktindsigt - den aktindsigt fik jeg fik jeg den 19. april.

Mit spørgsmål er derfor om lægeattester ikke også er omfattet af oplysningspligt, jeg gav samtykke til indhentning i starten af marts mdr. og jeg ved at 3 ud af 4 forskellige læger har sendt kommunen svar, min psykiater har sendt noter - de er heller ikke med i aktindsigten, jeg mener at den aktindsigt jeg har modtaget er mangelfuld.

De går mere op i at de mener at jeg simulere min håndrysten, min autisme og de sanseforstyrrelser jeg har.

Jeg har modtaget førtidspension siden august 1998 - dengang fik jeg førtidspension grundet mine problemer med håndrysten og - den fik jeg til kendt af Fyns Statsamt.

Jeg har brug for en kilde henvisning - omkring mangelfuld aktindsigt.
handikapinfo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2017, 15:41   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handikapinfo Se meddelelser
Hej Alle

Jeg slås for alvor med min kommune, jeg indgav i Påske ugen anmodning om aktindsigt - den aktindsigt fik jeg fik jeg den 19. april.

Mit spørgsmål er derfor om lægeattester ikke også er omfattet af oplysningspligt, jeg gav samtykke til indhentning i starten af marts mdr. og jeg ved at 3 ud af 4 forskellige læger har sendt kommunen svar, min psykiater har sendt noter - de er heller ikke med i aktindsigten, jeg mener at den aktindsigt jeg har modtaget er mangelfuld.

De går mere op i at de mener at jeg simulere min håndrysten, min autisme og de sanseforstyrrelser jeg har.

Jeg har modtaget førtidspension siden august 1998 - dengang fik jeg førtidspension grundet mine problemer med håndrysten og - den fik jeg til kendt af Fyns Statsamt.

Jeg har brug for en kilde henvisning - omkring mangelfuld aktindsigt.
Hvis du specifikt ved hvad der mangler, så bed om det og vent og se hvad de sender til dig.

Hvis du ikke får yderligere kan du selv indsende det og bede om det vedlægges sagen.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2017, 22:13   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Aktindsigt herunder Journallisten....

... som er en master, hvor alle bevægelser, notater, indkomne oplysninger, telefonopkald, etc noteres, således at alle i din sag incl dig selv kan se om der mangler noget. Oversigtsliste, som giver et hurtigt overblik om der mangler noget. Hvis ikke du har fået den med, skal du gøre opmærksom på dette, så kommunen fremsender den øjeblikkeligt.

Her ser du så også om de forskellige lægeerklæringer heller ikke er medsendt, trods de ligger i din sag.

Journalliste, skal altid medsendes uopfordret ref Ombudsmanden

Aktindsigt
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Journallisten
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-04-2017, 23:42   #4
handikapinfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
handikapinfo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
... som er en master, hvor alle bevægelser, notater, indkomne oplysninger, telefonopkald, etc noteres, således at alle i din sag incl dig selv kan se om der mangler noget. Oversigtsliste, som giver et hurtigt overblik om der mangler noget. Hvis ikke du har fået den med, skal du gøre opmærksom på dette, så kommunen fremsender den øjeblikkeligt.

Her ser du så også om de forskellige lægeerklæringer heller ikke er medsendt, trods de ligger i din sag.

Journalliste, skal altid medsendes uopfordret ref Ombudsmanden

Aktindsigt
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

Journallisten
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Hilsen Peter
Hej Peter

Tak for dit svar - der mangler journalliste - og udtalelser fra læger, jeg ved at der er findes et par stykker - eller rettere en hel del.

Må jeg spørge om hvordan jeg bedst muligt skriver til min kommune, hvad der mangler?

Hilsen
Henrik
handikapinfo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 05:00   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Henrik

Du kunne f.eks. skrive noget lign., hvis du til har fået aktindsigt, kan du skrive at du have aktindsigt fra perioden d. xx.xx.xx. og frem:

Kommune
afd.
post nr. by

Anmodning om fuld aktindsigt i sag xx med cpr.nr. xx xx xx xx xx:


Jeg bad d. xx.xx.xx om fuld aktindsigt i min sag vedr. xx og modtog kun delvis aktindsigt d. xx.xx.xx.

Jeg skal derfor igen bede om fuld aktindsigt i henhold til LOV nr 606 af 12/06/2013 § 7, stk. 1 og stk.2.

Med venlig hilsen

x x

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 10:04   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af handikapinfo Se meddelelser
- de er heller ikke med i aktindsigten, jeg mener at den aktindsigt jeg har modtaget er mangelfuld.
Jeg tror ikke det er usædvanligt, at en aktindsigt er mangelfuld. Jeg måtte klage 2 gange før jeg havde modtaget det hele.

Så gør som gunvor skriver.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 10:23   #7
handikapinfo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
handikapinfo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Henrik

Du kunne f.eks. skrive noget lign., hvis du til har fået aktindsigt, kan du skrive at du have aktindsigt fra perioden d. xx.xx.xx. og frem:

Kommune
afd.
post nr. by

Anmodning om fuld aktindsigt i sag xx med cpr.nr. xx xx xx xx xx:


Jeg bad d. xx.xx.xx om fuld aktindsigt i min sag vedr. xx og modtog kun delvis aktindsigt d. xx.xx.xx.

Jeg skal derfor igen bede om fuld aktindsigt i henhold til LOV nr 606 af 12/06/2013 § 7, stk. 1 og stk.2.

Med venlig hilsen

x x

Mange hilsner

Gunvor
Mange tak for dit svar og din hjælp
handikapinfo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2017, 09:22   #8
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
aktindsigt

jeg modtog manelfuld akindsigt 3 gange.
4 gang klagede jeg drekte til afdelingschefen ved hjælp af Borgerrådgiver over den mangelfulde aktindsigt samt manglende bilagsoversigt.

Det hjalp. Dagen efer havde jeg korrekt og komplet aktindsigt
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension