K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2009, 00:10   #1
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Langtidssyg i klemme:

TV 2/FYN sætter i denne uge fokus på de langtidssyge, der er kommet i klemme i systemet, og som føler sig mere jagtet end hjulpet af kommunerne.

Starter mandag d. 16. marts - og kan ses på deres hjemmeside www.tv2fyn.dk kort tid efter udsendelsen.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 01:25   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad tid er det at det er i tv (bare så man kan gætte nogenlunde hvad tid det bliver lagt på nettet ) vi sætter link til div undsendelser i den uge her i denne tråd så vi ikke alle sammen skal fare rundt og lede efter linkene

Takker for oplysningen tror det bliver mere end spænende og håber på noget saglig journalistik
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 05:58   #3
pusle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2008
Lokation: Assens
Alder: 57
Indlæg: 22
Styrke: 16
pusle er ny på vejen
Udsendelsen starter kl. 19.30.
pusle
pusle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 10:50   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Takker for det pusle så sidder vi andre ikke fynboer ved puteren kl 21
  Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 13:18   #5
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Havde

en lang chat med et byrådsmedlem i går, og fandt ud af at Byrådet ikke er orienteret om Tilsynets igangværende undersøgelse. Skal de ikke det???

Har sendt nedenstående i dag;

Citat:

Til Odense Byråd

Til orientering fremsender jeg nedenstående spørgsmål, som jeg har bedt om at få besvaret af Odense Byråd d. 21. november 2008 - dvs for 4 måneder siden!

For god ordens skyld skal jeg bemærke, at jeg endnu ikke har modtaget besvarelse af disse spørgsmål, som omhandler Odense Kommunes generelle brug af lægekonsulenter. Jeg har derfor måtte rejse spørgsmål til Tilsynet i stedet for.

Jeg har ved et tilfælde opdaget, at Odense Byråd ikke er informeret omkring at Tilsynet netop nu undersøger Odense Kommunes brug af lægekonsulenter. Jeg vedhæfter til orientering forskelligt materiale i den forbindelse.

Jeg er ligeledes i tvivl om, hvorvidt Odense Byråd er orienteret om Patientklagenævnets undersøgelse af Odense Kommune.

Endelig kan jeg oplyse Odense Byråd om, at TV2 Fyn i morgen aften vil omtale min sag, så vidt jeg er orienteret deltager der desuden juridisk medarbejder fra min fagforening, samt ekstern jurist. Efterfølgende har journalist Winnie Rundstrøm en aftale med Erik Simonsen om deltagelse i studiet.

Jeg håber at Odense Byråd ligeledes vil sætte fokus på behandlingen af langtidssyge i systemet, herunder brugen af lægekonsulenter. Sagen er desuden rejst på Christiansborg, se evt. http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/.../123/index.htm

Uddrag af interne mails i min sag kan ses på http://sites.google.com/site/lenamic...-interne-mails


Med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen

http://sites.google.com/site/lenamichelsen/min-historie








----- Original Message -----
From: Michelsen
To: Gitte Lauenborg Christensen
Sent: Friday, November 21, 2008 11:47 AM
Subject: Spørgsmål til Odense Byråd


Kære Gitte Lauenborg Christensen

Nedenstående spørgsmål skal jeg ligeledes bede om skriftlig besvarelse på fra Odense Byråd;

Jf. principafgørelse A-5-08 http://ast.kommuneinformation.dk/Afg...%a6gekonsulent fremgår følgende;

Lægekonsulenten, herunder tandlægekonsulenten, har til opgave at bistå kommunen med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke oplysninger, der mangler. Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.

Karen Jespersen har for nyligt udtrykt, at principafgørelser sætter gældende retspraksis.
Kan Odense Kommune oplyse om, i hvilket omfang Odense Kommune indkalder borgere til samtale med kommunens lægekonsulent?
Kan Odense Kommune oplyse om, hvor mange gange lægekonsulenten på baggrund af samtalen stiller egen diagnose/forklaring på borgerens helbredsgener?
Mener Odense Kommune at disse samtaler overtræder gældende retspraksis?
Venligst bekræft modtagelse af denne mail, samt oplys om forventet svarfrist. Jeg skal anmode om at svarene foregår skriftligt.


Med venlig hilsen

Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 13:38   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Når man stikker næsen frem

får man en over tuden http://www.fyens.dk/article/1192732?forum=1#post34632

Citat:
Tekst slettet
min besvarelse er;

Citat:
Tekst slettet
er bare overrasket over det er en der selv har været i systemet

EDIT af Web
Undlad venligst at quote eller kopiere indlæg fra andre debatforum´s herind...
Mener man det er vigtigt...så nøjes med at lægge link til det...
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 13:38   #7
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
HM...?! Velkommen Til Resten af Danmark Kære TV 2/FYN
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 13:40   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja folk er nogle masochister og egoister den der med " jamen du har jo fået din pension er til at brække sig over "...hun er nok jaloux over at du GØR noget så glem hende...

Sidst redigeret af Stella; 16-03-2009 kl. 13:43.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 14:32   #9
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej lena....i al fald skal du vide, at din historie og din kamp, før og efter din pension....er meget "inspirende" for mig. Det er så vigtigt netop for andre der er i klemme, eller forventer at komme i klemme at du har orket at dele din historie...på mange områder giver du netop inspiration til at turde at gå igang med klager og gå i gang med at skrive/klage til "instanser" jeg aldrig selv havde tænkt på og i nogle tilfælde aldrig havde hørt om beskæftigede sig med de ting der kan opstå i en sag.

Så bliv endelig ved, derved viser du dine piger og os andre, at vi ikke skal bøje nakken for nogen som helst uretfærdigheder eller for tåbelige "jeg har magten" typer i systemet.

Hvilken fryd at du fortsætter din kamp, at "DE" ikke bare skal tro at nu hvor du har fået din pension, så er "husfreden" genoprettet og vi kan uantastet fortsætte med ulovlighederne.

Ildsjæle, uanset hvilken side af skranken de befinder sig på, kan vi slet ikke få nok af.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2009, 15:03   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lena, tilslutter mig fuldt ud Ingrids udtalelser.

Det er simpelthen guld værd for ALLE at opleve hvordan du forsøger at kæmpe for retfærdighed mm.

Håber at dine nære omkring dig giver dig opbakning og forstår.

Du har min største respekt og husk: Mod tåber kæmper selv Guder forgæves!

TAK for din tiltro til menneskeheden

PS: vil sidde klistret til skærmen og sende resten af huset ud af mit soveværelse(det eneste fjernsyn jeg kan se tv fyn på) for mor hér SKAL se nyeste nyt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
Ingen hjælp til langtidssyg - må snart sælge huset Odenseaneren Dit og Dat 1 19-12-2009 09:35
Langtidssyg/Nu "rask"?! can Alt det andet 15 27-11-2009 01:05
Fleksjobber i klemme zuza Det er da strengt ! 0 19-04-2007 18:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension