K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2012, 12:37   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Overdosis - Hvad gør jeg

I går nat (mellem lørdag og søndag) blev jeg forvirret over mængden af medicin jeg havde indtaget (medicinen har stor effekt på korttids hukommelse og klarhed i hovedet). Dette sker normalt aldrig, men jeg kom til at overdosere (og endda blande medicin der ikke må tages samtidig).

Dette resulterede i at min kæreste ringede 112 og jeg blev kørt med ambulance til hospitalet. Der blev lavet adskillige tests, både i ambulancen og inde på hospitalet. Og heldigvis kunne jeg (en del forvirret) forlade hospitalet efter nogle timer, efter at have sagt nej til at ville overnatte. Det endte godt og jeg har det fint nu.

Mit problem er bare at nu har jeg ikke nok medicin længere (løber snart tør før tid pga. overdosis) og er i vildrede med hvad jeg kan gøre. Jeg tør ikke snakke med min læge, fordi han vil enten bruge det som undskyldning for at stoppe min medicin (hvilket vil have alvorlige, måske endda dødelig, konsekvens for mit liv) eller bare direkte nægte at give mig noget nyt. Og uanset hvad vil han nok give konsekvenser på længere sigt.

Jeg har ikke mulighed for at skifte læge. (de nægter at tage mig, lang historie)

Hvad kan jeg gøre? jeg er meget bange for situationen og hvad jeg gør når jeg løber tør for medicin. Det eneste jeg tilnærmelsesvis kan tænke på er psykiatrisk skadestue, men også selvom jeg skulle kunne holde ud at være der over længere tid, så er det også tvivlsomt at de vil give det nødvendige medicin.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 12:47   #2
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Hvis du har en historik med misbrug får du nok ikke bare mere medicin.
Men jeg er helt sikker på at både din egen læge og psykiatrisk skadestue vil tage godt imod dig hvis du spiller med åbne kort og fortæller at du har behov for hjælp med at kontrollere din medicin.
Og bare rolig på psykiatrisk hospital får du den medicin du har behov for og mere til.

Din læge vil dig kun det bedste !!..også selvom hans forslag ikke lige passer ind i din verden.

Sidst redigeret af Buddha; 03-12-2012 kl. 12:55.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 13:47   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Din læge stopper vel heller ikke medicinen hvis det har konsekvenser for dit liv, endda med dødelig udgang?? Så er lægen jo indirekte skyld i din død.

Hvis det handler om pillemisbrug hvor man er nået derud, hvor man er blevet afhængig (og skal have mere end anbefalet dosis), så ville jeg forsøge mig på psykiatisk skadestue som Buddha også anbefaler - alternativt er der også det illegale marked, men det vil jeg naturligvis ikke lokke dig ud i, da det er uholdbart i længden, men hvis man er hundesyg mellem recepterne, så har jeg selv prøvet, at måtte helt derud......og så føler man for alvor, man er pillenarkoman

Men som Buddha skriver, spil med åbne kort, så du får både din medicin og den fornødne hjælp til fortsat, at holde skindet på næsen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 14:08   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig og ja havde også henvendt mig på psykiatisk skadestue og sige hele sandheden
alt andret vil være tåbeligt. hvis det er nogen fast du skal tage, bliver det ikke taget fra dig. men der bliver måske holdt noget mere opsyn med dit forbrug og det kan en rigtig god ting på den lange bane.
nu ved jeg så ikke om det er egen læge eller din psykiater du mener
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2012, 14:17   #5
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Du kan lige så godt vælge, at være helt ærlig overfor din læge, da denne under alle omstændigheder vil få underretning om episoden.

Fremadrettet kunne det måske være en ide hvis andre (din kæreste, en god ven eller nabo) administrer din medicin.

God vind fremover
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension