K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2013, 23:31   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Flytte fra kommune

Hej

Hvordan er det hvis man som førtidspensionist flytter til anden kommune. Får man så udbetaling fra sin gamle kommune eller skal man have udbetaling fra den kommune man bor i?

Hvis udbetalingen skifter kommune, mister man så sin pension og skulle søge påny?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 04:34   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal bare melde det til udbetaling Danmark at du nu flytter og hvor hen....så sørge de for at du får dine penge...

Det er udbetaling Danmark du skal melde det til...og du kan gøre det via www.borger.dk

Det er ikke kommunen der udbetaler din pension...

Nej du mister ikke din pension....den beholder du...og du kan flytte rundt lige så tit du vil....eller har råd til ha ha
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 13:19   #3
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg har altid hørt, at det er den enkelte kommune som bevilger pensionen, som også betaler den ud af egen kasse. Er det lavet om?

Men rart at man ikke mister den. Kan man så heller ikke risikerer at der bliver ændret i den. Fx. mindre udbetalt eller tvunget i skånejob osv?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 13:25   #4
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Du skal hurtig kontakte udbetaling danmark eller den ny kommune.... inden du flytter.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 08:59   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Er godt nok et par år siden jeg først flyttede kommune og et halvt år efter til BG...

Men jeg behøvede kun at melde flytning på folkeregistret så gik det med pensionen helt automatisk i begge tilfælde... man bliver ikke selv involveret i fra hvilken kasse pensionen betales...

Så vidt jeg husker er det fraflytningskommunen der skal dække ydelsen et år efter flytningen, så overtager tilflytningskommunen ydelsen...
Men efter udbetaling dk er kommet er det jo ligegyldigt hvem der skal dække da udbetalingen til den enkelte kommer samme sted fra...
udbetaling dk indland hvis man bor og flytter mellem danske kommuner... og udbetaling dk udlandet hvis man ikke bor i dk...



....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2013, 22:11   #6
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Ok, så bliver de da ikke et spørgsmål om den nye kommune ikke vil pga. dårlig økonomi. Men der kan vel være andre årsager til at man ikke er så velkommen.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 00:30   #7
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du skal bare melde det til udbetaling Danmark at du nu flytter og hvor hen....så sørge de for at du får dine penge...

Det er udbetaling Danmark du skal melde det til...og du kan gøre det via www.borger.dk

Det er ikke kommunen der udbetaler din pension...

Nej du mister ikke din pension....den beholder du...og du kan flytte rundt lige så tit du vil....eller har råd til ha ha
Jeg tror ikke engang du behøver at melde det. Hvis du bare melder flytning til folkeregistret tror jeg det virker gansle automatisk. Det gjorde det ihvertfald for mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af ette74 Se meddelelser
Du skal hurtig kontakte udbetaling danmark eller den ny kommune.... inden du flytter.
Jeg har hverken kontakte udbetaling danmark eller min nye kommune og jeg har ikke nogen problemer.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 18:22   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er muligt det sker helt automatisk....men hvis man læser rundt omkring...så skal man melde det til udbetaling Danmark....

Så jeg tror bare jeg ville melde det uanset hvad bare for at være på den sikre side...

Hvorfor skulle du ikke være velkommen Stueplanten
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 18:58   #9
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Særligt fattige kommuner med i forvejen mange på overførselsindkomst vil man vel helst ikke have flere af.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2013, 19:00   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja om de har det sådan ved jeg ikke....men det er ikke noget de kan bestemme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension