K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2008, 09:19   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Serviceloven??

Hej med jer

Hvem kan mon hjælpe eller råde mig?? Jeg går til fysioterapi hver uge -idet jeg har brug for at vedligeholde min stive ryg og at det kan lindre mine smerter.

Men det er jo ligesom ved at være DYRT. Har talt med egen læge og hun kan bare ikke få mig igennem sygesikringen og bevilge mig vederlagsfri fysioterapi.

Min egen læge og min Fys anbefaler mig så til at søge gennem kommunen og SERVICELOVEN?? Jeg har ringet til flere forskellige på kommunen - og ingen ved helt præcis hvordan man gør det og hvem der skal tage sig af det.. Flot virkelig flot..

Tænkte der er nogle herinde de ved hvordan jeg griber det an?? Og evt hvordan jeg får sat et brev sammen og hvem jeg stiller det til osv..

Mvh Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 09:35   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej cat

Jeg har for ikke så længe siden søgt tilskud til tandbehandling. Da jeg ville søge det, ringede jeg først til min sagsbehandler på jobcenteret, som var utrolig hjælpsom. Hun sagde at jeg skulle henvende mig i borgerservice, og søge om enkeltydelser. I dit tilfælde er det nok ikke enkeltydelser, men det skal de hjælpe dig med i borgerservice.

Når det er tilskud til fysioterapi skal du medbringe en henvisning fra din læge.

Held og lykke med det hele

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 10:34   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej cat

Jeg mener at hvis lægen henvise til fysioterapi på et sygehus er det uden omkostninger for dig.
Sådan har det været engang men om landet ligger sådan nu ved jeg ikke.
Hvis du er medlem af Sygeforsikringen Danmark giver de også tilskud.
fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 12:53   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
hej cat


Du kan jo også prøve at søge en §100 men så skal du have en udgift på mere en 5oo kr. måske har du også lidt medicin som du kan lægge på,prøve at undersøge om du kan søge en §100, for hvis du har udgifter på mere en de
5oo kr så udløser det et tilskud på 15oo kr skattefrit om månede og der skal ikke dokomation til for dine udgifter,

Mai-Britt Det skal mærks at vi lever.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 15:37   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ville også prøve en § 100 som mai-britt skriver jeg prøvede selv den vej men fik nej til det og fik så at vide at jeg skulle søge det som enkeltydelse altså en §82 (jeg har ikke fået noget svar endnu) jeg skulle søge det som en enkelt ydelse til 24*behandling , men det ville helt klart være bedst hvis du kunne få den efter en § 100 ring til din kommune og bed om at få begge skemaer tilsendt og udfyld dem begge og aftal en tid med din sagsbehandler (som skal være med i udarbejdelsen af en §100 )
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 17:07   #6
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Tak allesammen for de fine svar. Skal jeg ringe til borgerservice?? og de kan så være behjælpelige med skemaer el hvordan? Jeg er helt rundt på gulvet. Så man ude at handle så åbenlyst får man stjålent ens pung fyldt med kontaner og oveni det også så røg min forholdsvise nye mobil med i rovet. Et split sekund - så man er da helt rundt på gulvet. Nå men tak til alle.. Min sagsbehandler er det den person som har behandlet hele min godkendelse til fleks el er hun ude af billedet?? Har jeg mon en ny nu så??
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 17:08   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan læse mere om Serviceloven §100 Merudgifter her: http://www.social.dk/ministeriets_om...5-7159496bc30b

Og her om Serviceloven §82, som man normalt bruges, hvis der ikke kan søges hjælp til udgifter efter anden lovgivning: http://www.social.dk/ministeriets_om...5-1c3b92651cef

Held og lykke...

Hej igen

Du kan sagtens ringe til Borgerservice og bede dem om at få tilsendt skemaer efter lovgivning §82 og §100.... Find dig frem til hvilken af dem, du mener passer bedst at søge efter... Hvis den sagsbehandler som behandler din sag med det samme mener, den skal høre til det andet §, så bør de selv sende den videre el. lignende...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 100 Serviceloven carolines Alt det andet 31 23-09-2019 23:12
fleksjobber og serviceloven §86??? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 11-01-2012 09:54
serviceloven paragraf 85. Adi Alt det andet 1 05-10-2011 16:37
Serviceloven phhmw Et godt link! 2 03-03-2009 03:07
serviceloven bethina Alt det andet 2 13-03-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension