K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2010, 10:33   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg for min del ville IKKE regne med at en sygemelding fra stedet til sagsbehandler var nok, og har da også altid selv brugt at selv om jeg skulle ringe til min sagsbehandler når jeg var syg så blev det altid fulgt op af en lille mail med hvad jeg fejlede hvad lægen sagde og hvordan det havde betydning for mit helbred (også når sagsbehandler ikke ville have det , bedre safe than sorry)

Så hvis jeg var dig så ville jeg med det samme få skrevet til min sagsbehandler og til arbejdsprøvningsstedet også sådan at begge steder ved at det er noget der kommer til at vare et stykke tid ...

Skriv til din sagsbehandler hvad psykiater har sagt og også om at det var tæt på en indlæggelse, skriv at der ikke er nogen tvivl om at det var arbejdprøvningens pres der gjorde at du gik ned med flaget , og skriv at du vil sikre dig at når du kommer tilbage så udsættes du ikke for det igen , og at du allerede nu har mere end svært ved at klare det der forlanges af dig og skriv som også Lum skriver at de kan hente udtalelse ved din psykiater omkring forløbet af din sygdom ....

Jeg ville nok vente med at skrive noget om førtidspension kommer de og varsler et stop af sygedagpenge ville jeg søge en § 17 på forliggende grundlag men som det er nu er du i gang med en udredning og jo længere du når i den jo mere er der til at underbygge en pension også hvis det skulle ende ud med en § 17 ...

Husk også at selv om kommunen sigter mod fleks er det ikke ensbetydende med at det er det som det ender med, det kan tænkes at dine ressourcer er så små og din arbejdsevne så lille at det er det som de kommer frem til i sidste ende...

Jeg er selv en af dem for hvem pension var et fy ord og kommunen har hele tiden anstrengt sig for at det skulle forblive fleksjob , men på et tidspunkt må man selv give op og erkende for sig selv at man ikke kan mere , det er en hård proces ..

Du skal også huske at få opdateret din ressourceprofil med evt nye oplysninger og huske at der inden din sagsbehandler indstiller dig til fleks jo skal stå hvilke job hun mener du kan varetage og hvordan og hvor længe og her kan det så være på sin plads at sige pension hvis det ikke kommer på bordet af sig selv

Men husk hele tiden at være samarbejdsvillig og det også i forbindelse med arbejdsprøvning man kan sagtens forklare at man ikke kan men at man uendelig gerne ville ... og send så kopi med af din jobdagbog når du skriver til din sagsbehandler .. det er sådan jeg for min del ville gribe det an...

og god bedring håber at du snart får det bedre (og det her møjvejr hjælper jo ikke på noget humør )
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 15:27   #12
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Har ikke læst alle svarene.

Her var det lokal psyk, der sygemeldte mig fra alle slags kurser etc. Det kan en psykiater nok også?

Håber du i detaljer har forklaret psykiateren - og kommunen, at det daglige derhjemme er svært for dig. Det vejede tungt for mig.

Jeg er lige blevet indstillet til pension. Kan efterhånden ikke koncentrere mig, snakke, kun tænke på en ting ad gangen, ellers glemmer jeg det. Og har en del diagnoser, været i systemet længe. Jeg skrev de ting ned, som var svære for mig, også at jeg begynder om morgenen med at stille frem til madlavning, ellers er jeg blank om aftenen. Min sagsbehandler blev meget alvorlig, da jeg fortalte om det.

Jeg kan godt forstå, du ikke ønskede FP, det gør jeg heller ikke, men nogle gange er det nødvendigt at tage en halvleg, for at få kræfter til at fortsætte kampen. Måske er du for hård ved dig selv, ligesom mig. Jeg giver ikke mig selv ro og fred.

Håber det bedste for dig!
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 00:33   #13
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
allesammen ..mange tak for alle jeres svar ...
har det rigtig hårdt de sidste par dage ...kan ikke lige overskue situationen jeg er kommet i ...
Min veninde kommer imorgen og skriver et brev til sagsbehandleren på kommunen for mig ..

hvis jeg ikke snart føler en bedring mht min nedtur tror jeg en indlæggelse vil gøre mig godt ..
bare surt at det skal blive sådan fordi man har været så stædig ..og har troet man kan klare det hele..

men mange tak for jeres hjælp og de dejlige ord jeg vender tilbage når der sker noget nyt ))
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 22:58   #14
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hej allesammen ..

så er jeg endelig ved at komme op ad det store hul jeg faldt ned i ..i min 2 arbejdsprøvning..

men hold da op en pris jeg har skulle betale pga min stædighed og mangel på indrømmelse fra min side af, at jeg bare ikke kan klare sådan et forløb ..

jeg er blevet sat op i mit medicin..og har været igennem mange psykotiske tanker og panik angst ...ja har ikke kunne kende migselv.
Min psykiater fortælle at alt det jeg har fået oveni er pga pres fra kommunes side ..og jeg skal forholde mig i ro.
og næste gang jeg blir presset igen kan det være jeg forbliver nede i "hullet"

nej hvor har jeg lært af min stædighed og min evne at ikke kunne sige fra i tide ...

Til Alle : pas på jer selv derude ...prøv at mærke efter ..det er så vigtigt !!!!!

så Vigtigt!!!jeg kan ikke sige det nok ....
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 00:09   #15
Fru K
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
Fru K er ny på vejen
Som gammel ged bag skrivebordet, og nu en endnu ældre ged foran bordet kan jeg kun sige : SKRIFTLIGHED, skriftlighed og atter skriftlighed. Ingen tlf., det glemmer de at bogføre, og man kan intet bevise, skulle det blive nødvendigt.

Så .. sygemeldt, gå til egen læge i morgen, få det bekræftet, tal med psykiater, og så vent på deres udspil..

Rigtig god bedring, nyd varmen, vejret og en kold øl
Fru K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 17:53   #16
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
tak fru k

jeg skrev til kommunen om min situation ..og hvad jeg havde aftalt med min psykiater..,men jeg fik intet svar ..det eneste de har gjort for ca 14 dage siden er at kontakte min psykiater,hvor han har skrevet at de skal lade mig være så han kan få mig op igen ..han sagde det evt kunne tage op til 6måneder.

ved ikke hvad jeg skulle gøre uden ham..
så jeg tager det meget stille og roligt og venter på den dag der bliver Èn rigtig god dag ..og helst flere af dem .
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 21:43   #17
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Rigtig godt du har ham med i det, men hold op hvor er det træls at det skal være sådan.

Håber du kommer helt op af hullet og som fru K siger: alt på skift og det kan nemlig ikke siges for tit.

Det kræver desværre et rigtig godt helbred at være syg i dagens DK
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 04:11   #18
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
så er der nyt
så kom der brev fra kommunen ..min sagsbehandler søger pension på mine vejne!!
fik min ressurceprofil samt konklusion af hele mit forløb ..sagsbehandler ,psykiater og læge konsulent ser ingen form for tilbagevending på arbejdsmarked : .pgl ´har pga sygdom ikke længere nogen arbejds identitet.
så nu må jeg bare vente

Kan næsten ikke tro at der er en mulighed for at jeg får lidt fred i mit liv ...at jeg en dag måske bare skal tænke på migselv og intet andet ...

Håber inderligt.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 05:31   #19
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Åh, Leduce ... - jeg håber inderligt sammen med dig!

*krydser alt hvad jeg kan, for at du får din pension!*
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2010, 08:41   #20
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Krydser finger for dig
Jeg ved om nogen hvad ventetiden kan betyde, men mon ikke NÅR det er sagsbehandleren (§ 18 ) at du så får brevet om en lille månedes tid .... men tro mig ..det blir en lang ventetid, men den er det værd håber jeg
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn som førtidspensionist JBR Nyttigt at vide for Førtidspensionister 6 10-09-2013 09:56
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Førtidspensionist Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 20-11-2010 12:44
Ny førtidspensionist - hjælp... lolacalam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-10-2010 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension