K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2007, 01:11   #11
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Kære Krebs!

Undskyld undskyld og atter undskyld hvis jeg har været lidt hurtig i vendingen og på den måde har virket kold og uforstående.. Seriøst det har bestemt ikke været min mening, jeg har derimod fuldt ud forståelse for din rigtig svære situation og føler med dig.. Der er så mange gode og omsorgsfulde mennesker herinde på k10 som altid er parate med trøstende ord og nyttige råd.. og tak for det.. Jeg er imidlertid også (ikke kun men også :-)) socialrådgiver og ville af samme årsag bidrage til ovenstående debat ved at tydeliggøre hvad sygedagpengelovens bestemmelser rent faktisk siger på området... Det betyder altså ikke at jeg på nogen måde er enig - So please dont kill the messenger ;-)
Nå men ud over den rene jura, så er der jo også altid i enhver sag et vist skøn indenfor de lovgivningsmæssige rammer og hvis 3 lægesagkyndige samstemmende har anbefalet præcis det du gør, ja så kan jeg i dit tilfælde ikke se noget problem.. En anden socialrådgiver ville måske skønne anderledes og måske ikke, det er umuligt at vide på forhånd.. Men jeg vil jo mene, at du ikke modsætter dig behandling, idet du jo netop gør hvad lægerne beder dig om... Men det er en af de svære, fordi du samtidig via denne anbefalede fertilitetsbehanding afbryder en anden lægeligt anbefalet behandling (p-piller) og det er på den måde at det vil kunne falde ud til begge sider alt efter hvem der træffer afgørelsen... Jeg vidste ikke det med de 3 læger osv. da jeg svarede første gang og havde af samme årsag ikke taget højde for det i mit svar... Men det lovgivningen siger er altså at hvis man modsætter sig behandling kan man på baggrund heraf miste retten til sygedagpenge..

Jeg ønsker det vil gå dig godt og ønsker god bedring med ryggen og i det hele taget.

Mange venlige hilsner fra Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2007, 14:34   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Socialnørden...

Jeg kendte en, der var i job og blev sygemeldt fra jobbet pga. fertilitetsbehandling.

Problemet opstår måske, fordi man både ønsker arbejdsprøvning (afklaring af arbejdsevne) samtidig med fertilitetsbehandlingen.

Problemet er selvfølgelig, at afklaringen af arbejdsevnen udsættes.

Hvad ville der ske, hvis man prioriterede fertilitetsbehandlingen øverst og med lægernes accept blev sygemeldt, så man kunne "koncentrere" sig om at blive gravid?

Ved du det?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 11:34   #13
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Rigtig godt spørgsmål, som jeg også gerne vil kende svaret på? Udover det giver store økonomiske problemer

Sidst redigeret af Webmaster; 10-12-2007 kl. 11:42. Årsag: Ingen til at quote et indlæg når det ligger lige oppe over
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 11:39   #14
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af socialnørden Se meddelelser
Kære Krebs!

Undskyld undskyld og atter undskyld hvis jeg har været lidt hurtig i vendingen og på den måde har virket kold og uforstående.. Seriøst det har bestemt ikke været min mening, jeg har derimod fuldt ud forståelse for din rigtig svære situation og føler med dig.. Der er så mange gode og omsorgsfulde mennesker herinde på k10 som altid er parate med trøstende ord og nyttige råd.. og tak for det.. Jeg er imidlertid også (ikke kun men også :-)) socialrådgiver og ville af samme årsag bidrage til ovenstående debat ved at tydeliggøre hvad sygedagpengelovens bestemmelser rent faktisk siger på området... Det betyder altså ikke at jeg på nogen måde er enig - So please dont kill the messenger ;-)
Nå men ud over den rene jura, så er der jo også altid i enhver sag et vist skøn indenfor de lovgivningsmæssige rammer og hvis 3 lægesagkyndige samstemmende har anbefalet præcis det du gør, ja så kan jeg i dit tilfælde ikke se noget problem.. En anden socialrådgiver ville måske skønne anderledes og måske ikke, det er umuligt at vide på forhånd.. Men jeg vil jo mene, at du ikke modsætter dig behandling, idet du jo netop gør hvad lægerne beder dig om... Men det er en af de svære, fordi du samtidig via denne anbefalede fertilitetsbehanding afbryder en anden lægeligt anbefalet behandling (p-piller) og det er på den måde at det vil kunne falde ud til begge sider alt efter hvem der træffer afgørelsen... Jeg vidste ikke det med de 3 læger osv. da jeg svarede første gang og havde af samme årsag ikke taget højde for det i mit svar... Men det lovgivningen siger er altså at hvis man modsætter sig behandling kan man på baggrund heraf miste retten til sygedagpenge..

Jeg ønsker det vil gå dig godt og ønsker god bedring med ryggen og i det hele taget.

Mange venlige hilsner fra Socialnørden.

Hej socialnørd

Jeg er skam ikke sur på dig Jeg havde bare læst mig til i lovgivningen, at det kun var hvis jeg modsatte mig en eller anden behandling, at de kunne stoppe sygedagpenge, og det mener jeg ikke, jeg gør.....

Jeg har skrevet flg. til min sagsbehandler, da jeg virkelig mener, at jeg gør mit bedste for at klare det hele og nu har klinikken sygemeldt mig ydeligere en uge, da jeg ellers risikerer en indlæggelse

"Kære *** Jeg er klar over, at dette får betydning for min arbejdsprøvning i og med der er 14 dage, der ændrer sig pga. dette. I torsdags snakkede du om at forlænge min arbejdsprøvning ydeligere til I havde fået den generelle helbredsattest fra min læge sidst i januar, så jeg tænker, om det er muligt at forlænge den med de 14 dage, jeg er sygemeldt nu? Jeg er virkelig ked af, at jeg er blevet så syg af dette og ønsker selvfølgelig ikke det skal påvirke mere end højst nødvendigt. Hvis vi kan finde ud af dette, mener jeg også, jeg er tilstrækkeligt arbejdsprøvet i januar til, der kan træffes en afgørelse."

Jeg håber bare, at det hele snart løser sig for mig, for mit humør daler virkelig for hver dag, der går med al den uvished, smerter og økonomiske problemer som følge af den lange sygemelding...

Hilsen krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 14:52   #15
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kære Krebs!

Man har da hørt om det før, altså at de kan forlænge arbejdsprøvningen, hvis man bliver syg af noget andet end den oprindelige lidelse.

Jeg har også endometriose og kender til trætheden og smerterne og håber, at du snart får en afgørelse.

Under alle omstændigheder må du nu passe på dig selv, overstimulering er helt bestemt meget alvorligt!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 01:52   #16
Tusnelda
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2007
Indlæg: 33
Styrke: 17
Tusnelda er ny på vejen
Alle, der ved blot den mindste smule om fertilitetsbehandling, ved da (??), at det største problem - udover om det lykkes - er den hormonelle overstimulering, som (jeg har ikke selv prøvet det), skulle være ret så belastende!

Vi har som samfund forlængst vedtaget, at det er en menneskeret at få hjælp til at få børn, hvis storken svigter. Børn kan vi kun få nogenlunde naturligt i en vis periode af vores liv. Vi skal da også - for børnenes skyld - have dem, mens vi er nogenlunde unge. Prøv at spørge "dem", hvor i loven det lige står, at arbejdsprøvning går forud for retten til at blive forældre, hvis man kan? "De" hyler jo også op om faldende fødselstal - du og din mand gør da i det mindste, hvad I kan ;-).

Selvfølgelig bør den arbejdsprøvning kunne forlænges - den løber jo ingen steder. Men det gør din fertilitet måske. Hvad siger din praktiserende læge?
Tusnelda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 09:32   #17
krebs25
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 67
Styrke: 18
krebs25 er rigtig godt på vej
Godmorgen

GH72 og Tusnelda: Tak for jeres hilsner:-)

Jeg fik taget nye blodprøver i søndags og derefter snakkede jeg med overlægen fra fertilitetsklinikken om det hele....Han har sygemeldt mig min. ugen ud gennem min praktiserende læge, da han siger, jeg skal have ro! Jeg har skrevet det til min sagsbehandler, men jeg har ikke hørt fra hende endnu, så jeg ved ikke, om jeg er købt eller solgt.......

Jeg risikerer jo en indlæggelse pga. det her, hvis det ikke snart bliver bedre og som situationen er pt. er jeg godt klar over, at det gør det hele endnu værre, da min ryg er helt tosset, men hvem regner lige med en overstimulering???

kh krebs
krebs25 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er i gode eller har prøvet at skulle træffe et svært valg KatrineB Alt det andet 5 05-03-2010 22:25
Hjælp mig...Et par gode råd mm maltheboy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-10-2009 10:52
gode råd søges i dag eller i morgen da kommunen kommer tirsdag og laver skema med mig pjuske Alt det andet 13 07-01-2009 14:41
Gode råd eller link søges Thelma Dit og Dat 8 23-10-2008 23:21
Hjælp/gode råd søges maarhus Spørgsmål ang fleksjob 2 17-01-2007 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension