K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2012, 13:15   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Spørgsmål til soc.rådgivere. Klage over sdp-stop

Jeg har lige et spørgsmål angående klage over sdp-stop.
Man har 4 ugers frist til at skrive en klage. Hvis man skriver en klage inden fristen, er det så muligt, hvis man kommer i tanke om mere, der skulle have været tilført klagen, at komme med yderligere oplysninger inden den oprindelige frist?

Angående kommunens afgørelse af klagen. De har en måned til at revurdere sagen i. Jeg står i den situation, at dels er det ferietid, og dels er min sb gået på barsel, så jeg ved ikke, hvem der skal revurdere den. Jeg har sendt klagen pr mail og har fået kvittering på, at den er modtaget, men jeg ville egentlig gerne have en mail med svar om, at den bliver behandlet, og at jeg kan forvente svar ca den og den dato, så jeg ved, at den er havnet det rigtige sted. Hvad plejer at være kotume?
Endelig vil jeg gerne vide, om kommunen har 4 uger fra, de har modtaget klagen, eller om det er 4 uger fra fristen?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 13:28   #2
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej hej
Hvis du har fået en bekræftigelse, på de har modtaget din klage, så har du jo fået at vide de arbejder på sagen, hvis du har yderligere ting du vil tilføje så det da bare om at sende det ind, for når deres 4 uger er gået, og de giver endnu et afslag (totalt dumt system) så sender de den jo videre, og der vil du jo også evt. kunne tilføje..
Held og lykke til
PS. Det behøver jo ikke at være en dum ting din SB er på barsel, det kunne jo være den der overtager, ser anderledes på det, ikke jeg tror ret meget på det.
Når de har kvitteret for modtagelsen så starter de 4 uger..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 13:33   #3
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Tak for svaret. Så blev jeg så klog. ;-)
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 14:07   #4
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Det var sørme så lidt, men det er et sygt system i mine øjne, og kommer nok aldrig til at se ideen i det, at klage over noget, til den man klager over, det ligesom at lade ræven vogte gæs 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 14:09   #5
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Kan nu godt forstå dig. Jeg ville skrive en mail, og spørge. Man risikerer jo at ryge nederst i bunken pgra ferie og her barsel....
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 14:14   #6
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Øøøh Maja
Hvad vil du spørge om 
De har jo svaret de modtaget klagen, og de har 4 uger derefter ryger den videre, ellers taber de jo sagen 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 14:22   #7
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hæ hæ jeg ville såmænd bede om navnet på den nye SB'er der skal genvurdere... ikke så meget for at få navnet, men for at sikre mig at der faktisk blive kigget på sagen.

For ja det kan da godt være, at de har fire uger, men hvis sagen har forputtet sig i systemet hos den SB'er der er på barsel, tjaaa så sker der altså ikke noget.... og det ville da være træls?

Og nej det burde ikke kunne ske, men alle kan jo komme til at lave en fejl, og glemme at sende den videre og ja SB'ere er jo også bare mennesker der kan komme til at fejle...

OG det er jo ligesom set før ikk?

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 15:52   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Når man gør brug af klagesystemet....

Kære Hej

...skal du være bevidst om at nu befinder din sag sig en en "retssal" hvor begge parter har nogle lovbundne regler at rette sig efter. Også kommunen.

Hvis du oplever at disse regler bliver overtrådt skal du reagerer omgående. Tænk ikke på barsel eller ny SB etc.

Klagemuligheder:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
klage over stop af revalideringsydelse-hjemvist østerbro Alt det andet 3 14-12-2015 15:52
Brev fra statsforvaltningen omkring klage af sygedagpenge-stop HeleneS Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-02-2013 14:58
Varighed, klage over stop Lupo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 14:09
Spørgsmål om revalidering og klage til BAN samp Spørgsmål ang fleksjob 15 17-01-2012 17:18
Klage over stop af sygedagpenge... ca83 Alt det andet 7 25-07-2010 23:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension