K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2011, 00:03   #1
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Modtager du hjemmehjælp i Kbh.s Komm.?

Modtager du hjemmehjælp i Københavns Kommune og har du været udsat for drastisk nedskæring indenfor den seneste tid?

Jeg har netop fået beskåret rengøringshjælp med 75% og personligt indkøb på 45 min. til at være tvangskunde i et internetfirma (valg mellem to firmaer) med hundedyre priser fx. 1 kg øko-gulerødder til 18 kr. mod Netto- og Faktapriser på ca. 8 kr for samme vare.

Det var ikke et særligt behageligt visitatorbesøg - i modsætning til første visitatorbesøg i 2008, der var en sygeplejerske med faglig indsigt i diagnoser samt et meget empatisk menneske.

Sidste besøg var meget SB-agtigt...

Hvad er din oplevelse? Kører det okay?

Sidst redigeret af Carmen; 28-02-2011 kl. 21:37.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 08:03   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Sådan en afgørelse må der da kunne klages over.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 08:59   #3
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
AJ hvor er det vildt at du er blevet nødt til at give så mange penge gulerødder. Jeg ville ikke finde mig i det jeg ville klage over det. Er der ikke en der kan købe ind for dig ??
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 09:12   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Da jeg var i hjemmeplejen sidst 2003 fik meget få indkøb alle over gik til indkøbs ordningen.

Så må sige som der blev sagt ad jeg fik afvide jeg ikke længer kunne få beetalt mine fodindlæg-vær du glad for at det er gået så længe,men det er bare andre tider...

Jeg for står godt du harmes,og forstår slet ikke der ikke endnu er bedre konkurance med de indkøb.

Samtidig er det jo også vildt dyrt for komunen at have en hjemmehjælper op til at handle-der skulle man gøre brug af ungearbejder i stæden for mener jeg når der un skal spares.

jeg er selv tilbuds nakoman-så syntes bestemt at der skulle laves noget om.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 11:08   #5
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Det lyder godt nok som en drastisk nedskæring. Hvad er begrundelsen?

Er det kommunens egen indkøbsordning du benytter? Jeg har selv benyttet mig af diverse online-supermarkeder i årevis og er godt tilfreds, men det er meget langt fra discount-priser, desværre. Jeg kan godt ærgre mig, når jeg tænker over, hvor mange penge jeg kunne spare, hvis jeg i stedet kunne købe ind i Netto eller Fakta, men jeg har ikke rigtigt noget valg.

Ifølge den visitator, jeg talte med, er de private online supermarkeder bedre og billigere end kommunens internetfirma, men jeg ved ikke, om han har ret.

Jeg får kun et kvarters hjælp hver anden uge til rengøring, så det kan de dårligt skære ned på. Og så benytter jeg deres vaskeservice hos Berendsen, som koster omkring 170 kr. om måneden. Vasketøjet hentes og leveres ved døren.

Det lader til at være fremtiden, at hjemmehjælpen skæres ned til et minimum, og at der kommer egenbetaling på en række tjenester.

Test: Online supermarkeder:
http://sondagsavisen.dk/multimedie/42837767.pdf
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 12:22   #6
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg ville absolut klage...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Sådan en afgørelse må der da kunne klages over.
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at der skal skæres så meget på hjemmehjælp, når der er større behov.
bed om at få en anden visitator - en med empati og forstand, for det kan den, du har haft besøg af, da slet ikke være i besiddelse af..
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 21:36   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Sådan en afgørelse må der da kunne klages over.
Ja, det har jeg også tænkt mig at gøre, Vovse, må åbenbart rykke for den skriftlige afgørelse, i dag er det en uge siden...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 21:41   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vej86 Se meddelelser
AJ hvor er det vildt at du er blevet nødt til at give så mange penge gulerødder. Jeg ville ikke finde mig i det jeg ville klage over det. Er der ikke en der kan købe ind for dig ??
Ja, ikke, man skulle tro, det var GULDrødder i stedet for gulerødder :-)

Desværre, Vej86, jeg har stort og godt netværk, men ikke rundt om hjørnet.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 22:01   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mymlen Se meddelelser
Det lyder godt nok som en drastisk nedskæring. Hvad er begrundelsen?

Det var bare ordrer, afventer det på skrift med ankemulighed vedlagt.

Er det kommunens egen indkøbsordning du benytter?

Det er den jeg tilbydes i stedet for personlig indkøb, som netop er bevilliget udfra at jeg ikke er hjemmebunden og ikke skal blive det.

Jeg har selv benyttet mig af diverse online-supermarkeder i årevis og er godt tilfreds, men det er meget langt fra discount-priser, desværre. Jeg kan godt ærgre mig, når jeg tænker over, hvor mange penge jeg kunne spare, hvis jeg i stedet kunne købe ind i Netto eller Fakta, men jeg har ikke rigtigt noget valg.


Men så betaler du også selv for udbringning, når du ikke benytter én af de to firmaer, som kommunen tilbyder.


Ifølge den visitator, jeg talte med, er de private online supermarkeder bedre og billigere end kommunens internetfirma, men jeg ved ikke, om han har ret.

Jeg tror, han har ret, men igen du betaler så selv for levering.

Jeg får kun et kvarters hjælp hver anden uge til rengøring, så det kan de dårligt skære ned på.

Er det støvsugning og gulvvask? Det er det her, 0.5 time hver 14. dag til knap 70 kvadrratmeter. Det er simpelthen at gøre nar af borgerne, efter min mening. En hospitalsgang eller lignende på 70 kvadratmeter (uden tæpper og møbler og andre løsdele,som man normalt har i et privat hjem) kan støvsuges og vaskes på 0.5 time.


Og så benytter jeg deres vaskeservice hos Berendsen, som koster omkring 170 kr. om måneden. Vasketøjet hentes og leveres ved døren.

170 kr/md. som du betaler? Hvis ja, så er jeg ikke oplyst om det!

Det lader til at være fremtiden, at hjemmehjælpen skæres ned til et minimum, og at der kommer egenbetaling på en række tjenester.

Det er okay, hvis borgeren er formuende. Det er ikke okay, hvis borgerens økonomi er stram!

Test: Online supermarkeder:
http://sondagsavisen.dk/multimedie/42837767.pdf
Tak for link :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 22:05   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Det kan simpelthen ikke være rigtigt at der skal skæres så meget på hjemmehjælp, når der er større behov.
bed om at få en anden visitator - en med empati og forstand, for det kan den, du har haft besøg af, da slet ikke være i besiddelse af..
Jeg vil også klage, Zastrow, men desværre tror jeg ikke, jeg får medhold

Nej, der var ingen empati og forstand, meget SB-agtig...du ved, hvad jeg mener :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjemmehjælp vis-a-vis fleks/ftp Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 5 01-06-2012 19:04
Færre får hjemmehjælp halse Politik og Samfund 4 25-04-2012 23:31
Er Komm. måske lidt pressede??? helle4 Politik og Samfund 1 29-10-2010 23:52
Kan jeg få hjemmehjælp og hvordan pinballs Alt det andet 12 04-04-2010 11:33
København Komm. Rådighedsbeløb @PerChr Dit og Dat 0 13-07-2009 00:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension