K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2011, 20:37   #231
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er lige med scientology hjernevask!

http://www.scientology.org/da/david-...oductions.html
Ja det er faktisk rigtigt.
Der er et kursus der heddder "Landmark Education" som tager formuer for at undervise private og firmaer i hvordan de kan få det bedre og optimalt tjene penge osv.
Det er en tidligere ven af L.Ron Hubbard, Werner Erhardt, der har startet Landmark, og det er udfra de samme metoder Scientology benytter.

Det gælder om, ikke bare at undervise "kursisterne", men også om at fastholde dem så de tager flere og dyrere kurser.
For at opnå det må de gøre folk afhængige af den nye "gruppe" de er i.
Og det gør man ved at tømme folk for alt hvad de tidligere troede på, dvs. det de før troede var virkeligheden er slet ikke sandt.

Så har du totalt undermineret et menneskes personlighed og livserfaring og så man føler sig tom og usikker og fuldstændig afhængig af den nye gruppe og dens nye lære.
Når man så er usikker og tømt for alt man tidligere har troet på, så bliver den nye og "Rigtige" virkelighed implementeret i kursisterne.

Og det er selvfølgelig ren hjernevask fra start til slut.
Mange mennesker bliver meget syge psykisk og må have psykologhjælp i årevis efter en tur i kløerne på de Sata*er Scientology og Landmark er.

Ved godt Scientology er langt mere udbredt end Landmark, men kender bare Landmark bedre, for jeg har kendt en der var i det engang, som også var totalt underlig og helt hjernevasket.

Men det er da en genial metode at bruge for at få syge mennesker overbevist om at de tager helt fejl af at de fejler noget - vi skal ikke stole på vores symptomer for vi kan slet ikke stole på det vores krop eller hjerne fortæller os.
Og så kan lægerne fortælle en hvad man virkelig fejler, nemlig en funktionel lidelse, somatiseringstilstand med sygdomsangst = hypokondri, som kan behandles hvis man vil deltage i deres "dyreforsøg" på Liaison.

...Marianne Borritz skriver dog at jeg mangler motivation, så derfor kan det være svært at sige noget om hvorvidt psykiatrisk behandling kan hjælpe mig.
Hun skriver for at gardere sig, på trods af hun skriver jeg er hypokonder, at hun ikke kan udelukke forværring på længere sigt med fornyet neurokirurgisk revurdering.

Hold da op så helgarderede hun sig vist lige hvis jeg skulle få lammelser og brug for en operation.
Kan jeg da bare slet ikke forstå, for når jeg er hypokonder kan operation da aldrig komme på tale.
Jeg får da ikke lammelser når det er indbildt så hvorfor skulle jeg kunne få forværring og til neurokirurg engang i fremtiden når jeg er indbildt syg???
jeg forstår ikke meget, jeg må vist hellere stille til en omgang hjernevask mere, så kan det være jeg får en bedre forståelse af det hele.

Sidst redigeret af Lotte68; 02-01-2011 kl. 20:40.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 21:18   #232
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser

Dét er derfor i mine øjne et af de største problemer i den offentlige sagsbehandling, at der fra klienten (vores) tyndslidte side, skal mønstres umenneskeligt overskud for at få rettet helt faktuelle fejl i journalerne, mens der også skal tages "lomme-eksamen" i psykologi, jura og medicin.
Helt enig.

Og det er jo derfor, at så mange mennesker bare "sejler rundt" indtil de på internettet finder andre, som har gjort sig nogle erfaringer og derfor kan hjælpe på vej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 18:33   #233
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Hvor vildt!!!!!!

Det ser altså ud til at linket til Marianne Borritz projekter og hendes samarbejdspartnere pludselig ikke fungerer.
Selvfølgelig kan jeg tage fejl at deres server er midlertidigt nede, men ellers er det fjernet nu fordi man har noget at skjule.

Men hvor dum er det lige jeg er....ja lad mig se....hmmmm...måske jeg har en kopi af siden som er gemt på min computer, YES det har jeg sørme og også af alle andre gode links de måtte finde det nødvendigt af fjerne for at skjule noget som helst.

Nå men talte med min SB i dag, og hun mente ikke jeg skulle tage den erklæring så tungt, sådan virkede det i hvert fald, at hun mente der var så mange andre papirer der også blev taget hensyn til.
Men hun ville meget gerne have mine kommentarer til Speciallægeerklæringen og det har jeg netop sendt hende, det blev lige til et par sider.

Hvor er det skønt at man optager undersøgelser, så kan man ikke blive modsagt bagefter, så jeg er slet ikke bekymret for Marianne Borritz eventuelle tiltag i forbindelse med mine klager over hende.
Så hvis min SB kontakte hende for at spørge ind til de ting jeg skriver eller endnu bedre sender min mail videre til hende, så kan hun da svede, specielt fordi der også står i mailen af jeg optog forløbet.
Og hvis Marianne Borritz ikke bryder sig om dårlig kritik af hende på nettet så kan hun jo bare behandle sine patienter ordentligt, ærligt med værdighed.

Jeg var jo nok klar over at Marianne Borritz ikke er ekspert omkring min sygdom, det bar undersøgelsen jo tydeligt præg af, men for lige at sikre mig hvad hun egentlig er, ringede til afdelingen i dag for at spørge.
Hun er bare arbejdsmediciner, og hun har INGEN kompetence til at underkende eksperters vurdering af min nakkeskade overhovedet.

Forsøger for tiden at få fat i egen læge, for han skal lave en ny statusattest, og så får jeg ham lige til også at skrive at jeg aldrig har været hos ham, hverken hyppigt og aldrig med sygdom der ikke har været en klar fysisk diagnose på og aldrig været hos ham og udtrykt nogen former for sygdomsangst.
Jeg har haft samme læge i over 12 år, så hvis jeg led af hypokondri, så ville han nok være blevet klar over det i løbet af alle de år han har været min læge.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:03   #234
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det lyder som om der kommer en lykkelig udgang på det hele
held og lykke fremover
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:27   #235
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Nyt i min sag

Min SB har nu kæmpet for at færdiggøre min sag om førtidspension så den kunne blive sendt ind til pensionsnævnet senest 1/3-2011

Jeg har læst min redigerede Arbejdsevnevurderingsjournal igennem og den så helt fin ud nu, også på trods af de to vanvittige speciallæger der havde lavet deres erklæringer udfra TERM-modellen - Marianne Borroitz samt fakirlægen Jørgen Friis.
(Jeg har begge lægers undersøgelse af mig på diktafon, og kan bevise alt hvad der blev sagt under undersøgelserne)

Jobcenters egen lægekonsulent vurderer at uanset psykiatrisk behandling mm. så er min arbejdsevne ikke eksisterende og vil ikke blive det, da jeg har en alvorlig uhelbredelig fysisk kronisk nakkeskade.

Min egen SB skriver det samme, og den nyeste statusattest fra egen læge siger det samme, at jeg er kandidat til førtidspension, da min jeg har svær fysisk skade der ikke er helbredelsesmulighed for.

Så jeg følte mig helt tryg og tænkte nu ville min sag endelig komme til pensionsnævnet på en paragraf 18, som min SB har anbefalet.

I dag modtog jeg brev fra Jobcentret at de vil partshøre mig, da de ifølge loven skal partshøre før de træffer endelig beslutning omkring pensionssag.

Imidlertid skriver de at min sagsbehandler og teamet er uenige om hvorvidt alle behandlingsmuligheder er udtømte.
De afviser derfor at påbegynde sag om førtidspension.

Teamets vurdering beror udelukkende på fakirlægens erklæring samt Marianne Borritz Speciellægeerklæring, hvor Marianne Borritz udelukkende ved hjælp af TERM-modellen forsøger at stemple mig som hypokonder, så hun kan sende mig videre til sine projektsamarbejspartnere på Liason psykiatrisk afdeling, som har et tværfagligt samarbejde kørende med Arbejdsmedicinsk og beskæftigelsesmininisteriet.
Dette handler om, som jeg også tidligere har skrevet herinde, at få ALLE i arbejde, uanset hvor syg man er.

Et af deres projekter Marianne Borritz har deltaget i, er det tværfaglige projekt sammen med Liason og Beskæftigelsesministeriet, hedder "Tilbage til arbejdet" og der er førtidspension slet ikke noget der på nogen måde kan komme på tale, det handler KUN om at få folk i arbejde.
Meget fysisk syge bliver derfor stemplet som hypokondere, så Liason kan rekrutere dem i deres forsøg med forskellige psykofarmika, og hjernevask fra deres psykiatere.

Marianne Borritz er TOTALT inhabil til at vurdere min sygdom.
Desuden er hun ikke ekspert i min sygdom, hun er en simpel arbejdsmediciner og ikke på ingen måde ekspert i nakkeskader.

Jeg ved de læser med i det system, for dagen efter linket til Marianne Borrtiz samarbejdsprojekter kom på siden her, blev det fjernet fra Bispebjerg hospitals hjemmeside - så det er helt tydeligt at det er noget hun/de vil skjule.
Jeg har dog kopi af linket i et tekstdokument, så jeg kan sagtens finde det frem.

Teamet der er uenige med min SB underkender ALLE papirer der taler for at jeg er kronisk syg: Hospitalslægernes vurderinger, smertelægens vurdering, min arbejdsprøvning, min egen læges statusattest, statusattest fra min fysioterapeut, og tilmed deres egen lægekonsulents vurdering af sagen, og så altså også min sagsbehandler.

Det er helt grotesk og jeg kan slet ikke fatte det, selv om det ikke burde komme bag på mig efter alt jeg har været igennem med det RÅDNE system.

De er så grove - eksempelvis skriver de at smertelægen anbefaler mig at forsøge med to nye slags smertestillende.
Min læge skriver i sin helt nye starusattest at jeg ikke tåler disse præparater, det har teamet ikke læst eller er ligeglade med.

Teamet skriver også at der er indikation for ny scanning, da smertelægen anbefaler dette ved en eventuel operation, som dog er mig frarådet af kirurgerne da det er for risikofyldt og ikke vil føre til helbredelse.
Altså er det kun i forbindelse med eventuel operation at der er indikation for fornyet scanning.

Der foreligger en klar progresionsrapport fra min arbejdsprvning der sluttede få uger før forventet, da Incita mente de havde nok til en vurdering af min arbejdsevne de beskriver som ubetydelig.

Teamet underkender min arbejdsprøvning med den begrundelse at jeg ikke har været der timer nok til en vurdering.

Det er fuldstændig grotesk, hvis jeg havde været der mere så havde jeg jo netop en større arbejdsevne.

Det er jo fordi jeg er syg at jeg ikke kan arbejde, og ikke har haft et særlig stort fremmøde og kun har klaret det få timer de gange jeg var der.
Men Incita har vurderet de havde rigeligt til en beskrivelse af min arbejdsevne, de som sagt har vurderet til ubetydelig.

Jeg var også til psykolog hos Incita, hvor psykologen vurderer at min sygdom ikke på nogen måde er relateret til psykiske problemer, men er af fysisk karakter.

Så skriver teamet at dengang var min sygdom vurderet til ikke at være psykisk, men det er den så nu.
Men min sygdom var den samme på det tidspunkt som nu, bortset fra min tilstand er forværret. Men dengang i dec. 2008 var min arbejdsevne jo også ubetydelig.
Der skyldes det prolapsen, nu er jeg forvandlet til psykisk syg i stedet for med de samme symptomer som da det var fysisk.

Teamet skriver mit hovedproblem er nakkespændinger.

Jeg har diskusprolaps og spinalstenose, men de underkender de tydeligt fysiske fund som er dokumenteret ved MR-scanning.


Jeg har i dag talt med min SB, hun er chokeret og forarget over teamet.
Hun siger hun har forklaret dem alt i sagen, men de vil ikke være enige med hende.

Hun sagde dog jeg bare skulle prøve at tage det roligt, at det nok skulle gå, og bad mig om at maile mine kommentarer til sagen til hende, så teamet kan få dem.


Jeg spurgte hende om hvorvidt hun mente det kunne være en god idé lynhurtigt ta få henvisning til en psyk så jeg kan få erklæring på at jeg INTET fejler psykisk.
Det syntes hun lød som en god idé, for det kan teamet ikke underkende.
Og underkender de det, så kommer det jo med i min klage over afgørelsen som jeg sender til Beskæftigelsesankenævnet promte hvis ikke de indstiller mig til pension.


Er der kommer nye regler igen mht. lægekonsulenter eller hvad?
Min SB fortalte mig at alle deres lægekonsulenter nu havde sagt op fordi de ikke ville finde sig i den nye lov.


Hvor godt mener i andre jeg står når min SB og teamet er uenige?

Desuden skriver teamet at de ikke kan udelukke at jeg kan blive selvforsørgende ved behandling hos en psykolog - det er så langt ude at jeg næsten tror det må være en aprilsnar selv om vi kun er nået til marts.

I morgen giver jeg pressen info om Arbejdsmedicinsk og Lisaon psykiatrisk afdelings samarbejde med Beskæftigelsesministeriet.
Der er flere journalister som har vist interesse for min sag, da de finder den helt grotesk.

Og man må jo sige har har noget at have det i. Min klage til Borgerrådgiveren over Jobcenter Nyropsgades syltning af min sag i 1 1/2 år, blev taget til efterretning hos Borgerrådgiveren der kun igangsætter undersøgelser af sager hvis de mener lovgivningen ikke er overholdt.
De valgte at sætte en grundig undersøgelse af min sag i gang.
Denne undersøgelse er stadig kørende.

Sidst redigeret af Lotte68; 02-03-2011 kl. 23:36.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:48   #236
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
hold op en omgang du er igennem det minder så meget om mit.
jeg var også sikker på at alle mine papir var helt klar alt var prøvet af og alt er lægelig dukumentert men pensions temet mente at fordi en læge havde skrevet at min livskvalitet måske kunne blive bedere med en ny medicin. at det måtte også betyde at min fuktions evne kunne dette selv om der stod at det ikke ville kunne føre mig i en tilstand så jeg kunne klare job eller fleks. jeg har klaget over afgørelsen men jeg forventer ikke de ender ders holdning. de vender og drejer alt som de vil uden at tænke på mennesket bag det. jeg har også været ved en psyklog selv om det er en diskus i nakken og nerveskad og piskesmel jeg har.men for at vare sikker på min smerte var reele og det var de så fandt hun frem til. hun mante så at min personlighed ville passe bedst i et jo med mennesker og omsorg. men hun ville også med min tilstand udelukke at jeg kunne vartage sådan et job. men pensions temet giver det som fremtidig job muligheder dog med skåne hensyn. så ja de ser det de vil se . men jeg håber meget du kommer det hele godt igennem
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 00:19   #237
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Desværre, Lotte68, jeg havde forventet dit afslag, med mit nuværende kendskab til denne kommune.

Og det team, du omtaler, er Visitationtemaet?

Og den, der underskriver dit afslag er Blytækker?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 00:45   #238
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Desværre, Lotte68, jeg havde forventet dit afslag, med mit nuværende kendskab til denne kommune.

Og det team, du omtaler, er Visitationtemaet?

Og den, der underskriver dit afslag er Blytækker?

Ja det er visitationsteamet.
Den der underskriver brevet om partshøring er en jurastuderende
ved navn Christina Larsen

Den der underskriver selve begrundelsen er også underskrevet af hende, men på vegne af jurist Susanne Ditzel


Men jeg kan jo hvis min SB ikke kan trænge igennem til de idioter klage over afgørelsen hvilket jeg jo straks vil gøre, og hvis jeg ikke får medhold der, kan jeg ansøge om pension igen efte rparagraf 17 på foreliggende grundlag.

Jeg overvejer om jeg skal skrive i mit svar til teamet at såfremt de stadig ikke efter de kommentarer jeg har til deres afgørelse, ikke vil indstille mig til en paragraf 18, så fastholder jeg min paragraf 17 ansøgning, for den er ansøgt for 3 måneder siden på foreliggende grundlag, og jeg har aldrig annulleret den, så den må stadig være gældende, og i så fald skal sagen indsendes til pensionsnævnet promte.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 00:54   #239
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Det sidste kunne bestemt lyde som en løsning.

Aha, kun underskrevet af en stud. jur. og denne igen på vegne af en jurist.

Bliver det sagt i afgørelsen, at den er baseret på en juridisk og en socialfaglig vurdering?

Eller indgår der også en lægefaglig vurdering i afgørelsen, altså på skrift?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 01:17   #240
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det sidste kunne bestemt lyde som en løsning.

Aha, kun underskrevet af en stud. jur. og denne igen på vegne af en jurist.

Bliver det sagt i afgørelsen, at den er baseret på en juridisk og en socialfaglig vurdering?

Eller indgår der også en lægefaglig vurdering i afgørelsen, altså på skrift?

Der står der intet om hvilket form for vurdering det er totalt venstrehåndsarbejde!!!
Det er ikke en endelig afgørelse for den må de ikke træffe uden partshøring (min kommentar til sagen) det er en uenighed mellem min SB og visitationsteamet, da de åbenbart mener at psykologbehandling er kuren for en alvorlig fysisk nakkeskade, og når jeg har været hos psykolog, så er jeg åbenbart blevet rask og kan arbejde.
Det er jo lige så meget hokus pokus som med fakirlægen, at man kan nu altså helbrede en diskusprolaps hos psykologen.
Hmm hvorfor bliver man ikke bare henvist til psyk lige så snart scanningsresultater fra scanninger der viser alvorlige skader foreligger?

Tænk hvad det kunne spare jobcenter for af omveje. Det er bare en tur til psyk, så er du tryllet rask.
Ret vildt at jeg har kunne lave en alvorlig nakkeskade kun ved tankens kraft, og nu kan jeg så den til igen at gå væk ved tankens kraft.

Der indgår ingen lægefaglig vurdering i "afgørelsen", kun at teamet henviser til de læger hvor de kan førsøge at plante psykiske komponenter i min sygdom og lægge det til grund for at min sygdom pludselig er forvandlet til psykisk trods fysisk bevist diagnose.
Og dette på trods af deres egen lægekonsulents helt nye udtalelse til sagen, hvor hun skriver at uanset hvad så har jeg en alvorlig nakkeskade der gør mig permanent uarbejdsdygtig og der er ingen behandlingsmuligheder tilbage.

Men det vil teamet ski da ski*e på, hvad rager det dem, de skal bare finde en måde at forale min sag på i uendelighed.

I morgen er det om at blive færdig med et svar samt at kontakte pressen, for NU slutter "festen" sgu, nok er nok og dette her er rent ud sagt noget svineri, og pressen kan da bare få navnet på den jurist der ikke engang selv har gidet skrive under på papirerne.
Det kan da være de ikke synes deres navne skal ud i pressen, men det kommer de, jeg vil ikke trædes på mere, de har ødelagt mit liv i årevis med deres sindsyge psykiske terror og alle deres ulovligheder herunder syntning af min sag i halvandet år, samt at jeg ikke har kunne få kontakt til en sagsbehandler ansvarlig for min sag i 1 1/2 år, og grov diskrimination hvor jeg gang på gang i Nyropsgade har fået at vide jeg ingen rettigheder har overhovedet.

De eneste der har behandlet mig ordentligt og menenskeligt i systemet er min nuværende sagsbehandler samt Borgerrådgiverens kontor hvor de behandler min klage.


Jeg har smerter nok i forvejen, og de psykopater kører hetz på syge mennesker fordi de for enhver pris ikke vil tilkende folk førtidspension.
Det er i strid med loven, hvilket de også er totalt ligeglade med.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension