K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 09:46   #1
Elouise
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Elouise er ny på vejen
hvad skal jeg gøre?

Jeg har søgt om fleks job men blev afvist fordi min sagsbehandler på sygedagpenge vurderede at efter de 52 uger var jeg klar til det ordinære arbejdsmarked. jeg var ikke enig, og ville klage. jeg får klaget for sent og ankestyrelsen afviser min sag. Jeg har min læge bag mig, men kommunen fastholder deres afgørelse som har en gammel forældet udtalelse fra læge osv. Jeg har ikke været igennem nogen form for afklaring, omskoling, ressource foløb eller noget, kun møder og samtaler med kommunen. Hvad skal jeg sige og gøre?
Elouise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 10:16   #2
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Det der tæller i kommunens øjne er ikke din sygdom men din arbejdsevne så som tingene er nu skal du forsøge dig med normalt arbejde/ mere end 19 timers arbejde om ugen og hvis du så ikke kan klare det så må du sygemelde dig igen så må kommunen jo se på tingene og arbejdsprøve dig evt revalidere til andet arbejde
først efter al det og kun hvis din arbejdsevne er under 50% af en normal rask vil du kunne komme i betragtning til et Flex job


Citat:
Oprindeligt indsendt af Elouise Se meddelelser
Jeg har søgt om fleks job men blev afvist fordi min sagsbehandler på sygedagpenge vurderede at efter de 52 uger var jeg klar til det ordinære arbejdsmarked. jeg var ikke enig, og ville klage. jeg får klaget for sent og ankestyrelsen afviser min sag. Jeg har min læge bag mig, men kommunen fastholder deres afgørelse som har en gammel forældet udtalelse fra læge osv. Jeg har ikke været igennem nogen form for afklaring, omskoling, ressource foløb eller noget, kun møder og samtaler med kommunen. Hvad skal jeg sige og gøre?
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 12:09   #3
Elouise
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
Elouise er ny på vejen
tak for svar Henrik. Min arbejdsevne er ikke blevet testet. Jeg lider af gener efter piskesmæld (migræne og træthed) jeg har døjet med en depression som er svær at komme ud af og jeg har 2 discusprolapser og scoliose (skævhed) i ryggen, har sildgigt i bækken og smerter flere gange om ugen. jeg er i behandling for stofskifte sygdom og lider under gener fra det.. Jeg vil gerne ud og arbejde, men kan ikke klare det normale 37 timer. Jeg synes ikke at det er rimeligt at kommunen skal bestemme og vurdere hvordan jeg har det, når lægen vurdere at det eneste rigtige for mig i fremtiden er fleksjob.. Hvad skal jeg sige til det møde jeg er indkaldt til ? jeg er på dagpenge, da mine 52 uger er opbrugt og sagsbehandleren ikke ville forlænge det, og mine dagpenge stopper om 2 mdr. jeg blev tvunget til at skrive under på en raskmelding, det skulle jeg aldrig ha gjort. Jeg har søgt om fleksjob, men de mener jeg kan arbejde normalt, og det kan jeg ikke.. Hvad søren skal jeg dog sige og gøre ?
Elouise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 13:36   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er kommunen der skal vurdere din erhvervsevne og ikke lægen desværre.. han må kun vurdere på din funktionsevne.
Når du har raskmeldt dig, er der nok kun at gøre som henrikb skriver..
Og så sygemelde dig igen hvis du ikke kan klare det. Man regnes som selvforsørgende hvis man kan klare halvdelen af de 37 timer, så du behøver ikke at komme op i nærheden af de timer.
Hvis du så sygemeldes igen, vil du skulle søge kontanthjælp og bede om at blive arbejdsprøvet..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension