K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 16:38   #41
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
I sidste uge fik jeg så et brev fra pågældende jobcenter (som dengang var ansvarlig for min sag) at afgørelsen der blev truffet dengang var ugyldig, da den var ulovligt truffet af anden aktør, og at de nu vil tage sagen op igen.
Hej i forbindelse med ovenstående, så er du ikke den eneste, der har fået sådant et brev. Der er tale om ca.600 sager, som de skal gennemgås og se, om nogle af dem skulle have haft forlængelse af sygedagpenge osv. Afgørelsen skal træffes af jobcentret selv, og ikke anden aktør. Anden aktør må ikke afgøre noget, og det er en fejl, de har lavet.

Du kan følge med på Københavns hjemmeside om det:
http://www.kk.dk/Nyheder/2010/Novemb...edagpenge.aspx

Finder de ud af, at du var berettiget til forlængelsen af sygedagpenge dengang, så vil du helt sikkert få sygedagpenge i tilbagevirkende kraft.

Så man skal blot afvente en afgørelse fra dem.

Klagede du egentlig overhovedet nogensinde over afgørelsen dengang? For det skal man jo bare gøre....

Sidst redigeret af curls; 19-11-2010 kl. 16:45.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 18:08   #42
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
http://www.ladk.dk/dine_rettigheder/.../klagehelp.htm

BEGÆRING OM FØRTIDSPENSION

xxx Kommune
Socialforvaltningen
xxx

fra

xxx
xxx
Personnummer: xxx

----------

Undertegnede begærer hermed at kommunen indleder sagsbehandling omkring førtidspensionering, eftersom jeg ikke længere anser det for at være realistisk at jeg vender tilbage til arbejdsmarkedet.

Min baggrund er:

(beskrivelse)

Jeg vedlægger en statuserklæring fra min læge.

Jeg skal anmode om en klagevejledning til brug for evt. anke.

Med venlig hilsen

(underskrift)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 18:24   #43
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
@østerbro
Tak for uskast til ansøgning.
Har dog fået skrevet en noget længere ansøgning med en grundig begrundelse.
Men jeg bl.a. glad for at du skriver Begæring, det har nemlig ikke kaldt den, men bare ansøgning, så det vil jeg lige få lavet om.
Skal læse korrektur på den, og får så igen hjælp til rettelse af den, synes selv den er blevet god.
Og ja, nok smart det med at skrive jeg ønsker klagevejledning vedr. evt. ankesag, så ved de på forhånd jeg anker hvis jeg får afslag, så det vil jeg selvfølgelig også tilføje.

Men skal den afleveres til Socialforvaltningen?
Jobcenter siger den skal afleveres til dem.
Jeg fik at vide fra en jurist for nogen tid siden, at det er korrekt, at det nu er jobcenter man skal aflevere ansøgning om førtidspension hos.

Det er dælme vigtigt den bliver afleveret hos rette vedkommende.
Nogen der er helt sikre på hvor den skal afleveres???
Ellers afleverer jeg den bare flere steder, hellere et sted for meget end for lidt.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 18:30   #44
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser

Men skal den afleveres til Socialforvaltningen?
Jobcenter siger den skal afleveres til dem.
Jeg fik at vide fra en jurist for nogen tid siden, at det er korrekt, at det nu er jobcenter man skal aflevere ansøgning om førtidspension hos.

Det er dælme vigtigt den bliver afleveret hos rette vedkommende.
Nogen der er helt sikre på hvor den skal afleveres???
Ellers afleverer jeg den bare flere steder, hellere et sted for meget end for lidt.
Det må være jobcentret.

Tjek her, det står på Københavns hjemmeside:
http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Pen...dspension.aspx

Og i så fald skal man ikke sende flere kopier til alle mulige steder. Hvis en myndighed får en ansøgning som ikke er sendt til det rette sted, har de pligt til at sende det videre til det rette sted.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 21:49   #45
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
@ Curls

Tak det var godt nok lige et link jeg har ledt efter længe. Har nemlig heller aldrig rigtig kunne få oplyse hvem det pensionsnævn egentlig er.
Og godt at vide at man ved overgangen til pension får en måneds forudbetalt, så man ikke står en måned uden noget overhovedet.
Det er desværre nogen gange svært at finde helt konkrete oplysninger om førtidspension på nettet, selv om det er enkle og relevnte spørgsmål man tit sysler med.

Og ja så er det jo jobcenter der skal have ansøgningen, så jeg bliver kørt derind mandag og afleverer den på Musvågevej.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:52   #46
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Når først du er sikker på, at alle relevante akter findes i din sag behøver pensionsansøgningen slet ikke at være så omfattende.

"Jeg ønsker hermed at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Lotte 68 (personnummer)
"

Hvis du benytter østerbro's formulering vil den sandsynligvis blive kørt som en §18, som kan tage årevis.

Og så afleverer du den personligt på kommunen, og husker at få en kvittering på, at de har modtaget den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 03:07   #47
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Unhappy Fanme uhyggeligt, du !

Min FTP kører snart på 5. år......
Jeg er på min 4. sagsbehandler og han er på min side. Han er dog utrolig lang tid om at svare på mine Mails og ret dårlig til at ringe/skrive til mig på aftalte tidspunkter.
Jeg har været glemt, ignoreret, trukket rundt i manegen og snydt for §34.
Og med udsigt til samtale omkring arbejdsprøvning inden nytår.

Min nuværende SB mener at min tilstand er sådan at arbejdsprøvning vil være ugennemførlig. Det samme siger den Psykolog jeg blev tvunget til at snakke med for at få en "Speciallægeerklæring" (han var nu skideflink !)
MEN næææ nej.....Da min sag endelig (for 2 måneder siden) kom for Pensionsnævnet blev afgørelsen udsat til der forelå en Arbejdsprøvning, alternativt en begrundelse for hvorfor en Arbejdsprøvning ikke var gennemført.
Det er åbentbart helt oppe i tiden med de der Arbejdsprøvninger.....
Men een ting har jeg da lært: T Å L M O D I G H E D.....

Se evt. her om der er noget du kan bruge:
http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...spillereglerne (fundet i "Nyttige Link" her på K10)
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 20-11-2010 kl. 03:13.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 09:30   #48
6080
På vej til at lære K10
 
6080s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: Middelfart
Alder: 63
Indlæg: 11
Styrke: 14
6080 er ny på vejen
Vedr. speciallæge erklæring, så tror jeg kommunen har haft i sinde at betale for den, da de foreslog det. Sådan var det i hvert fald i mit tilfælde.
De mente også, det ville være godt, at en psykiater skulle "kigge" på mig, og det sagde jeg ja til. De kontaktede herefter den psykiater jeg mente ville være god, og jeg fik en indkaldelse til møde hos ham. Det var en rigtig god oplevelse at være der - psykiatere er dygtige mennesker, som kun vil dig det bedste.
Kontakt evt. jobcentret igen, og henvis til, at de selv har foreslået speciallæge erklæring på et tidspunkt, og at du tror det er en god ide. Og sig, at du selvfælgelig regner med, at det er noget de betaler for.
Jeg er sikker på den vil hjælpe dig på din vej. For mig har den været guld værd. Sagsbehandlere ved jo intet om sygdomme - desværre.

Men hvor er det forfærdeligt, at man skal kæmpe så hårdt i systemet. At man hele tiden skal være på forkant med systemet, og at man faktisk bliver mere syg af det.

Hvis du ikke havde psykiske problemer før, kan du da få det

Jeg føler med dig.

Held og lykke fremover
6080 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 15:25   #49
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Tak for hjælpen og opbakningen til alle jer der har skrevet her i tråden. :-)

Jeg afleverede i går en virkelig gennemført pensionsansøgning vedlagt bilag 1-9 hvori alt relevant dokumentation om min sygdom/arbejdsevne indgår.

Jeg argumenterede også i ansøgningen for hvorfor jeg selv har måtte mig nødsaget til at søge efter paragraf 17, bl.a. at jeg ikke har kunne få møde med ansvarlig sagsbehandlere for min sag i 2 år trods utallige forespørgsler.

Damen jeg afleverede min pensionsbegæring til ved skranken, sagde faktisk selv, at ja hun kunne godt forstå mig, og at nogen gange måtte man altså bare tage sagen i egen hånd.

Så nu kan jeg kun vente, men er meget mere afstresset nu hvor jeg har fået den ansøgning afleveret....

Jeg skriver en opdatering herinde når der er nyt....
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 15:42   #50
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Held og lykke
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension