K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2014, 13:22   #171
dorthe007
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
dorthe007 er ny på vejen
jeg søger nogen der har haft ubehagelige oplevelser med jobcenteret musvågevej og baldersgade
dorthe007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2014, 13:29   #172
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Kan du ikke fortælle lidt mere om, hvorfor du søger nogen med ubehagelige oplevelser derfra og hvad du evt. vil bruge informationerne til?
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 11:52   #173
dorthe007
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
dorthe007 er ny på vejen
JO det kan jeg godt jeg er bisidder for en mand der blev syltet i systemet i 8 år ,han har slidgigt i knæ og hænder ,har kol med 47% ilt er en der skal hvile sig 20 min. i hver time ,
kan ikke arbejdsprøves ,har haft 14 sagsbehandlere og der er klaget for til overborgmesteren og anken har sendt sagen tilbage til jobcentret ,som overhovedet ikke følger op på sagen ?nu er han så psykisk medtaget af alle de år ,så nu må han nok til at politianmelde jobcentret ,da sagen har tukket i langdrag i alle årene ,de siger at han er for syg til flexjob og for rask til førtidspension?
dorthe007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 12:27   #174
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Min speciallæge blev så rasende over, at det jobcenter overhørte alle hans statusser på mig, der sagde jeg var for syg til at arbejde. Speciallægen skrev en klage til jobcentret. Det hjalp dog ikke og jeg fik afslag på ansøgningen på førtidspension (det var før KHreformen). Men jeg vedlagde speciallægens klage, da jeg ankede afslaget til Beskæftigelsesankenævnet. Her vandt jeg sagen og fik min førtidspension. Det er jo desværre blevet endnu sværere efter reformen Hvad med, at han søger FTP på det forhåndenværende grundlag? Han får sikkert afslag, men det kan jo ankes! Hvis hans sag er veldokumenteret og godt belyst, har han muligvis en chance.
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 16:37   #175
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dorthe007 Se meddelelser
JO det kan jeg godt jeg er bisidder for en mand der blev syltet i systemet i 8 år ,han har slidgigt i knæ og hænder ,har kol med 47% ilt er en der skal hvile sig 20 min. i hver time ,
kan ikke arbejdsprøves ,har haft 14 sagsbehandlere og der er klaget for til overborgmesteren og anken har sendt sagen tilbage til jobcentret ,som overhovedet ikke følger op på sagen ?nu er han så psykisk medtaget af alle de år ,så nu må han nok til at politianmelde jobcentret ,da sagen har tukket i langdrag i alle årene ,de siger at han er for syg til flexjob og for rask til førtidspension?
Måske skulle i henvende jer til borgerrådgiveren inden i begynder med politiet (politiet vil alligevel bare stille sig op og grine)

Jeg har selv gjort det at jeg involverede borgerrådgiveren og denne blev orienteret når der var slinger... mærkeligt nok er der ikke så meget der slingrer når mails sendes cc til Borgerrådgiveren.

Hvorfor kan han ikke arbejdsprøves ?
Det er meget bedre at have en rigtig dårlig arbejdsprøvning, end en "påstand" om at man ikke kan arbejdsprøves !
En oplysning om at ens tilstand forværres makant efter 1 times arbejde ugentligt er guld værd hvis man vil videre i systemet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 12:01   #176
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dorthe007 Se meddelelser
JO det kan jeg godt jeg er bisidder for en mand der blev syltet i systemet i 8 år ,han har slidgigt i knæ og hænder ,har kol med 47% ilt er en der skal hvile sig 20 min. i hver time ,
kan ikke arbejdsprøves ,
I bør starte med, at få aktindsigt, så i kan tjekke, om alle relevante akter er, at finde i sagen, herunder lægepapirer.

I stedet for, at tænke på politi-anmeldelse, så tror jeg i vil få mere ud af, at koncentrere jeg om, at få mandens sag på rette spor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 18:14   #177
dorthe007
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
dorthe007 er ny på vejen
der jo blevet gjort alt sagen er blevet hjemsendt fra ankestyrelsen 4 gange og nu ligger den hos 3 instanser i overborgmestres koontor der har sendt klagen videre ,og kommunen undersøger sig selv for 4 gang ?
dorthe007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 18:57   #178
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg tror ikke vi har nævnt Eva Holum fra Københavns Kommune, JC. Men jeg synes da at hun, om nogen fortjener at blive nævnt her.
Ikke nok med at hun optræder særdeles ondskabsfuldt til rehabiliteringsmøder, hun skriver også direkte løgne i de kommentarer hun skal komme med når man klager over hende.
Håber det er en "enlig svale", det jeg har oplevet med hende.
Jeg endte en 9 dage på psyk. efter mødet med hende.

Hendes retorik er på den måde at uanset hvad man gør og siger og tænker er det forkert... ja ikke bare forkert... men alt er direkte idiotisk efter hendes opfattelse.
Havde jeg ikke haft min hjemmevejler med til mødet, ville jeg efterfølgende have troet at det "bare var mig" der følte Eva Holum var ondskabsfuld og manipulerende, men min hjemmevejleder har op til flere gange meddelt at det under ingen omstændigheder var mig der opfattede situationen forkert.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2014, 21:24   #179
dorthe007
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
dorthe007 er ny på vejen
der var heller ikke en reel begrundelse af hvorfor min afslag der blev sendt et brev om at
jeg var uarbejdsdygtig i alle fag og 1 uge efter blev den omstødt af lars blytækker at dette ikke var gyldig da arbejdsstedet ikke havde kompetence til at skrive sådan ,sikke en dårlig forklaring dette var direkte sikane ,og der blev klaget og ankestyrelsen hjemsendte til fornyet arbejdsprøvning? efter 1 år
dorthe007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2014, 15:25   #180
dorthe007
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2014
Indlæg: 13
Styrke: 10
dorthe007 er ny på vejen
svar til nøgne tæer

ja men han har været arbejdsprøvet 3 gange og der blev konstateret at han måske kan arbejde 15 timer ugen ,men det var desværre på et plejehjem? men den sidste arbejdsprøve af de 3 måtte han blive sendt hjem fordi hans hænder hævede , og fik han brev om at han var uarbejdsdygtig i alle fag ,men dette blev så omstøbt af et brev 1 uge senere fra Lars Blytækker der bare skriver at det var en fejl og det er der så gået tid lang tid da den blev anket? så den blev hjemsendt til jobcenteret om at man skulle vurdere igen og intet sker? hvis dette ikke er en hetz ,så ved jeg ikke hvad det er ,jeg tror det er fordi at man tillader sig og klage ,så nu er han helt traumatiseret?
dorthe007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension