K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2017, 14:20   #1
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Question Forvirret og hjælpeløs.

Hej. Jeg er en kvinde på 57 år, og er på revalidering og under uddannelse til kontor administration.Jeg er færdig til august. Jeg har i de sidste 3/4 år haft mange syge periode pga, smerter i min ryg.Jeg blev opereret i 2013 for en diskusprolaps nederst i ryggen, og var delvis paralyseret i venstre ben og den har nedsat muskelfunktion.
I 2016 blev jeg opereret for struma, og fik fjernet mine skjoldbruskirtler. og er på medicin resten af livet pga. det.Det har medført mange stofgifte problemer, lavt stofgifte bl. sprogproblemer- dårlig hukommelse- svært ved at overskue tingene- træt både i sind og krop.-tager på-væskeophobninger -maveproblemer -ja og mange andre problemer. Jeg går til blodtryk kontrol og er lige nu i en udredning på mine nyrefunktioner.
Det er også med til mine syge dage og lige nu er jeg sygemeldt og har været det siden omkring 1 marts. Jeg skulle op til min fagprøve nu her , men er slet ikke kommet videre med den, siden jeg sidst var på skole i februar.
Jeg er lige blevet afsluttet på Middelfart smerte amb. og de skriver at min ryg er stationær, og de kan ikke hjælpe mig mere. og sluttet ved fys. og der kom vi heller ikke videre i behandlingen fra da jeg startede op.
Hun frarådede mig at slutte min uddannelse nu, da jeg som også min egen læge siger, ikke kan klare et fuldtidsjob fremadrettet. Det er mit helbred alt for dårligt til.
Hun siger at jeg er dårligt stillet hvis jeg færdig uddannelsen- da jeg jo så har bevist at jeg jo er i 37 timers uddannelse nu.og kan ikke søge om fleksjob. Jeg havde i den sidste tid på mit uddannelse haft mange smerter og var gået hjem i min seng, for at kunne holde til det.
Og nu i og med mine store stofgifte problemer, ligger meget efter fysisk udfoldelser- bare det at hænge tøj op, kommer der rygsmerter og min udholdenhed er kraftigt nedsat.
Så mit spørgsmål er:
Skal jeg gøre min uddannelse færdig?( hvad jeg ikke magter-både fysisk og psykisk.)
Kommune vil nu lukke min revalidering og da jeg ikke kan få kontanthjælp og sygedagpenge, er jeg sårbar økonomisk. Jeg er gift og min mand har arbejde- og vi kan i en kortere periode nok klare os, men ikke i længden.'
Jeg vil gerne have et flexjob- da jeg heller ikke bare vil gå herhjemme men ud blandt andre.
Hvordan kommer jeg videre? kommer jeg i arbejds-prøvning eller i et resurseforløb?Hvad er forskellen på de 2?
Får man penge i den ene eller den anden forløb?
Tæller min periode med revalidering? eller starter jeg helt forfra med en udredning?
Er i så meget vildrede med min situation.
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 15:51   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er altid kommunens vurdering som bestemmer hvordan det kommer til at gå, da kommunerne ikke fortolker loven på samme måde kan man opleve en beslutning i den ene kommune og den modsatte beslutning i en anden kommune.

Personligt tror jeg at du sommer til at starte om ikke helt forfra, så næsten forfra. Man hører mange historier om arbejdsprøvninger og lægeerklæringer der ikke må være mere end 6 måneder gamle før de er forældede og derfor tror jeg at du skal igennem mange af disse ting igen.

Har du været i kontakt med kommunen i løbet af din revalidering?
Jeg tænker på om din sagsbehandler ved hvordan du kæmper med din uddannelse?

Men dit resultat afhænger af at kommunen er klar over hvor svært du har ved at klare dig.

Hvis jeg selv var i din situation ville jeg som det første kontakte DUKH og spørge hvordan du skal forholde dig og om de mener at du er bedst tjent ved at færdiggøre uddannelsen eller ej og hvilke muligheder du har bagefter uanset om du dropper ud eller kæmper dig videre.
Du kan se DUKHs svar til en anden person som er i revalidering og må opgive.
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...f-revalidering

Hvis du stadigt er i tvivl kan du ringe til denne private socialrådgiver som reklamerer om gratis telefonrådgivning, jeg har selv ringet til dem og fået råd engang.
Her kan du stille de samme spørgsmål som du stillede DUKH og se om der er overensstemmelse i svarene.

Sidst men ikke mindst bliver du nødt til at få din sagsbehandler i kommunen på banen, du bliver nødt til at indrømme over for vedkommende hvordan du har det og spørge sagsbehandleren til råds, du kan stille spørgsmål til hvad der kommer til at ske hvis du dropper ud og hvad der kommer til at ske hvis du kæmper uddannelsen færdig og præciser at du ikke regner med at kunne blive selvforsørgende uden fleksjob.
Husk at få et skriftligt svar da kommuner efter signende er kendt for at rende fra deres løfter.

Personligt synes jeg at det ville være en skam hvis du er tvunget til at opgive uddannelsen så tæt på mål da uddannelsen kan gøre at du får lettere ved at få job efterfølgende, hvad enten det bliver som deltidsmedarbejder eller fleksjobber.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 16:57   #3
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Jeg skylder lige at fortælle at fys.. også er koordinator til flexjob i kommunen.
og det er hendes ord på at, jeg får det svært fremadgående, hvis jeg færdig gør min uddannelse. og jeg har taget den 1 årig kontor generelt og har papir på dette.
Som det ser ud lige nu-- kan jeg slet ikke se hvordan jeg skal gøre den færdigt. Det tager mig lang tid om at formulere mig og har kun selve indledningen til min fagprøve. Og jo , jeg er også ked af ikke gøre den færdig. men har virkelig ikke overskud til det nu.Der er dage hvor jeg ikke laver andet lige det mest nødvendige, og bare det at skal ud af døren, er nok til at jeg færdig. jeg må tit lægge mig når jeg går op ad trappen med feks vasketøj, jeg får træthedsfornemmelser og åndenød. JMin rengøring bliver lavet et trin af gangen- og med hvil indimellem.Bad og påklædning er en kamp.
Fra at være en ihærdig og ansvarsfuld mor/kone både på job og hjemme, til at være træt så træt og mange smerter, en gammel kone. I denne uge har der være 2 rimelig gode dage.
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2017, 17:40   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Men hvis du har det så slemt som du beskriver har du jo faktisk ikke noget valg.
Efter min mening er der kun en eneste ting du skal tænke på i denne situation, pas på dig selv, du har kun det helbred som du har, og min erfaring er (jeg har nogenlunde samme symptomer + diverse) at overbelastning forværrer helbredet.

Derfor mener jeg at uanset konsekvensen så bliver du nødt til at adlyde kroppens signaler, hvis den siger stop uddannelsen, så er det hvad du må gøre selv om det er ekstremt surt.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2017, 08:42   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Stofskifteproblemer kan være noget rigtig l*rt.

Hvad angår dine stofskifteproblemer vil jeg anbefale dig, at søge viden om det på nettet. Det er ikke så længe siden jeg så noget på facebook, men der er også hjemmesider man kan blive klogere af.

Og jeg vil anbefale dig, at du sætter dig ind i hvad blodprøverne handler om, og følge med i dem. Det kan du gøre på sundhed.dk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2017, 16:52   #6
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Til Vovse
Jeg kan ikke finde ud af de blodprøver og hvordan de hænger sammen.. synes det er en jungle.
Jeg er medlem af stofgiftesupport på facebook, og stofgifte.dk
Og det er jeg meget glad for. der er hjælp at hente derinde og vi er jo alle i samme båd.
Jeg skal til Læge Flytlie her i næste måned og det glæder jeg mig til.
De alm praktiserende læger ved ikke meget om sygdommen. Har skiftet til en lidt bedre læge, da min den gamle slet opdagede at jeg havde struma, og det var selvom jeg har haft kontaktet ham flere gange i årenes løb om div problemer som viste sig at være struma- og den er nu helt fjernet. Det er lavt stofgifte og gud hvor er det en udmattedet sygdom. Ville hellere miste en arm- det kan alle se og handle efter, og de fleste forholde sig til.

Tak Nørd.
Ja, med min familie og læges hjælp og opbakning, vælger jeg at sig stop.
Så må vi se hvordan det kommer til at gå.
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2017, 19:38   #7
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
lavt stofskifte og speciallæge

Klinikken for Hormonlidelser med Jens Faber.

Der skrives meget om lavt stofskifte.

Det var en jungle for mig at finde op og ned i det hele men synes nu, at jeg fik godt styr på hensigtsmæssig behandling efter besøg hos ovennævnte samt en dags konference arrangeret af Thyreadeaforeningen med foredrag af danske og udenlandske læger.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2017, 22:18   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af spyro Se meddelelser
Til Vovse
Jeg kan ikke finde ud af de blodprøver og hvordan de hænger sammen.. synes det er en jungle.
Det er heller ikke nemt, men med lidt øvelse kan man få en fornemmelse af hvad det handler om.

Citat:
Oprindeligt indsendt af spyro Se meddelelser
Jeg skal til Læge Flytlie her i næste måned og det glæder jeg mig til.
Det lyder spændende, jeg håber du skriver om resultatet herinde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af spyro Se meddelelser
De alm praktiserende læger ved ikke meget om sygdommen.
Og endokrinologerne er mere fokuserede på sukkersygepatienterne.

Jeg har flere gange været hos endokrinologerne på Slagelse sygehus, og den ene gang stod der ved udgangen sådan én, hvorpå man kan give dem en smiley, alt efter hvor tilfreds man var. Over "maskinen" stod der "Hvor tilfreds er du med rådgivningen om din sukkersyge?"
Jeg var meget tæt på, at give dem den sureste smiley, men valgte så, at lade helt være.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2017, 20:27   #9
tina lene
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
tina lene er ny på vejen
"Hun siger at jeg er dårligt stillet hvis jeg færdig uddannelsen- da jeg jo så har bevist at jeg jo er i 37 timers uddannelse nu.og kan ikke søge om fleksjob."

Da du har været sygemeldt en stor del af uddannelsen og er nødt til at stoppe før, den er taget, beviser det jo blot, at din FUNKTIONSNEDSÆTTELSE er så stor, at du har varig og nedsat arbejdsevne.

Jeg synes du skal søge førtidspension. Der findes masser af klubber, man komme i, hvis man ønsker socialt samvær og noget kreativt at beskæftige sig med - når du har tid, lyst og overskud.

"Så mit spørgsmål er:
Skal jeg gøre min uddannelse færdig?( hvad jeg ikke magter-både fysisk og psykisk.)"

Det giver sig selv, at du ikke kan gøre din uddannelse færdig, når du dårligt nok kan klare personlig hygiejne og at gå ud af døren!

"Kommune vil nu lukke min revalidering og da jeg ikke kan få kontanthjælp og sygedagpenge, er jeg sårbar økonomisk. Jeg er gift og min mand har arbejde- og vi kan i en kortere periode nok klare os, men ikke i længden.'"

Ressourceforløbsydelsen er uafhængig af formue og partners indkomst. Den svarer til kontanthjælp.

"Jeg vil gerne have et flexjob- da jeg heller ikke bare vil gå herhjemme men ud blandt andre."

Jeg synes ikke dete lyder som om, du kan arbejde overhovedet. Der er intet skamfuldt i at sige, man ikke KAN arbejde mere pga. alvorlig sygdom.

"Hvordan kommer jeg videre? kommer jeg i arbejds-prøvning eller i et resurseforløb?Hvad er forskellen på de 2?"

Du kommer nok i ressourceforløb, men hvis jeg var dig, ville jeg søge førtidspension. Ydelsen er væsentligt højere, og når helbredet tillader det, kan du arbejde frivilligt. Læs grundigt her på K10 - og søg på nøgleordene. Du kan også ringe til DUKH, de har hjulpet mange.

"Får man penge i den ene eller den anden forløb?"

Ja.

"Tæller min periode med revalidering? eller starter jeg helt forfra med en udredning?
Er i så meget vildrede med min situation."

Man skulle gerne tage hensyn til din periode med revalidering, der viser, at du overhovedet ikke kan klare en fuldtids arbejdsuge - uanset du beskæftigede dig med noget, du selv havde valgt og som interesserede dig.

Held og lykke - og forhåbentligt snarlig og god bedring.
tina lene er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2017, 07:01   #10
spyro
spyro
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2013
Lokation: assens
Indlæg: 27
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
spyro er ny på vejen
Hej Tina Lene.
Jeg har spurgt min social rådgiver om en evt. førtidspension.Det kunne der ikke være tale om-da hun mener jeg er for ung.
Mener du at jeg skal søge førtidspension selv?
De er jo helt nede på omkring 1-2 timer om ugen i flexjob.
Jeg ville da gerne søge det, og kan nok med tiden finde noget socialt ,så mit liv får et socialt indhold. og jeg ikke bare lukker mig inde- det er jeg faktisk ved. Har så mange ting jeg gerne vil, men får mig ikke taget sammen, og melder fra. Bare det at få besøg af min ellers så sød nabokone, melder jeg fra. Plejer at gå ud så snart solen skinner- men heller ikke det orker jeg. Orker ikke at være socialt. Tager tit ikke min tlf mere- også selv om det er mine børn, hvad jeg faktisk er ked af at skrive her. men det er faktum. Min læge siger det er stress- og det siger bare lidt om, at de har ikke meget forstand på stofgifte sygdom.
spyro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension