K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2016, 11:48   #161
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jobcenteret er kommunen Jobcentrene hører under kommunen Beskæftigelses og Integrationsforvaltning.

Du hører under et jobcenter stadigt. Sikkert det samme som da du var sygemeldt sidste år på sygedagpenge. Du finder ud af hvor ved at ringe til jobcenterets hovednummer og bede om at komme til at tale med din sagsbehandler.

Det plejer at gå ret hurtigt med at komme til Monte Bello. Og det er vigtigt at din sagsbehandler er orienteret så hun/han ikke pludseligt er igang med at iværksætte et eller andet, så som stop af sygedagpenge. For det kan dels være svært at ordne fra Spanien og dels skal du helst ikke skulle bruge energi på andet end din genoptræning dernede.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2016, 13:46   #162
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det bedste man kan gøre er at skrive det til dem og så aflevere det personligt på jobcentret og få en kvittering på det..

På denne måde har du dokumentation for at du inden du tager afsted har gjort dem opmærksom på at du tager sted

Mere så du ikke risikerer at få stoppet dine sygedagpenge på grund af at de skal finde en ny sagsbehandler til dig
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 20:19   #163
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det bedste man kan gøre er at skrive det til dem og så aflevere det personligt på jobcentret og få en kvittering på det..

På denne måde har du dokumentation for at du inden du tager afsted har gjort dem opmærksom på at du tager sted

Mere så du ikke risikerer at få stoppet dine sygedagpenge på grund af at de skal finde en ny sagsbehandler til dig
Jeg fik, efter et par henvendelser, endelig navnet på mon nye sagsbehandler og har også meddelt vedkommende at jeg ikke er at træffe i perioden og har også fået skriftligt svar tilbage, faktisk samme dag, at det er noteret.

Så lige pt. lader det til at tingene tilsyneladende fungerer
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 20:22   #164
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
God tur til Monte Bello. Har hørt at det er så godt at komme derned.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 20:30   #165
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
God tur til Monte Bello. Har hørt at det er så godt at komme derned.
Tak Akvamarin

Her er helt suverænt.
Rigtig god genoptræning og profesionelle, dygtige folk.
Kunne dog godt bruge lidt sol og varme hernede. Det har regnet mere eller mindre siden vi ankom og temperaturen har ligget mellem 14-19 grader. Indetil videre den værste maj måned i 25 år, men hva', træerne vokser jo ikke ind i himlen
Eller gør de?
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 21:35   #166
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Åh du er der allerede.
Mon ikke det bliver bedre vejr inden du skal hjem. Er det 3 uger man er der?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2016, 21:08   #167
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Burde være en menneskeret :)

Nu er jeg kommet hjem fra mit 3 ugers genoptrænings-ophold på Montebello, som har været helt fantastisk

Desværre er der ikke mange, som kender til den mulighed, men det bør næsten være en menneskeret for folk, som har været igennem lange og besværlige sygdomsforløb.

Jeg er fortsat sygemeldt og skal iflg ortopæd. Kir. Afd være det ca 2 mdr endnu, hvis alt går efter planen.

Jeg fik jo, som tidligere skrevet, medhold i min sygedagpengesag hos Ankestyrelsen, men nu 3 mdr senere, er der stadig knas i den.

Dette knas var blevet lovet løst til den 1. juni, men ej heller denne gang blev der udbetalt sygedagpenge rettidigt, på trods af tidligere løfter om rettelser/regulering og specifikation. Har dog endnu en gang fået udbetalt sdp aconto igen uden specifikation. Dette er nu udsat til 1. juli...

Dog har jeg fået brev om, at mine sdp er forlænget i op til 134 uger, efter der tilsyneladende var indhentet statusattest hos egen læge i april.

Har fået aktindsigt igen og alt hvad tidligere sagsbehandler har skrevet i forbindelse med forberedende del til rehabteam er tilsyneladende ikke længere eksisterende. Det fremgår i alle tilfælde ikke af mine papirer. Ej heller at møde i den forbindelse blev afholdt med mig og en fra min faglige organisation.

Sikke en rodebunke, men lige nu er humøret trods alt højt og det går rigtig godt fremad med knæet

God aften derude
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 22:21   #168
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Har fået aktindsigt igen og alt hvad tidligere sagsbehandler har skrevet i forbindelse med forberedende del til rehabteam er tilsyneladende ikke længere eksisterende. Det fremgår i alle tilfælde ikke af mine papirer. Ej heller at møde i den forbindelse blev afholdt med mig og en fra min faglige organisation.
Er det egentlig ok?

Har fået at vide fra nye sagsbehandler at det er fjernet/slettet/makuleret, da jeg ikke skal forelægges rehabteam alligevel, da jeg nu er på sygedagpenge.

Er det normal procedure og er det ok?

Aftenhilsner her fra
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 22:40   #169
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BMF Se meddelelser
Er det egentlig ok?

Har fået at vide fra nye sagsbehandler at det er fjernet/slettet/makuleret, da jeg ikke skal forelægges rehabteam alligevel, da jeg nu er på sygedagpenge.

Er det normal procedure og er det ok?

Aftenhilsner her fra
Mærkeligt. Jeg mener der ikke må fjernes noget fra ens journal akter. Det plejer at være det der er problemstillingen. At der ikke kan slettes et komma.

Ved ikke lige hvor du får svar. Måske kommunens borgerrådgiver? Datatilsynet? Faldt over dette https://www.datatilsynet.dk/offentli...e-oplysninger/ Måske du skal søge videre derfra

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-06-2016 kl. 22:44.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 23:06   #170
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det er selve den forberedende del der er slettet...ja så tror jeg godt de kan gøre det...

Den skal jo laves ud fra den nuværende situation...og den kan jo ændres inden du næste gang evt skal for et rehabteam...

Jeg har intet kunne finde om at den ikke må slettes og at der skal skrives videre på den...

Det kunne man da der hed ressourceprofilen...den måtte man ikke slette i og der skulle skrives videre på den i takt med borgerens udvikling...

Men det er ikke gældende for rehabplanens forberedne del...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension