K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2010, 09:36   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er ufatteligt, kan du ikke komme på ledighedsydelse ind til du er helbredsmæssigt og arbejdsmæssigt afklaret ? Det kunne være en mulighed og jeg syntes at du skal høre din sagsbehandler herom. De kan jo ikke bare henvise dig til kontanthjælp, så kan det jo gå dig endnu værre. Det syntes jeg du skal gøre dem klart det holder jo ikke.

Har du ikke din fagforening der kan hjælpe dig ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 09:45   #12
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Ja... jeg havde heller ikke regnet med det.

Jeg er kun medlem af a-kasse.

Når der er gået et halvt år, er mit "loft" 16.330 kr, brutto, og lige nu får jeg mellem 15 og 18 tusind PLUS 3200 i boligsikrig PLUS friplads til sfo og børnehave.

Næste år skal den lille i børnehaveklasse, og jeg kunne strengt taget undvære sfo. Men det meste af boligsikringen ryger så, og min husleje er 6000 plus forbrug (jeg har 3 børn)

Ja, det bliver svært at få det til at hænge sammen...
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 12:54   #13
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hej. Har du talt med kontanthjælpsgruppen omkring hvilken økonomi du vil kunne forvente? Mig bekendt er friplads til institutioner ikke at medregne i kontanthjælpsloftet.

Jeg kontaktede selv kontanthjælpsafdelingen for at forhøre mig om hvordan jeg er stillet den dag SD ryger. Det giver i det mindste ro at kende til kendsgerningerne. Jeg har da ikke helt styr på det, men jeg vil da tro, at du med 3 børn har et andet loft en jeg med 1

Håber du finder ud af at det kan hænge nogenlunde sammen.

god weekend
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen

Sidst redigeret af empowerment; 02-10-2010 kl. 12:57.
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 12:56   #14
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Nej det har jeg ikke, for jeg har været handlingslammet. men jeg vil gøre det mandag.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 13:04   #15
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Det er meget naturligt. Nogle gange skal man vist lige helt ned for at hente krudt til næste slag.

Du får lige et at komme gennem weekenden på.

Du skal lige huske også at dine børn sikkert vil kunne gå gratis til sport... fik at vide på familieafdelingen, at jeg skulle søge klubben... det har vi ikke gjort for min datter ønsker sig at kunne gå til dans..
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 14:46   #16
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
allerførst

'Kæft', du er sej. Selvom du reelt ikke magter, så gør du det jo alligevel!
Skriver herind og tager dig af dine børn

Borderline - ikke stationær??
Selv en 'berømt' psykiater Morten Birket Smidt som vistnok egentlig begyndte vandettaen mod psykisk syge, har sat en behandlingstid på omkring 12-14 for denne lidelse...
Ved godt, at man kan have den i let og svær grad.
Der er jo forskellige undergrupper i ustabil personlighedsstruktur, men jeg mener helt bestemt, at hvis diagnosen er borderline, så er det altså m a n g e års terapi, før man lissom såkaldt er helbredt - hvis nogensinde...
Såååeee, så er du måske på vej til folkepensionen, før de raskmelder dig

Jeg er ikke så god til §´erne, men jeg har faktisk noget liggende om borderline/pension, hvor ankestyrelsen overruler kommunens afgørelse.
Måske du er interesseret i at se den?

Jeg overlevede min kommunes vask og tumling af mig med nød og næppe.
Heldigvis var der nogen som hjæp mig - den tungeste sag mod en kommune for vedkommende.
- Men jeg FIK den, så ja, der er håb Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 16:18   #17
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Tak Mella. Jeg får tit at vide at jeg er sej.. og jeg hader at være det. Ville hellere bare gå ned med flaget, aflevere mine børn, og så få den hjælp jeg har brug for. Jeg kan da godt sige jer, at man IKKE bliver belønnet for at spille heltinde.. Jeg har lige sendt en sviner til min eks, for at svigte at tage sig af sine børn. Han bruger sine friweekender på "personlig udvikling" min bare røv... i stedet for at være der for at støtte mig. En weekend med børn kan være et ******* i kaos her, isæt hvis jeg har migræne. Denne weekend er forfærdelig pga bekymringer omkring fremtiden: migræne: flere humørsvingninger.

Ja, jeg vil gerne se det. Måske skulle jeg bare komme i gang med at søge.... og anke. Hvor mange gange kan man anke?
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 23:30   #18
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Jeg burde da kunne blive forlænget efter stykke 4 :

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde
beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende
tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke
er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget
til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden
forlænges i op til 26 uger.


ELLER hvad?
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 23:53   #19
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

For at den kan tages i brug den § du referere til så skal kommunen først have anerkendt at det er et flexjob eller en pension der styres hen i mod.
Jeg vil tro at du skal ud i arbejdsprøvninger osv. før denne § kan anvendes, desværre.

Pas på dig selv og husk at vi er mange der tænker på dig og vil dig det bedste.

Weekend kram herfra
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 01:25   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
Jeg burde da kunne blive forlænget efter stykke 4 :

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde
beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende
tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke
er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget
til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden
forlænges i op til 26 uger.


ELLER hvad?

Ja, selvfølgelig kan denne § stykke 4 bruges til en forlængelse... -men - desværre - har du en sagsmishandler der starter med at ødelægge forholdet til den syge ved den manglende velvilje til at hjælpe medborgeren !!!
Og selvfølgelig kan der opstartes en afklaring når du har gået så lang tid... -alt andet vil da være unormalt

Det er - desværre - normen at sagsmishandleren påstår at sygedagpengene IKKE kan forlænges... -deres menneskesyn "berettiger" dem åbenbart til at skid* på alle andre og beskytte deres egen plads på arbejdsmarkedet

Jeg ville tage den lidt med ro - da det i min optik - er et "standardsvar" fra en inkompetent, faglig udygtig sagsmishandler med et menneskesyn der fortæller alt om systemet

Ps. Du må forvente, at Du fremover skal forklarer sagsmishandleren hvordan loven skal udmøntes og forvaltes efter intentionerne i samme


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Så "lykkedes" det mig at blive syg igen. Yasmin Din historie 11 15-11-2008 14:09
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension