K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2011, 16:42   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Behandlingsudgifter

Fik den sjove ide, at jeg ville regne ud hvor meget jeg har smidt ud til kiropraktorrer, fysioterapeuter og massør pga min lænd, skulder og nakke.

Små 18.000 puha. Og da min læge ikke vil lade min nakke mr-skanne kommer minimum 6000 oveni til privathospital, når jeg engang får penge til det.

Ingen af behandlingerne har virket. Nogle af dem tværtimod. Tænk sig hvad jeg kunne have fået for de penge, suk.

Hvor meget har I andre brugt på behandlinger. Både dem der nyttede og ikke nyttede?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 18:59   #2
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Atha.

Hvor ærgerligt, at behandlingerne ikke har virket på dig.

Mit behandlingsbudget ligger på omkring kr. 25.000 pr. år. Behandlingerne virker på den måde, at min livskvalitet bedres - og jeg er i stand til at vedligeholdelsestræne.

Jeg prioriterer behandling og træning meget højt. Det mærkes omgående på min trivsel - i negativ retning - hvis jeg ikke passer begge dele.

Håber, du i fremtiden vil finde behandling, der virker for dig.

Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 19:20   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Atha måske skulle du spare 6000 op og så bruge dem til noget andet end,en skaning-jeg har fået afvide at skaning kan bruge hvis man har lammelser,og man muligvis kunne operere,ellers kan de ikke bruges til så meget.

Selv har jeg brugt peng på fystrening-og har flere programmer jeg kommer igemmen 3 gange om ugen når jeg er rigtig god ved mig selv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 19:28   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
jeg spiser medicin for cirka 90 kroner om dagen
alså 32800 om året
godt jeg har fået kronikertilskud
har vil også brugt cirka 10000 kr på kiropraktorrer, fysioterapeuter
det har ikke hjulpet en pind
kiropraktorrer skal jeg aldrig mere til
da jeg altid har fået mere ondt i ryggen efter
den sidste gang tog det mig 3 uger og kommer over det
fordi hun bankede lige ind på min diskusprolaps, som ikke kan fjernes

men træner selv med vægte og går en tur på en halv time hverdag
desværre tager den tur cirka 45 min og kommer over igen
får en masse ubalance
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 20:21   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
En scanning kan bestemt godt være behjælpelig.

Min far (nu 57år) har enormt mange smerter i lænden, han gik i over 10 år, hvor de ikke ville scanne ham, han var bare en af dem, der ikke kunne stilles en diagnose på .og han måtte lære at leve med sine smerter. Smerter som gjorde/gør, at han brækker sig i døgndrift, når det er værst.

Da han flyttede fra Lolland kommune til KBH, kom han hurtigt til scanning og hvad var der så at se.... 4 diskusprolapser, - 3 i lænden og 1 i nakken, og som det nu er for sent at gøre noget ved. Derudover er ryggen slidt helt ned.

Den ene diskusprolaps kan man se og mærke, det kunne man også dengang, men hans læge og reumatolog ville ikke høre på ham og os, når vi sagde, hvad vi troede det var.. Vi fik ret.
Vi ville ikke have fået besked, hvis ikke han var blevet scannet.


Derimod synes jeg ikke man skal scannes for enhver pris, men så hvidt jeg har forstået det, så kan egen læge ikke bare sende en til scanning, der skal andre speciellæger ind over.

Jeg blev selv scannet, da jeg havde føleforstyrrelser i benene i flere dage (de sov, helt op til navlen) min læge snakkede med bagvagten på Rigshospitalet og jeg blev indlagt med det samme.

Jeg kom på nerologisk afdeling og de mistænkte bl.a. diskusprolaps eller flere, men jeg havde jo ikke ondt i ryggen. De lavede mange mærkelige undersøgelser på mig, men fandt dog intet mistænkeligt dengang.

Virus var konklusionen, og overlægen beroligede mig med at "i betragtning af min alder og fine værdier, så ville jeg aldrig kunne få sclerose" (ikke at jeg havde tænk på det, anede ikke at det kunne være det).

6 måneder senere fik jeg så synsforstyrrelser, og fik konstateret sclerose. Der skal både en MR-scanning og en rygmarvsprøve til at stille den diagnose.



En scanning kan være god for mange ting, men også spild af penge, hvis den ikke viser hvad der er galt. Her var så to eksempler, hvor den var godt for noget, men tænk dig om, det ville være synd, at spilde så mange penge på ingen ting.

Vh. Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 20:43   #6
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg kunne nu godt tænke mig at få at vide hvad er der knækker og hopper over, når jeg får nakken i visse yderstillinger. Min læge mener den manipulation jeg fik, har løsnet noget brusk eller facetled for meget. Røntgen viste intet. Måske MR kan. Måske smerterne der er nederst mellem nakke og skulder, er pga. noget der trykker på noget. Måske en MR kunne vise noget.
Men jo, 6000 minimum er også et pænt greb i lommen.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension