K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2007, 18:24   #1
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Timekompensation - kursus

Hej

Jeg står i en situation, hvor jeg lige har været på kursus i 2 dage. Det har været et kursus, som vi selv valgte at gå til.... Kurset i de her dage har varet fra kl. 9-15 inkl. frokost og pauser... Jeg arbejder normalt 3½ timer pr. dag..... Har hørt fra en af mine kollegaer, efter hun spurgte chefen om det, at jeg ikke kunne få timekompensation for de to lange dage, fordi vi selv "valgte" at gå på det her kursus....

Har nogen andre oplevet lignende situation, er der overhovedet nogen regler her??

Jeg har spurgt min jobkonsulent pr. mail, hun er faktisk i tvivl, så jeg skulle ringe til HK og forhøre mig om det... hmm...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 05:14   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan ikke forstille mig at du kan få noget kompensation...slet ikke da det er selvvalgt som du siger...

Nu skal man jo lige huske på at hvis man er sat til 3½ time om dagen....så er det i det job du er ansat i...

Hvis det er rigtigt...så skal man vurdere timeantallet fra job til job....alt efter hvad man kan klare....og udgangspunktet er altid fuld tid...med skånehensyn..

Skånehensynet kan så være nedsat tid...

Nogle jobs kræver mere end andre...og har man feks et krævende job i forhold til ens nedsatte arbejdsevne...så kan man måske kun klare 3 timer....hvorimod hvis man får et lettere job..ja så kan tiden måske sættes op til 4 - 5 timer...eller for den sags skyld fuld tid...

Så jeg tror ikke at man kan bruge det at man har et bestemt timeantal pr dag i et bestemt job til at få kompensation til noget andet...

Jeg er ikke stødt på regler om dette emne...men måske der er andre der ved bedre end mig...

Det bliver spændende at hører hvad HK siger...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 12:49   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har fået en mail fra HK. Hun skrev, at der desværre ikke var nogen love, men man kunne have henvendt sig til en bestemt, inden kurset startede. Jeg skal ringe til hende på tirsdag....

Ja, nok er det selvvalgt, men det var et kursus, som vi skulle bruge i forbindelse med vores arbejde. Vi var 3, der tog af sted sammen fra arbejdet....

Når man er i fleksjob, synes jeg bare, der burde tages hensyn til det. Jeg skulle feks. bruge en masse ekstra energi på at lytte de dage pga. mit hørehandicap. Det gør mig utrolig træt og får smerter i nakken af det.

Det er ikke fordi jeg absolut skal have lov at flekse for de her "ekstra timer", men det ville være rart at sådanne ting afklaret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kursus le cuere Alt det andet 6 15-04-2013 22:26
kursus Fie Alt det andet 7 10-09-2012 13:58
6 ugers kursus Simmer Spørgsmål ang fleksjob 2 25-12-2011 23:54
Kursus andi1975 Alt det andet 1 22-01-2008 19:48
Kursus i kommunikation? Trylledyr Dit og Dat 0 20-02-2007 01:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension