K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2009, 18:18   #1
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
så fik jeg bevilget fleksbevilling MEN!

Hej alle!
Så fik jeg bevilget fleksjob status efter 4 år og 14 dage...
Jeg fik den bevilget sidst i august,men har endnu ikke modtaget noget fleksbevis eller andet skriftligt fra kommunen...

Derfor ringede jeg til min sagsbehandler idag for at hører hvor det blev af også fordi jeg ikke kan melde mig ud af akassen før de har fået flyttet efterløns bidraget over i fleksordningen ellers kan jeg ifølge fagforening midts min efterlønsret...

Sagsbehandleren virkede meget sur og sagde at de havde andre end mig er det mig der er for ivrig,men jeg har det bedt når tingene er iorden...

Det er vel at mærke kun den ene gang efter hun ringede sidst i august og sagde den var gået igennem...
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 18:46   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Gælder de 3 mdrs sagsbehandlingstid ikke også hér?

Håber de andre kan uddybe mere korrekt, men jeg mener jeg har hørt om fortilfælde....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 21:55   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kurttrold Se meddelelser

Derfor ringede jeg til min sagsbehandler idag for at hører hvor det blev af også fordi jeg ikke kan melde mig ud af akassen før de har fået flyttet efterløns bidraget over i fleksordningen ellers kan jeg ifølge fagforening midts min efterlønsret...
Jeg tror, at jeg ville sende hende en mail, og fuldstændig lade som om at jeg aldrig havde ringet.
Skriv pænt til hende, at du ikke kan forstå, at du endnu ikke har fået noget på skrift, og så lidt om problematikken med fagforening/efterløn/fleksydelse.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 22:28   #4
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Hej
Jeg blev beviliget flexjob pr 1/7, men fik ikke nogen papirer før midt / sidst i Juli.
Den dag, jeg havde det på skrift, gik jeg i gang med hele det cirkus det er at blive flyttet.
Jeg ville oss gerne ha alt på plads,(helst i går) gg. Du får nogle Papirer fra kommunen, som du skal ha med til Akassen, der skal skrive under på at du har betalt til efterlønsordningen.
Så selv om du ikke har modtaget nogen papirer endnu,står den dato, du er bevilliget, ved magt og bliv endelig ved med at betale til Akassen, indtil du får papirerne,resten går faktisk stærkt.
Flexjob - beviset kommer ikke automatisk, det skal du selv bede om.(og de kan ikke nægte at udskrive det til dig)

Sidst redigeret af wipo; 10-09-2009 kl. 22:32.
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 00:33   #5
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg har aldrig fået et stk papir på flex bevillingen har arbejdet i 2 år nu, og bevilget flex for ca.3½ år siden
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 02:25   #6
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Hej sushjer
Har du aldrig fået skriftligt at du var godkendt til flexjob?
Jeg er godt nok ny, hvad det her angår, men kan da ikke forestille mig, at der ikke skal ligge et skriftlig bevis på det.
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 06:57   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg underskrev min rp i starten af marts sidste år, og en måned efter modtog jeg et stykke papir, hvorpå der stod at jeg var visiteret til flex.
Så det behøver altså ikke at tage så lang tid.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 10:36   #8
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jeg har aldrig fået et stk papir på flex bevillingen har arbejdet i 2 år nu, og bevilget flex for ca.3½ år siden
Hvis du aldrig har fået det på skrift, så se at få det - bare for en god ordens skyld.
Dengang jeg var på revalidering, fik jeg lov til at skifte fra en uddannelse til en anden. Der gik 2 år, jeg fik igen-igen-igen ny sagsbehandler, og den her opdagede, at der intet var på skrift, og hun var milimeter fra at sige, at revalideringen det nye sted ikke gjaldt. Jeg slap kun afsted det med, fordi det var en IT-uddannelse, og det gammel var en humaniora uddannelse (skiftede for at bedre mine jobchancer som syg), og det til trods for, at det var den tidligere sagsbehandler, der havde klokket i det.

Jeg tror ikke, de bare sådan lige kan aflyse din fleksbevilling, men kommer der en ny emsig en, og der ikke er orden i papirerne, risikerer du i hvert fald unødigt bøvl.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 10:49   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er en god ide, ALTID at få aftaler og bevillinger nedfældet på skrift. Det er af stor betydning at man har noget fysisk at kunne henvise til i tilfælde af kommunen roder rundt i papirene (tro mig, de kan få hele sager til at forsvinde i månedsvis!), tja og så står man jo kun og har sit eget ord for det, hvilket de øjeblikkeligt omdanner til forfærdelse og mistanke om fusk.

Så skrift, skrift og atter på skrift!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobsøgning med fleksbevilling Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2013 20:34
kan jeg miste min fleksbevilling ved et af slag fra ban på pension sanne mor Alt det andet 2 04-05-2011 21:03
Fleksbevilling deltid cl8 Spørgsmål ang fleksjob 8 05-04-2011 14:51
Frakendt fleksbevilling af ankestyrelse zuza Nyt om loven 0 02-05-2009 01:44
Bevilget flexjob Winther Spørgsmål ang fleksjob 1 15-11-2005 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension