K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 09:07   #31
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
centerjurist Svend Christiansen

[email protected]
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 09:40   #32
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg er virkelig rystet. Hvis du vil have det skal gå rigtig hurtigt, sender du dit indledende tekst til Ekstrabladet, så sker der noget, det lover jeg dig.

Knus Hannah
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 11:29   #33
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Lotte68:

Sikke en sag, puh ha...
men her er hvad jeg ville gøre;

1. Skriv til jobcenterchef(begrund at du ikke har sagsbehandler)og forlang svar på, om de vil fastholde indkaldelse til psykiask speciallæge.
Herunder at det således bliver sat i værk prompte!

Sidst i brev, skriver du, at du forventer svar inden for 8 dage, ellers må du jo konkludere, at de ikke mere mener, at det er nødvendigt.
HUSK KOPI TIL DIG SELV MED STEMPEL.

2. Hvis du ikke har hørt noget vedr speciallæge, fra kommune, ansøger du pension efter §17 på foreliggende grundlag, efter ca 10dage.
HUSK at vedlægge bilagsliste(dette skal fremgå ved siden af underskrift, at den er vedlagt)hvor ALLE RELEVANTE bilag/afgørelser navngives, m.datoer.
Du behøver således ikke bruge krudt/penge til kopier.
De har pligt til at indhendte.

Hvis du går igennem lægen, kan der være månederes ventetid, og en god begrundelse, altså sygdom. Medmindre du selv betaler?

Din sygedagpengesag; afvendt kommune i første omgang! Men..
Vær opmærksom på, at de ikke kan bruge en undskyldning for at tiltag er sat senere iværk, end de burde.
Hvis de ved fratagelse, kunne have indhendtet oplysninger der har betydning for din sag, burde dette værre gjordt, herunder givet rette forlængelser, udfra hvad de kunne have vidst, hvis de havde fulgt loven!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 13:52   #34
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...har lige læst din tråd, Lotte, og vil blot tilføje, at jeg føler med dig, idet jeg kender (blandt flere andre adresser) Nyropsgade til hudløshed for deres syltning!

Glæder mig over, at du nu via K10 får rigtig gode råd til at komme videre :-)
Tak, dejligt at vide der er andre som er klar hvor grelt det står til med de jobcentre. :-)
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 13:55   #35
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
centerjurist Svend Christiansen

[email protected]
Jep, ham jeg ringede og bad tale med, men ham vil de sørme ikke kendes vedi Nyrpopsgade, hvor de så mente han nok var på Musvågevej eftersom de ikke kendte ham. Men der kendte de ham heller ikke.
Har du set ham?
Tænk seriøst hvis han er fiktiv, det ville alligevel være for vildt...
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 14:04   #36
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har ikke så meget tid lige nu, så jeg har ikke læst alle indlæg igennem, men, jeg synes ikke du skal bruge tid på, at diskutere om, at få din rp opdateret.

Så vidt jeg husker ligger der en afgørelse hvoraf det fremgår, at det eneste kommunen må gøre, når en borger har søgt en §17, er at opdatere rp'en.

Og ellers vil det bare indgå i din anke hvis du får afslag, det vil jo ikke se godt ud for kommunen hvis sagen ryger til ankenævnet, og de opdager, at der ikke engang er en opdateret rp.

Har du tjek på, om kommunen nu også har alle relevante akter (lægepapirer, arbejdsprøvningsresultat m.m.)?

Ellers så tag en kopi af alt hvad du har af relevante akter, aflever dem på kommunen (få en kvitt. på at de har modtaget dem).

Næste dag kan du så aflevere en ansøgning om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Det er meget vigtigt, at du husker at skrive: på det foreliggende dokumentationsgrundlag..

Held og lykke med det.
Tusinde tak for den oplysning, det er da rigtigt, det skal jeg da gøre - aflevere alle de vigtige sagsakter igen - samtlige, så jeg har kvittering på aflevering også på det de selv har indhentet, ellers kan de jo bare smide alt det ud de ikke synes om.

Nice, det er virkelig en stor hjælp at få alle de vigtige oplysninger fra jer herinde før jeg søger, så jeg er dækket bedst muligt ind.
Selv om jeg er dødtræt og frustreret over dette her, så hjælper det rigtig meget med alt den forståelse jeg møder herinde, virkelig dejligt med noget opbakning. :-)

Nogen der ved om der findes en form for formular som ligger på nettet, måske en som en jurist har lavet til ansøgning af §17?

Jeg vil søge mandag, og få lige nu hjælp af min mor, som skriver her lige nu, og som hjælper med kopier og alt det med at få orden i papirerne i løbet af weekenden.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 14:33   #37
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation For sindsygt!!

Hej. Sikke dog noget svineri. Men er ved gud ikke overrasket efterhånden. Jeg har selv fuldstændig samme problem med min søns sag i jobcenter i lyngby Taarbæk kommune. Her laver de også syltninger i stor stil.

Jeg skrevet til vores borgmester, som i de første breve holdt med jobcenter, indtil jeg skrev at nu måtte han sgu stoppe. Sagsbehandler fra jobcenter lyver om vi har været til møde, da det kunne bevises vi ikke havde, sagde hun telefon møde hvor jeg havde ringet? Det har jeg så heller ikke. Men kan ikke få telefon log over opkald da jeg har ip telefoni. Det eneste jeg kan, er at tage min egen telefon med ned, så de kan se at jeg ikke har ringet til kommunen?

Problemet opstod da hun indkaldte min søn til møde, og sendte den til hans egen adresse, og ikke til min som aftalt. Han bliver efterfølgende dødsyg og bliver indlagt, jeg tømmer først hans postkasse d. 12 sep, her opdager jeg indkaldelsen til d. 3 sep, og hun har ved gud også sendt en handlingsplan d. 7 sep, som hun påstår er aftalt på telefon møde, som jeg vel og mærket først er blevet klar over d. 12 sep. Jeg sender mail d. 13 sep, og har samme problem som du, med at ingen svare på noget som helst.

Flere mail og breve senere til Borgmester, da bliver jeg ringet op af øverste leder for jobcenter, som lige skal forsikre sig om, at det ikke er hendes sagsbehandler som lyver!

MEN DET ER DET! Og jeg har frabedt at have noget med hende at gøre mere. Vi skal til møde med lederen mandag i næste uge, så må vi se hvad der videre sker?

Søgte pension til min søn i 2007, og intet sket siden andet end anden aktør sidste år, hvor han var i aktivering 2 timer om dagen.

Min søn lider af epelepsi og hjerneskade efter at han blev slået ned som 18 årig, og han har ikke fået det bedre, men har svært ved at få den rette behandling som kan stoppe hans mega store krampeanfald. Er igang med udtrapning af medicin til anden medicin nu, og så mener man så også at man kunne lade ham starte hurtigt i arbejdsprøvning Jeg har nu søgt § 17 til ham, og ved gud om ikke lederen i telefon udtaler at det ville være godt at haste arbejdsprøvning igennem til at støtte § 17, men hun må jo være blød i bolden, så er det jo ikke en § 17 men en § 18? Og så imens han er i udtrapning... Ja ja...

Jeg tilslutter mig fuldt og helt, at alle disse sager her på K10 omkring problemer med jobcentere rundt omkring i landet, bliver sendt til de ansvarlige myndigheder for dette cirkus. Det er totalt umenneskeligt det man byder syge mennesker i dette land. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 15:26   #38
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Lotte68:

Sikke en sag, puh ha...
men her er hvad jeg ville gøre;

1. Skriv til jobcenterchef(begrund at du ikke har sagsbehandler)og forlang svar på, om de vil fastholde indkaldelse til psykiask speciallæge.
Herunder at det således bliver sat i værk prompte!

Sidst i brev, skriver du, at du forventer svar inden for 8 dage, ellers må du jo konkludere, at de ikke mere mener, at det er nødvendigt.
HUSK KOPI TIL DIG SELV MED STEMPEL.

De vil ikke have jeg skal til psykiater, de ombestemte sig og valgte ortopæd i stedet, da jeg gjorde opmærksom på, at jeg havde været til flere psykologsamtaler hos Incita hvor de vurderede at jeg intet fejler psykisk.



Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
2. Hvis du ikke har hørt noget vedr speciallæge, fra kommune, ansøger du pension efter §17 på foreliggende grundlag, efter ca 10dage.
HUSK at vedlægge bilagsliste(dette skal fremgå ved siden af underskrift, at den er vedlagt)hvor ALLE RELEVANTE bilag/afgørelser navngives, m.datoer.
Du behøver således ikke bruge krudt/penge til kopier.
De har pligt til at indhendte.

Hvis du går igennem lægen, kan der være månederes ventetid, og en god begrundelse, altså sygdom. Medmindre du selv betaler?
Ja jeg laver en bilagsliste her i løbet af weekenden og får hjælp til det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Din sygedagpengesag; afvendt kommune i første omgang! Men..
Vær opmærksom på, at de ikke kan bruge en undskyldning for at tiltag er sat senere iværk, end de burde.
Hvis de ved fratagelse, kunne have indhendtet oplysninger der har betydning for din sag, burde dette værre gjordt, herunder givet rette forlængelser, udfra hvad de kunne have vidst, hvis de havde fulgt loven!

VH Popiae
Ja det er præcis hvad de skulle have gjort, indhentet flere oplysninger i min sag i stedet for at henvise mig til kontanthjælp midt i min afklaring.
men nu afventer jeg jo så deres afgørelse også....

Nu har jeg i dag forsøgt at få kontakt til en socialrådgiver i mit lokale socialcenter, men forgæves, det er ofte mange opringninger der skal til før man får kontakt, men jeg vil forsøge igen og igen indtil jeg kan få et møde med en socialrådgiver, som jeg kan fremlægge min sag for.
Således kan jeg forhåbentlig, specielt hvis det bliver en ankesag få noget opbakning derfra, og de kan evt. også hjælpe mig med nogle økonomiske tilskud hvis min sag trækker ud til efter min søn fylder 18 år.
Og jeg vil spørge også hos socialcentret, om jeg kan få en socialrådgiver derfra som bisidder med til partshøring ved pensionsnævnet, for stiller ikke der alene.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 15:52   #39
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej. Sikke dog noget svineri. Men er ved gud ikke overrasket efterhånden. Jeg har selv fuldstændig samme problem med min søns sag i jobcenter i lyngby Taarbæk kommune. Her laver de også syltninger i stor stil.

Jeg skrevet til vores borgmester, som i de første breve holdt med jobcenter, indtil jeg skrev at nu måtte han sgu stoppe. Sagsbehandler fra jobcenter lyver om vi har været til møde, da det kunne bevises vi ikke havde, sagde hun telefon møde hvor jeg havde ringet? Det har jeg så heller ikke. Men kan ikke få telefon log over opkald da jeg har ip telefoni. Det eneste jeg kan, er at tage min egen telefon med ned, så de kan se at jeg ikke har ringet til kommunen?

Problemet opstod da hun indkaldte min søn til møde, og sendte den til hans egen adresse, og ikke til min som aftalt. Han bliver efterfølgende dødsyg og bliver indlagt, jeg tømmer først hans postkasse d. 12 sep, her opdager jeg indkaldelsen til d. 3 sep, og hun har ved gud også sendt en handlingsplan d. 7 sep, som hun påstår er aftalt på telefon møde, som jeg vel og mærket først er blevet klar over d. 12 sep. Jeg sender mail d. 13 sep, og har samme problem som du, med at ingen svare på noget som helst.

Flere mail og breve senere til Borgmester, da bliver jeg ringet op af øverste leder for jobcenter, som lige skal forsikre sig om, at det ikke er hendes sagsbehandler som lyver!

MEN DET ER DET! Og jeg har frabedt at have noget med hende at gøre mere. Vi skal til møde med lederen mandag i næste uge, så må vi se hvad der videre sker?

Søgte pension til min søn i 2007, og intet sket siden andet end anden aktør sidste år, hvor han var i aktivering 2 timer om dagen.

Min søn lider af epelepsi og hjerneskade efter at han blev slået ned som 18 årig, og han har ikke fået det bedre, men har svært ved at få den rette behandling som kan stoppe hans mega store krampeanfald. Er igang med udtrapning af medicin til anden medicin nu, og så mener man så også at man kunne lade ham starte hurtigt i arbejdsprøvning Jeg har nu søgt § 17 til ham, og ved gud om ikke lederen i telefon udtaler at det ville være godt at haste arbejdsprøvning igennem til at støtte § 17, men hun må jo være blød i bolden, så er det jo ikke en § 17 men en § 18? Og så imens han er i udtrapning... Ja ja...

Jeg tilslutter mig fuldt og helt, at alle disse sager her på K10 omkring problemer med jobcentere rundt omkring i landet, bliver sendt til de ansvarlige myndigheder for dette cirkus. Det er totalt umenneskeligt det man byder syge mennesker i dette land. Kh Indiansummer


Øv hvor er det bare forfærdeligt for din søn og dig. Det er jo dirkete ondt at behandle syge mennesker på den måde.
Og så er han blevet slået ned, hvilket i forvejen er en mors værste mareridt, det er så umenneskeligt at jeg mangler ord, simpelthen.
Igen de prøver præcis det samme nummer med dig, at snyde dig til at tro de vil hjælpe dig, at det vil hjælpe på din søns sag, hvis han kommer i arb. prøvning, så blir det ganske rigtigt en §18 i stedet, og så kan de sylte videre i uendelighed.
Men når du søger en § 17, så skal han det ikke, de forsøger at narre dig til at tro du skal gøre hvad de siger, og godt du ved bedre og ikke retter dig efter det, det er jo vanvid!!!

Måske nogle af os skulle gå sammen om at sende vores indlæg til relevante myndigheder.
Hvem vil det være bedst at sende til?
Beskæftigelsesministeren? eller måske justitsministeren?

Tænker justitsministeren vil være det bedste, og mest effektive, da dette handler om gentagne og helt bevidste lovbrud fra jobcentrenes side.
Det er kriminelt når man ikke overholder loven, og jobcentrene er ikke hævet over loven.

Vi kan vel stadig være anonyme i offentligheden, myndighederne har jo totalt tavshedspligt, så ingen af os bliver udstillet offentligt.

Eller alternativt kan vi udforme en fælles klage over jobcentrenes umenneskelige behandling af os.
Jeg er overbevist om at jo flere vi er, jo mere vil vi blive hørt, denne galskab må altså stoppe nu!!!!

Jeg vil gerne, så snart jeg har fået ordnet alle papirer og fået søgt pensionen mandag, få hjælp til at få skrevet en god klage.
Så tænker jeg at poste den her, og så kan vi alle der ønsker det herinde printe den ud, og gerne sprede budskabet til mange flere, skrive den under og så skal vi bare aftale en fælles dag vi indsender den.
Tror det ville være effektivt hvis justitsministeren fik 50-100 eller endnu flere ens klager over jobcentrene samme dag fra rigtig mange forskellige borgere...
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 16:29   #40
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Jeg har nu søgt § 17 til ham, og ved gud om ikke lederen i telefon udtaler at det ville være godt at haste arbejdsprøvning igennem til at støtte § 17, men hun må jo være blød i bolden, så er det jo ikke en § 17 men en § 18? Og så imens han er i udtrapning... Ja ja...
Lederen har nok allerede fixet en aftale med en privat aktør.
I må huske på, at det er ledelsen som sider på det hele. Det er jobcenters chefer og afdelingens ledere som bestemmer farten.
Hvad med jobcenters jurister som blive sat af jobcentre mod borger, i stedet for en sagsbehandler?
Er der ingen af Jer som skulle have korresponderet med disse løgner for kommunale jurister, som blive inddraget i ens sag af jobcenters chefer, fordi sagsbehandleren er ikke længere i stand til at dække over alt den kommunale fup og bedrag?
Jep!, Jeg har haft den ”fornøjelse” , FØJ siger jeg bare.
At tolke loven som de jurister gøre, er lige med hor!!! Så er det sagt.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension