K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2013, 19:03   #11
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Start med at få taget en blodprøve gennem din læge - og få checket ALLE vitaminer/hormoner osv.

Noget så banalt som D og B-vitaminmangel kan mærkes hos de fleste.

Har du råd så tag prøveresultaterne med til en diætist eller biopat, og hør så hvad de siger - de vil sikkert anbefale diverse dyre kosttilskud, men forklar eventuelle begrænsninger og få så det bedste/billigste råd du kan følge.

I helsekostbutikkerne ved ekspedienterne også temmelig meget om terapeutiske doser af dit og dat.
Og de er gratis at spørge.

De klassiske forklaringer med for meget sukker/færdigmad/røg osv kender du sikkert
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 20:50   #12
JackS
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2012
Indlæg: 19
Styrke: 12
JackS er ny på vejen
Mht. sport kan ridning anbefales (selvfølgelig afhængigt af fysiske problemer).

Hestens bevægelser kan løsne op for mange ting fysisk -og dermed også psykisk + samværet med dyr også gør noget godt for humøret -og dermed også energien.

Selv kunne jeg efter 5 mdr.s ridepause ikke holde ud hverken at gå, stå, ligge eller sidde pga. smerter og var totalt tappet for energi og kunne ikke overskue noget som helst.
Men allerede efter første lille tur på den gamle og egentlig pensionerede hest mærkede jeg en kæmpe forskel på både smerter og humør/energi. -Ikke et vidundermiddel, men jeg har i hvert fald måtte sande, at jeg ikke kan holde til IKKE at ride...
JackS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 21:00   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Træn i vand

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Ingen tvivl om at mere motion ville være godt... men jeg har nogle fysiske begrænsninger, så jeg har svært ved at finde nogen at gøre det sammen med, og jeg synes det er svært at få det gjort alene.

Så hvis I har ideer til motion der ikke kræver en god fysik...
Det har jeg... Vandgymnastik, eller svømning.

Jeg er via aftenskolen tilmeldt et hold i vandgymnastik/træning i vand, for folk med særlige behov.
Der er max 8 på holdet, og i vand kan man ikke lave noget forkert.
Jeg betaler under 1000 kr for 30 mødegange (entre til svømmehallen er incl.)

Så det er faktisk både billigere og bedre end hvis jeg selv skulle købe en entrebillet og træne selv, og netop det at være sammen med andre får det hele til at glide lidt lettere.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2013, 21:23   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af månemor Se meddelelser
Helt i starten, da jeg var indlagt på afd. p. -brugte jeg, mandala malebøger. -Kan købes i boghandlen.
Man kan finde mange på internettet, lige til, at printe ud, prøv f.eks. nogen af disse: https://www.google.dk/search?q=manda...h=854#imgdii=_
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 12:47   #15
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Gode ideer

Tak for jeres forslag - Jeg rider, det er genialt ;-) Jeg har fået taget blodprøver - her var alt ok, Jeg har heller ikke problemer med maven. Da jeg skrev det første indlæg havde jeg overset at der faktisk er noget der fungerer - og at jeg også gør noget ved at spise sundt og ride. Jeg vil undersøge mulighederne for svømning eller vandgymnastik. Er der nogen som har prøvet pilates eller qi gong? Men tak for at i viste mig, at jeg faktisk gør noget, jeg følte mig som en skrammelbunke...
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 13:03   #16
mcangel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
mcangel er ny på vejen
Hej

Jeg oplever, at når jeg er mest tom for energi så går jeg en tur uden plan. Udgangspunktet er måske ned postkassen med et brev men ender som regel med en længere tur end jeg havde regnet med. Bagefter føler jeg et bedre humør og noget mere energi.
En løbetur er også god, den kan være lille eller lang og tempoet kan være som man føler man magter, bare pulsen kommer op over det sædvanlige. Det hjælper som oftes en del på mig når jeg ser sortes på alt.
mcangel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 13:35   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Er der nogen som har prøvet pilates eller qi gong
Jeg er vild med Pilates, her er jeg startet for nyligt, midt i sæsonen så de sidste 20 gange på et hold med 8, det betaler jeg kun omkring 800 for.

I fordumstid gik jeg til Qi Gong, det hold jeg gik på kørte en hel sæson, men jeg kunne bestemt ikke se fidusen i det, så stoppede ganske hurtigt igen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2013, 22:43   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mcangel Se meddelelser
Hej

Jeg oplever, at når jeg er mest tom for energi så går jeg en tur uden plan. Udgangspunktet er måske ned postkassen med et brev men ender som regel med en længere tur end jeg havde regnet med. Bagefter føler jeg et bedre humør og noget mere energi.
Ja, en gåtur er god hvis man har nogle ting og tumle med, mange ting falder på plads helt af sig selv, så man ser lysere på tilværelsen.

Min erfaring er, at man godt kan have glæde af et vitamin-tilskud, selvom en blodprøve ikke viser mangel på det.

Jeg har fået det bedre med et tilskud af D-vitamin, som også styrker immunforsvaret.
Jeg tager dagligt 2 af disse (køber dem i Kvickly): http://www.matas.dk/vitamin-d-livol-...FYZd3godLD8AMQ

Derudover er Bio-Strath et rigtig godt produkt:
http://www.bio-strath.ch/536.0.html

Her kan man se hvad det indeholder: http://www.bio-strath.ch/analysis.0.html
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2013, 11:30   #19
månemor
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2013
Indlæg: 31
Styrke: 11
månemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mcangel Se meddelelser
Hej

Jeg oplever, at når jeg er mest tom for energi så går jeg en tur uden plan. Udgangspunktet er måske ned postkassen med et brev men ender som regel med en længere tur end jeg havde regnet med. Bagefter føler jeg et bedre humør og noget mere energi.
En løbetur er også god, den kan være lille eller lang og tempoet kan være som man føler man magter, bare pulsen kommer op over det sædvanlige. Det hjælper som oftes en del på mig når jeg ser sortes på alt.
Når jeg ikke er nede pga. depressionen, så går jeg jo tur med mine hunde og så hænder det at de "får lov" til at bestemme og vi skal til højre eller til venstre. Det kan også lade sig gøre selv om man ikke har en hund, slå hovedet fra og lad dig føre

Læste engang: gå en tur hunden, -også selv om du ingen har
månemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension