K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2014, 13:43   #21
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,

I går fik jeg skriftlig afgørelser ang.førtidspension. Som forventet kom afslag på førtidspension.

Jeg skal nok klage da det er mange fejl ang.dokumenter og attester.

Hvad skal jeg nu?

Her spørger jeg om det ressourceforløb som er også anbefalet af pensionsnævnet.

Skal jeg kontakter sagsbehandler eller hvad?

Jeg vil meget gerne høre om det videre forløb da jeg ved ikke hvad skal jeg nu.

Tak. Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 15:09   #22
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Ja hvad kan der ske???
Men hvad vil du selv? Du kan søge igen, du kan klage igen, du kan sige nej, du kan acceptere .

Ankestyrelsen kan give dig ret, kan give kommunen ret, kan sende sagen tilbage pga fejl til endnu en sagsbehandling.

Og/eller Kommunen kan sige , at du har ret og lukke sagen, at du har et udviklingspotentiale, at det skal forsøges før de kan give dig pension.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 15:20   #23
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej,
Tak fordi du besvarede min indslag.

Jeg er ret forvirret.

Det ved jeg godt jeg kan klage osv.men jeg er på sygedagpenge stadigvæk indtil dato til afgørelse af førtidspension.

Hvad skal jeg forventer nu?

Går jeg videre til ressourceforløb som rehabiliteringsteamet og pensionsnævnet anbefalde, eller hvad...?

Kan jeg klage og samtidig have ressourceforløb? Eller ej.

Det er det jeg ved ikke nogen om.

Tak. Hilsen en.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 15:34   #24
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Sygedagpenge stopper under alle omstændigheder.
1) få forlængelse
2) få kontant hjælp
3) få ressourceforløbsydelse

Kommunen ser en udviklings evne hos dig, derfor ressourceforløb, den vil de holde fast i at du har, så få sagsbehandler til at fortælle hvor de ser den og hvordan de vil fremme den

Det er måske mere skånsomt at komme i sådan et forløb end en lang række af virksomhedspraktikker og afklaringer. For her er det tilfældige sb tilfældige ideer, som du kommer ud i.

Du kan hvis det forværre dit helbred altid sygemeldes af egen læge, du bevarer en form for forsørgelse under forløbet.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 15:39   #25
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Tak Østerbro,

Dvs.at jeg gå direkte til ressourceforløb ydelse?

Hvis jeg acceptere resourceforløbet kan jeg stadigvæk klage over afslag af førtidspension?

Tak igen. Hilsen Eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2014, 15:49   #26
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Ja og ja

Ressurceforløb er indsat som sagsforlængende ophold mellem sygedagpenge og pension, men der skal være en udvikling/forbedring..

Læs også dette om ressourseforløb
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...essourceforlob

Sidst redigeret af østerbro; 04-10-2014 kl. 15:51. Årsag: For mange HTTP er
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2015, 20:21   #27
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Hej igen,

Det er rigtigt langt tid siden jeg har været her på K10.
Jeg er på ressourceforløb lige nu.
Efter 6 måneder på ressourceforløb så har haft en rundbord samtaler med egen læge og sagsbehandler. Mening med det møde har været at udarbejde en ressourceforløbplan.

Efter så meget snag frem og tilbage der blev besluttet at jeg skal på klinik funktion, fordi sagen er meget kompliceret og det er meget svært at finde frem til nogen realistisk , konkret som kan hjælpe mig frem eller tæt på arbejdsmarked.
Sygdomsbillede: apopleksi, sværtgrad af fibriomyalgi, dvs.smerter neurogene og neuceptive smerter, PTSD kritisk sidst vurderet nu i 2015, af tre psykiater, Hypertension.

Er der nogen som kan fortælle hvad skal jeg forvente fra en sådan forløb på klinisk funktion?
Jeg vil meget gerne høre fra jer som har været på en sådan forløb. Tak til dem som vil hjælpe. Mvh. ELN.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 08:11   #28
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg var hos Klinisk Funktion i Region Midtjylland

Jeg blev indkaldt til møde med en samfundsmediciner og en psykolog.

Min mand deltog også i mødet. Hun spurgte ind til alt muligt lige fra min barndom, til hvordan jeg håndterede min skade, hun prikkede mig også lidt i ryggen og bad mig udføre div. Bevægelser så hun kunne se hvordan skaden påvirkede o.s.v det tog ca. 1,5 time

Hun aflyste så psykolog samtalen, da hun vurderede at det var spild af tid og unødvendigt

Hun skrev så en foreløbig rapport (7sider lang og meget grundig) og sendte hjem til mig. Rapporten var en samling af alle lægepapirer m.v og hendes egen observationer.

Normalt kommer man ind og læser den, men jeg havde bedt om at få den hjem, da jeg skal bruge lidt tid på at læse den, da de kognitive evner svigter lidt, når det gør ondt.

Jeg havde lov til at kommentere den, men ikke ret til at få lavet ændringer og til næste møde kom jeg så med mine kommentarer. Dem fandt hun heldigvis relevante og skrev ind i.

Det er den mest grundige rapport jeg nogen sinde har set og hun observerede meget mere end jeg havde troet.

Hun konkluderede at jeg var velbehandler både fysisk, psykisk og socialt og at der ingen yderligere behandlings eller UDVIKLINGSmuligheder var. Samt at jobcenteret alvorligt skulle overveje om arbejdsmarkedet var forenligt med mine skånehensyn, samt at der skulle være kort transport samt overskud til at kunne varetage min træning for at modvirke yderligere forværring.

Den konklusion fik alle jobcenterets krumspring, til at stoppe og de gav mig pension. Min sagsbehandler sagde efter mødet i rehabiliteringsteamet, at det var rapporten fra klinisk funktion som gjorde udfaldet til at jeg ikke skulle i ressourceforløb fordi der stod ingen udviklingsmuligheder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 30-03-2015 kl. 08:14.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2015, 10:02   #29
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 10
Eln er ny på vejen
Tak Gidse,

Tak for din hurtig svar.
Mvh.eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2015, 08:41   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt at du kommer til klinisk funktion, dog yderest kritisabel, at du IKKE var det FORUD fr tildeling af ressourceforløb, idet der der SKAL være lagt en plan.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension