K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2008, 00:08   #1
putte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
putte er ny på vejen
fritidsulykkesforsikring

hejsa

jegil gerne høre om der er nogen der ved hvordan man får udmålt det varige men af en skade`? jeg har en forsikring og man skal have 25% i varigt men for at få penge udbetalt.
jeg har lige fået førtidspension da jeg er ude af stand til at arbejde efter en ulykke for 3 år siden. skaden er anmeldt, men jeg får blot et svar at jeg ikek er berettiget til erstatning...uden begrundelse, og jeg undrer mig og har ikke fred i det. magter ikke at snakke med dem. kan jeg tale med en advokat om det? håber der er en der ved noget om det, for tankerne kredser meget om det. ulykken skete på vej til arbejde, derfor er det en fritidsulykke.
var skaden sket på mit job var jeg jo dækket af arbejdsgiverens forsikring. man er så alene i sådan en situation med noget så stort som jeg bare ikke magter. så et godt råd? en advokat? og hvem måler et varigt men for en? håber på nogle kloge gode hjælpende tanker. hilsen putte
putte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 00:39   #2
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa Putte

Forsikringen bruger som regel arbejdsskadestyrelsens Men tabel, nu det svært at sige dit men når du ikke skriver hvad der er sket men du kan gå ind på http://www.ask.dk/sw8462.asp der finder du deres Men tabel, du kan også bede arbejdskadestyrelsen om at vurdere sagen men det skal du så selv betale dette kan du også læse mere om på deres hjemmeside.
En advokat kan jo selvfølig også kigge på sagen og mange af dem vil gerne kigge sagen igennem og komme med en vurdering om der er noget at komme efter eller ej.

Håber dette er svar nok ellers så råber du bare op.

Med Venlig Hilsen
Falco
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 00:57   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Står der ikke noget om, at du kan klage over afgørelsen af sagen?
Jeg synes ellers, at jeg kan huske, da jeg kom til skade på skiferie (brækkede ryggen), at da jeg fik svar (fik erstatning) - have jeg en tidsfrist på at svare tilbage, hvis jeg var uenig i afgørelsen - sådan tror jeg det var. Men det er nu også godt og vel 8 år siden, det skete....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 01:05   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg har også en fritids/ulykkesforsikring.
Men blev korsetbehandlet i 5 år i teenage årende, hvorfor den diskusprolaps og efterfølgende bindevævslidelse(betændelsgigt i rygrad) kan tilbageføres til oprindelig sygdom. Altså ingen erstatning, selvom det var en akut skade der udløste sidstnævnte.
kan der være lignende forklaring?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 06:55   #5
putte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
putte er ny på vejen
det kan godt være at en ny skade ophæver muligheden for erstatning. men min skade opstod ved et færdaelsuheld hvor jeg pådrog med en hjerneskade, let til mellemsvær, og 2 år efter får jeg en blodprop oven i den skade der er sket.
nu mangler jeg så talegaverne til at snakke med dem selv om jeg godt ved hvad jeg skal sige. oveni pådrog jeg mig slem tinitus, og siden skaden er jeg aldrig blevet i stand til at undholde at gå mere end 10 minutter, så ender jeg i vild smerte.
første gang jeg snakkede med forsikringsselskabet, sagde at jeg jo ikke rigtig var noget når jeg ikke var taxachauffør eller damefrisør, jeg var jo kun vikar, altså ingenting. næste gang bliver det meget værre da jeg så er hjerneskadet. nu var jeg mindre end ingenting, og selv om jeg har genoptaget sagen har jeg intet hørt fra dem. afklaringsforløbet har taget meget lang tid. men nu er der dokumentation for det hele. men skal jeg selv sende det til dem?
vh putte
putte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 09:12   #6
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Hej Putte. I alt det her har du så en advokat eller andre til og hjælpe dig. Især nu hvor du har en hjerneskade, har jeg selv. og synes nogen gange det kan være svært og lige og have styr på det hele især reglerne. Og kan de snyde så gør de det, kender det for mig selv og jeg har kæmpet i snart 4 år nu.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 09:18   #7
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Er du mellem af hjerneskade foreningen, for de har sagsbehandlere som kan hjælpe mig og så kan du jo få en privat forspørelse omkring din ´mengrad i arbejdsskadestyrelsen.
Og det med og være igenting kan de jo ikke tillade sig, der er jo brug for alle i det danske samfund, men kender det godt, for jeg arbejde som landbrugsvikar da jeg kørte galt og der sider modpartens forsikring også bare at man jo ikke har tabt arbejds fortjeneste når man er vikar, hvad er det for noget pis når man har arbejdet fuld tid!!??
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 13:41   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Putte....tingene hænger ikke sammen og er ikke logiske, fordi kommunerne arbejder med arbejdsevnebegrebet, mens forsikringsselskaber arbejder med procenter.....derfor opstår der absurde situationer, en sagsbehandler jeg havde i mit forløb, sad i kørestol og var erklæret 65 % invalid, altså en mèngrad på 65 %....men arbejdede alligevel på almindelige betingelser, mens andre med en mèngrad der er mindre, er på pension....det kommer jo an på hvordan sygdom eller skade påvirker ens arbejdsevne.

Det er altid værd at kontakte en advokat, sådanne forsikringssager er meget svære at håndtere selv, fordi forsikringsselskaberne helst vil slippe så billigt som muligt, der er også kommet nye regler for forældelse i ulykkessager her pr.1. januar 2008, som også gælder for igangværende sager....har man en advokat på sin sag, så tager han/hun sig af det også.....som regel betaler forsikringen, især hvis der er en skyldig modpart, rimelige udgifter til ens advokat, i første omgang kan du jo nøjes med, at advokaten kigger din sag igennem, for at se om der er "kød" på....nogle advokater gør det gratis, mens andre tager et lille beløb.

Jeg syntes det er værd at prøve, udover mèngrad, så er der erstatning for tab af erhvervsevne, når du er kommet på pension som følge af ulykken.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 22:24   #9
putte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2007
Indlæg: 12
Styrke: 17
putte er ny på vejen
tak for de gode svar, det giver mig en vej at begynde på i denne sag. jeg havde tænkt på hjerneskadeforeningen før, men blev ikke medlem fordi jeg havde hørt så rigeligt om sygdom længe.
ja det er ikke nemt at styre rundt selv med noget så vanskeligt, og noget man slet ikke har forstand på.
putte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension