K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2018, 12:01   #1
kpdk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2011
Indlæg: 16
Styrke: 13
kpdk er ny på vejen
Dagpenge eller sygedagpenge

Hej Alle, jeg har gennem årene prøvet selv at slås med min gigtsygdomne (DISH) og slidgigt i hele ryg og hænder,fødder. Har prøvet at tage en anden uddannelse men gennemførte ikke ogr af nakke problemer og har så kørt Flex, de sidste år på deltid 25/30 timer. Nu er tiden kommet hvor jeg ikke kan klare så mange timer og er blevet fyret. Jeg vil derfor gerne søge flexjob , kan jeg det på dagpenge eller skal man sygemelde sig for ikke at miste retten til dagpenge imens man søger ? Pt går jeg sygemeldt ..
kpdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 12:25   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
På dagpenge skal du jo kunne stå til rådighed, dvs være rask.
Og hvis du er rask nok til dagpenge, er du ikke syg nok til fleksjob.
Hvis man er berettiget til dagpenge og sygemelder sig, får man sygedagpenge. Så sygedagpenge må være den mest korrekte ydelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 12:26   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er kun din a-kasse, der kan godkende om du er dagpengeberettiget
Normale krav er at stå til rådighed for fuldtidsjob og være aktiv jobsøgende
Men tag fat i a-kassen
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 14:39   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er lidt ærgerligt at du venter med at spørge til du er afskediget, for der findes noget som hedder fastholdelsesfleksjob, hvor man efter aftale med arbejdsgiver og kommunen kan komme i fleksjob på den arbejdsplads man allerede er ansat.
Det er svært at få tilkendt fastholdelsesfleks, da der kræves dokumentation for at firmaet har gjort diverse for at fastholde medarbejderen.

Hvis du på nuværende tidspunkt er sygemeldt men i opsagt stilling, skal du være opmærksom på at kommunen efter 30 dage starter din sygedagpengesag ved at give arbejdsgiveren sygedagpengerefusion (hvis du har en paragraf 56 aftale sker det fra dag 1.) og herefter har du 22 ugers sygedagpenge inden kommunen skal vurdere om dine sygedagpenge skal forlænges eller ophøre og hvad der i givet fald skal stilles i stedet.

Hvis du melder dig arbejdsløs i A-kassen når du bliver ledig raskmelder du dig selv fra denne sygemelding,

Du skal være opmærksom på at hvis du er fuldtidsforsikret skal du søge (og tage) job op til 37 time, hvis du er deltidsforsikret skal du søge (og tage) job op til 30 timer, hvis du ikke er rask nok til dette er du ikke berettiget til dagpenge.

Hvis du ønsker fleksjob bliver du nødt til at forblive sygemeldt når du bliver ledig og overgå til at få sygedagpenge i stedet for løn eller dagpenge.

Du skal være opmærksom på at kun kommunen kan beslutte om du er berettiget til fleksjob og det gør de ikke på en enkelt dag, men det kan være noget som tager årevis og rigtig mange mister sygedagpengene og kommer enten på jobafklaringsforløb/ressourceforløb eller kontanthjælp eller endda selvforsørgelse undervejs i forløbet.

Men hvis du ikke er rask nok til at fortsætte dit arbejde har du faktisk ikke andet valg end at forblive sygemeldt og se hvad der tiden bringer netop dig.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 14:46   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Er du syg, er du ikke berettiget til dagpenge, idet man skal være rask og til rådighed for at få dagpenge.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 14:51   #6
kpdk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2011
Indlæg: 16
Styrke: 13
kpdk er ny på vejen
Det er en længere historie , hvor jeg tilbage i 2009 af kommunen blev tilbudt flexjob, og takkede nej. Arbejdsgiveren har været flexibel og tilladt at jeg ikke arbejdede så mange timer men måtte tilsidst takke af. Han ville ikke gå med til flexjob da de nye regler giver for meget arbejde for arbejdsgiveren... ,Min plan er at skrabe alle papirer sammen og så tage et møde ?

Sidst redigeret af kpdk; 14-09-2018 kl. 15:09.
kpdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 14:53   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kpdk Se meddelelser
Det er en længere historie , hvor jeg tilbage i 2009 af kommunen blev tilbudt flexjob, og takkede nej. Arbejdsgiveren har været flexibel og tilladt at jeg ikke arbejdede så mange timer men måtte tilsidst takke af. Han ville ikke gå med til flexjob da de nye regler giver for meget arbejde for arbejdsgiveren... Hvordan med møde på jobcenteret ? , Min plan er at skrabe alle papirer sammen og så tage et møde ?
For meget arbejde for arbejdsgiver?
Arbejdsgiver skal da bare lønne en for de effektive timer man arbejder o.O
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 16:58   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
For meget arbejde for arbejdsgiver?
Arbejdsgiver skal da bare lønne en for de effektive timer man arbejder o.O
Mon ikke at trådstarter mener at det er papirarbejdet i forbindelse med fastholdelsesfleksjob der er administrativt tungt?

Citat:
Oprindeligt indsendt af kpdk Se meddelelser
Det er en længere historie , hvor jeg tilbage i 2009 af kommunen blev tilbudt flexjob, og takkede nej. Arbejdsgiveren har været flexibel og tilladt at jeg ikke arbejdede så mange timer men måtte tilsidst takke af. Han ville ikke gå med til flexjob da de nye regler giver for meget arbejde for arbejdsgiveren... ,Min plan er at skrabe alle papirer sammen og så tage et møde ?
Ja, det er jo kedeligt når arbejdsgiveren ikke vil være med, med alt det der allerede var forsøgt kunne det jo ellers være at I allerede levede op til reglerne.

Hvis du har dokumenter der dokumenterer dit dårlige helbred og så videre, så kan det i hvert fald aldrig skade at samle dem sammen og aflevere en kopi af dem til sagen.
Du bør bare være opmærksom på at få en kvittering på afleveringen, så du senere kan bevise at de er afleveret, da dokumenter har det med at forsvinde op i den blå luft i nogle kommuner.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 17:05   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Mon ikke at trådstarter mener at det er papirarbejdet i forbindelse med fastholdelsesfleksjob der er administrativt tungt?
Det er selvfølgelig muligt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2018, 23:07   #10
Hut
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2017
Indlæg: 89
Styrke: 8
Hut er ny på vejen
"Mon ikke at trådstarter mener at det er papirarbejdet i forbindelse med fastholdelsesfleksjob der er administrativt tungt?" Mit indtryk er, at der ikke er meget papirarbejde for arbejdsgiver, men kan jo være min arbejdsgiver har lavet en masse jeg ikke har kendskab til.
Hut er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension