K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2013, 09:17   #11
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af garage50 Se meddelelser
Jeg er også sygemeldt fleksjobber efter de gl. regler 12 timer. Jeg blev sygemeldt i august og har lige været i en praktik for at blive raskemeldt. Det gik dårligt, og jeg blev sat ned til 9 timer, men det gik heller ikke, så vi stoppede praktikken. Nu går jeg og venter på at jeg nok skal ud i en ny praktik. Jeg vil så gerne have et lille job, men er meget bange for at det bliver svært at finde noget jeg kan magte. Men er der nogle der ved hvad der sker her til august når det er et år siden jeg er blevet sygemeldt? Er der nogle farer for at ryge på kontant hjælp?
Som fleksjobbevilliget er du garanteret ledighedsydelse under sygdom, og ved ledighed.
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 10:47   #12
Fibro,48
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fibro,48 er ny på vejen
Kunne jeg også godt tænke mig at høre..
Fibro,48 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 12:45   #13
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Tillykke til jer der har job

Hvordan fik i det? Var det uopfordret ansøgning, eller?
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 18:04   #14
Fibro,48
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Fibro,48 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Tillykke til jer der har job

Hvordan fik i det? Var det uopfordret ansøgning, eller?
Var heldig, at min gl. arbejdsplads tog mig tilbage efter at have været væk 3 år pga ulykke. skulle så i arbejdsprøvning og bad om at komme dertil. Var så et halvt år på kontanthjælp.
Fibro,48 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2013, 18:49   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Ja det kan lade sig gøre

Vi er 2 fleksere som deler et fuldtidsjob. Vi startede begge 1-3 -13..

Arbejdsgiveren var lidt skeptisk, da der er mange rygter om at nu er fleks noget l...

Men da han omhyggeligt fik forklaret det nye, så var han solgt..

Så jer som søger.. Sæt jer ind i det nye, og forklar omhyggeligt ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2013, 21:45   #16
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Smile

Hej er helt ny herinde
Jeg har været Flex tildelt siden 2011, været i mange praktiker, uden at få fast job.

Lige siden jeg kom ud for bilulykken og brækket min ryg, samt skadet hø. skulder, samt fået en voldsom hjernerystelse, har jeg været i en del arbejdsprøvning. Siden 2008, har jeg max været ansat 12 mdr. ud af 4 arbejdspladser.

Kommunen har flere gange lovet at efter mine praktikvirksomhed så blev jeg ansat, men arbejdsgiver blev ved med at udskyde og sige de ikke havde råd, så Flex kontoret til sidst bevilligede løn i de 5 md. som arbejdsgiveren vidste deres ansat ikke kom tilbage..Dette gjorde den ansatte så ikke men de valgt at nedsætte stillingen fra 25 timer som jeg kan arbejde til 14 timer. samt hun VILLE have en uddannet kontordame, og da jeg ikke har uddannelsen fik jeg ikke stillingen selv om jeg havde haft den i 9 mdr. hvor af de 5 mdr fik jeg minimum lønnen på en sekretær. knap 19.000,- og det var før den nye reform kom igennem.

I dag skriver jeg fra 3 - 5 ansøgninger om ugen selv om stillingerne ikke er rettet ind til en Flex, jeg nævner heller ikke noget i ansøgningerne mere, vil de vide det kan de læse det i min CV. men selv mange af de ansøgninger så giver det IKKE job, jeg bor i Nordjylland - Jeg ser heller aldrig Flex stillinger under jobnet.dk

Jeg har spurgt forskellige centre ledere hvordan de har det med Flex'er, og fik svaret..."Vi er da vaccineret" det vr ikke i en positiv ånd.

Jeg søger stadigvæk mange stillinger men bliver ikke skuffet mere ved mange af de afslag eller slet ingen svar..."Ingen svar er jo også et svar, siger nogen jo"

Mit sidst job fik jeg ved en uopfordret ansøgning, men det var kun et vikariat på et md. og det var en nattevagtstilling. det var i nov. 2012.

Jeg indrømmer jeg ikke er en glad Flex'er, jeg har de sidste mange mdr. overvejet at skippe det helt tiltrods for jeg ved hvad jeg udsætter mig selv for, men syntes det er ved at være ret så demprimerende at fortælle man er Flex, jeg føler mig ikke værdsat som flex'er når jeg søger job, lige så snart jeg kommer ind på jeg er det ved en samtale, som jeg tit tager ud til "uopfordret ansøgning" så kommer der et skævt smil lige efter et stort smil med en masse undskyldninger om at de har nok i Flex. mm

Sorry det blev langt....:-)
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2013, 08:37   #17
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej :-)

Ja jeg har fået job pr. 1/5-13, 6 timer pr. uge og altså på de nye regler.
Jeg søgte uopfordret (en virksomhed min mand via hans arbejde, kommer ofte hos, hvor min mand forhørte sig om han ikke manglede én, og jo det kunne da godt være...)

__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2017, 16:54   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg fik et job - eller en prøveperiode. Det viste sig bare, at de lige skulle have ordnet en opgave. Finí. Ikke noget job der.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2017, 18:46   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mand er lige blevet flekser, fik tilbudt 2 job samme dag,i begge job kendte de ham, det ene havde han været i praktik ved før han blev godkendt, den anden var i vores søn omgangs kres, et sted han ikke havde overvejet at søge.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - nogle der har fået iår ?? ene Spørgsmål ang fleksjob 30 22-05-2013 22:26
Har fået fleksjob :-) andi1975 Din historie 2 13-12-2008 14:42
Så har jeg fået fleksjob jubiiiii... Cat 72 Jeg har fået job. 7 25-09-2008 20:00
Jeg har fået et fleksjob Bea Din historie 13 16-12-2007 12:39
Juhuuu, jeg har fået fleksjob AIDA Jeg har fået job. 6 19-08-2007 17:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension