K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2011, 09:15   #1
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
råd.. har mistet en del af synet

jeg har været så uheldig at have mistet en stor del af synet på mit højer øje..

lægen konstater først det er betændelse.. og giver mig dråber jeg følger.. sendes så videre til øjenlægen to dage efter som konstater øjehindebetændelse.

efter 2 besøg hos øjenlægen måles det -50%

og efter 3 ugen hedder det øjestamme betændelse og her er synet så ned på -60%

det hele skete inde for en uge.. hvor jeg fik voldsom smerte i øjet. ingen udflod.. men godt hævet..

nu er jeg så henvist til sygehuset.. smerten og hævelsen er aftaget.. men synet er stadig dårligt.. ser dobbelt og som om jeg ser ud af en punkteret rude.. meget stressende som til tider gør en svimmel..

har du oplevet det og er der håb for at jeg kan få mit syn tilbage.. nu er jeg på 4 ugen efter det indtraf...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:22   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
skal lige sige at jeg har fået blodtryks piller i snart et år.. men håber ikke de har været årsag til det uheld..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:25   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Uha det lyder ikke godt ,jeg kender ikke til det,men kender en der fik en varig endsættelse,af hornhinde betændelse.

Har du fået indfiktionen helt væk,ellers skal ud kontakte lægen igen,og ikke bare vente på hp. tiden.

Jeg kan ikke forstille mig det har noget med blodtryks milicinen at gøre,da det er infiktion der gjorde det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:33   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg fik besked på at øjenlægen ikke havde de meget dyre maskiner som skulle bruges nu.. og derfor blev jeg henvist til sygehuset..

spurte så selv om jeg skulle forsætte min behandling af øjet hvor han så sagde nej..

men tror ikke jeg har fået hele betændelsen væk endnu. så muligt jeg igen skal have fat i min læge igen i morgen..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:39   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det ville jeg bestemt gøre,og evtuelt blive kikket på af en øjen læge mere hvis der er flere uger til hospitals tiden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:49   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja muligt jeg skulle gøre det.. for er meget bange for at skulle miste mit kørekort..

men som det er nu. så kan jeg ikke gå til banko eller film i tv hvor man bruger synet i længer tid.. det er for stor en mundfuld for venstre øje..

og jeg nævnte faktisk til øjenlægen at jeg kun brugte venstre øje nu. når jeg skulle fokuser.. men det var så meget normalt..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:57   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det kan jeg godt forstå du er,og heller en gang for meget end en gang for lidt .

det kan da ikke blive være af det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:59   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Men vil stadig gerne høre om andre som har oplevet det samme som mig.. 'ja øjenlægen var rystet over at det var gået så stærkt og havde ikke selv oplevet det hos hans patienter ....

men jeg er vel ikke den eneste som har været udsat for at miste synet inde for så kort tid.. så vil meget gerne høre fra andre om samme og hvad årsagen var hos dig..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 10:41   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Maja-Bell.

Det var dog forfærdeligt med dit højre øje.

Da forløbet eft. øjenlæges udsagn er atypisk og har udviklet sig meget hurtigt, ville jeg stille hos egen læge i morgen og bede om en akut henvisning til bedste øjelæge på hospital (helst et m. speicale på området, kan ikke se hvor du bor) og men først ringe til det hosp. din øjenlæge allerede har henvist dig til, og få fat i visitationsenheden for øjensygdomme, for at få afklaret om hvilken prioritet ud har som patient. Du brude have hasteindlagt/akut pga. dit forløb, og muligheden for forværring af dit synsnedsættelse, men ikke mindst at øjenlægen har opgivet dig.

Du bør være obs. på om din prak. læge vil sinde dig til ny øjenlæge, hvilket jeg ikke ville acceptere, hvis det var mig, idet en sådan ikke har den samme tilgang til afklaring og ikke mind konference m. andre øjenlæger for lign. tilfælde, således at der hurtigts muligt kan komme en ny behandling igang og ikke mindst vejledning af dig omkr. hvad der sker. Jeg ville derfor kun acceptere en akut indstilling til et sygehus, men en klar tidshorisont på frøste tid, som jeg mener brude være i går.

Du har også den mulighed, at finde ud af hvilket hospital, der har vagten for øjenskader, ikke alle hospitaler har dete fuld tid, men det går på skift mel. f.eks. 2. Her vil du kunne henvende dig akut via skadestuen, hvor de så tilkalder den vagthavende øjenlæge, som skal tilse dig, hvis du f.eks. får yderligere smerter el. dårligere syn. På den måde kommer du akut til en øjenlæge, som sikkert har en større erfaring for tilfælde, som ligger udenfor normal øjenlægepraksis, idet hospitaler jo modtger sværre tilfælde.

Jeg har forgæves forsøgt at ringe til en af mine bekendte, som for et par år siden var mere end uheldig med sin øjenbetændelse, vi talte en del om processen fra start til slut, så derfor min ovenstående skriv, hvor jeg ville handle og lægge pres på alle steder der var muligt. Det er min erfaring på baggrund af bekendts forløb.

De bedste ønsker

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 11:25   #10
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Puuha....

Min kære mor fik for en måned siden hornhindebetændelse. Lørdag var der intet. Søndag kunne hun ikke se.

Først tog hun til egen læge, men han turde ikke pille i det, så hun blev sendt videre til hospitalet - til øjenafdelingen.

De kunne ved undersøgelsen se en masse krystaller på hornhinden. Og de sagde at der var stor risiko for at hun kunne miste synet på det øje.

Hun fik 3 forskellige salver/dråber hun skulle bruge flere gange dagligt og samtidig skulle hun til kontrol på hospitalet ca hver 2. dag.

De første 3 uger lå hun mere eller mindre bare hjemme på sofaen med solbriller på og nedrullede persienner. Hun kunne slet ikke tåle udelyset. Hun kunne ikke se tv, sidde ved computeren eller læse. INTET.... Og som hendes øje har løbet og været hævet....

Nu endelig for ca 1 uge siden begyndte hun at kunne åbne øjet igen. De har så skåret ned til 2 forskellige dråber/salver og hun går til almindelig øjenlæge i sin hjemby.

De sidste dage har hun haft det helt fint og lægen mener hun får fuldt syn igen - Det er såååå skønt for hende.

Med andre ord - tag ikke let på dette. Jeg kan forestille mig det er super frustrerende, MEN det kan virkelig være alvorligt...

God bedring...
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har mistet min motivation ! hboegelund Dit og Dat 10 07-03-2013 01:46
Mistet hørelsen i det ene øre. Abraxus Dit og Dat 15 14-02-2013 22:22
mistet ret til ledighedsydelse bamsemor Spørgsmål ang fleksjob 6 21-10-2012 00:10
mistet sygepenge jolle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 17-04-2012 07:52
Mistet Ledighedsydelse. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 2 21-11-2005 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension