K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2009, 21:22   #1
AnjaSZ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
AnjaSZ er ny på vejen
Paranoid skizofren på 19 til ftp?

Jeg er 19 år gammel og har været psykisk syg siden jeg var ca. 14. Her for nogen måneder siden fik jeg diagnosen Paranoid Skizofreni, og derefter opfordrede min psykose-team mig til at søge førtidspension. Jeg blev kaldt ind til samtale med Job team hvor jeg næsten kastede op foran konsultaten pga nerver, og hun hjælp mig med at skrive resourceprofil. De siger jeg ikke skal have noget arbejdesprøvning. De har sendt ansøgningen til kommunen for nogen måneder siden (jeg husker dårligt, kan ikke huske hvornår) - Hvad sker der så nu?

Det her var lidt svært at skrive da jeg ikke kan huske detaljer, jeg håber I kan nogenlunde forstå det
AnjaSZ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 00:39   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kan du ikke spørge psykose-teamet hvor i sagen de mener du er??
Måske ved de noget da jeg forstiller mig du har en form for partsrepræsentant.

Men ellers, så får du besked på at du har fået førtidspension lige så snart sagen er afgjort. Men hvis jeg var dig, så ville jeg spørge teamet.

Og velkommen til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 09:32   #3
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Hej Anja, og velkommen til

Godt råd fra HeleneKr.

Jeg ved så godt at man som syg i din situation kan have meget store problemer med at huske selv meget nylige ting, så det jeg skriver hernede under er ikke ment som nogen nedgørelse af dig. Det skal bare være en hjælp hvis du er en af de uheldige med meget store hukommelsesproblemer.

Hvis du har besvær med at huske og ikke lige kan komme i tanke om hvem din sagsbehandler er (hvis du f.eks. har glemt hvor du har lagt posten med sagsbehandlerens adresse/telefonnummer) kan du henvende dig i borgerservice i den kommune du bor i. Så kan de hjælpe dig med at finde ud af det, eller at få kontakt med din sagsbehandler.

Hvordan har du det med hjælp i baglandet? er der nogen for dig, eller får du hjælp til at klare dig fra en betalt omsorgsperson? Det er vigtigt at du ikke er alene med dine problemer med det offentlige da de har det med at forkludre tingene, selv når de vil gøre det man har brug for.

Jeg kan så også glæde dig med at der i det mindste ikke er nogen, eller kun meget meget ringe tvivl om at du får din førtidspension. Håber at det kan være en lille julegave til dig at vide at du får den.

Endnu en gang velkommen til og så får du lige et lille jule

Viper

PS. Håber du får en dejlig jul selv om du føler dig lidt usikker på fremtiden
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 24-12-2009 kl. 09:35.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 12:16   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er på rette vej...

Kære AnjaSZ.

Velkommen til. Min bedste vens søn har samme diagnose, som du. Han har lige taget kørekort og køb en gammel bil. Han tager sin medizin som lægerne har udskrevet. Det er vigtigt. Han har et godt liv i dag og har stor støtte fra omgivelserne.

Du vil også få det lettere i fremtiden. Jeg tror du er i gode hænder. Hvis der dukker flere spørgsmål op, skriver du bare igen.

Glædelig Jul til dig.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 18:42   #5
AnjaSZ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
AnjaSZ er ny på vejen
Tak for svarene

Jeg har aldrig fået noget i post fra kommunen vedrørende pensionssagen, selv ikke et meddelse at pensionssagen er gået igang. Har bare fået at vide for nogen måneder siden at ansøgningen nu var afsendt af psykiatrien eller job teamet, kan ikke huske hvem. Er det normalt?

De sagde også at de ville 'haste min sag igennem'

Sidst redigeret af AnjaSZ; 24-12-2009 kl. 18:47.
AnjaSZ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 18:58   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Normalt....

Kære AnjaSZ.

Ja, det er meget normalt. Jeg tror ikke du skal bruge kræfter på at tænke nærmere over det, fordi du helt sikkert er i gode hænder.

Som du kan læse i andre indlæg plejer vi her på k10 at være hurtige ude med love og regler. Råder folk til at reagerer hurtigt og på en bestemt måde.
Det vil bare gøre dig forvirret.

Men generelt SKAL en pensionsansøgning være afsluttet inden 3 mdr når sagen er 100% belyst og afleveret til pensionsnævnet.

Men at du evt får tilkendt pension i dag er ikke ensbetydende at du SKAL være pensionist hele dit liv, hvis du får det bedre senere i livet findes der også muligheder for at stille den i bero.

Jeg er sikker på din sag hos kommunen kommer til at gå professionelt.

Men hvis ikke du har hørt fra din kommune om ca 3 mdr. skal der selvfølgelig reageres.

Men du bliver bare ved med at stille dine spørgsmål her på DIN tråd. Store som små spørgsmål. Og så vil vi alle blive glade, hvis du løbende fortæller, hvordan din sag forløber. For så bliver vi jo også klogere.

Og den erfaring du nu får, håber vi du vil dele ud af her på k10. Fordi der findes mange unger der også stiller spørgsmål på k10.

Men Anja, har du forældre eller andre som du er trygge ved, som støtter dig?

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 19:10   #7
AnjaSZ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2009
Indlæg: 11
Styrke: 15
AnjaSZ er ny på vejen
Jeg er så heldig at mine forældre er meget støttende og har taget aktiv del i min behandling siden jeg først gik til psykolog. De siger jeg må bo hjemme os hos dem lige så længe jeg har lyst, og det vil jeg gøre - jeg ved godt jeg ikke er rask nok til at bo alene, jeg glemmer ofte at spise og vaske mig.

Det er rart at vide at jeg kan få hjælp her også - har været bekymret om den her sag, det kan man jo ikke lade være med.

Jeg tager altid min medicin men det hjælper kun nogen af mine psykotiske symptomer til livs, jeg har stadigvæk stor angst og paranoia. Jeg kommer sjældent ude af hjemmet, og jeg får nogengange angst anfalde når jeg gør fordi jeg tror folk vil prøve at dræbe mig.
AnjaSZ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 23:25   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære AnjaSZ.

Dejligt at hører at du har dine forældre til at støtte dig. At tro at andre vil dig ondt er jo også normalt, når nu du har den diagnose. Min vens søn, hørte stemmer og var meget bange for disse stemmer. Men lægerne har hjulpet ham langt. Så langt at han kan tale med andre om det.

Ikke fordi at dine forældre skal vide alt om dit privatliv, men tror du det var en god ide at vise dine forældre denne side med k10? Det kunne jo være at de også havde brug for at stille spørgsmål, som du? Tænk over det.

Hvis, skal dine forældre selvfølgelig også være meget velkomne her på k10, hvor vi hjælper hinanden. Som du har opdaget med alle de mange spørgsmål der findes, når vi nu engang skal have med kommunen at gøre.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-12-2009, 16:40   #9
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Trist at der ikke findes muligheder for jobs

til skæve eksistenser. Jeg ved godt at det eneste man ønsker sig er fred når man er f'ed up i hovedet og virkeligheden banker på (voksen livet). Men for søren hvor er jeg bitter over min situation i dag. Jeg ved inderst inde godt at jeg er for ødelagt til det, men drømmen om at klare mig selv vil altid plage mig. Som ung bliver glæden ved roen forbundet med FP hurtigt erstatet af skam, skyld og bitterhed over at være "udenfor" livet.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2009, 17:27   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjooo, men der ér jo nogen lidelser der er helt uforenelige med arbejdsmarked. Min egen inklusive, da jeg både kan være til fare for andre og mig selv.

Så dejligt jeg kan hvile med førtidspensionen og ikke komme ud i situationer der kan blive farlige...og som jeg slet ikke kan magte i virkeligheden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paranoid skizofreni superman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 03-08-2013 01:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension