K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 12:59   #141
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Umiddelbart synes denne afgørelse at være ganske interessant.

MEN, for det første er den fra 2005, nyere afgørelser har slået fast, at kommunen ikke må indhente yderligere akter, når en borger har søgt en §17, på det foreliggende o.s.v.

For det andet har senere afgørelser (se bl.a. direkte link fra Florken) vist, at når en borger søger en §17, på det foreliggende o.s.v. skal en pensionssag indledes (altså overgå til behandling efter reglerne om pension/ sendes til pensionsnævnet/-teamet) i umiddelbart tilknytning til ansøgningen.

Jeg har læst afgørelser (nyere end 2005) hvoraf det fremgår, at når en kommune har indledt pensionssagen 3 uger efter, at en borger har søgt en §17, på det foreliggende o.s.v., så er det ikke sket i umiddelbar tilknytning til ansøgningen.

Bl.a. har jeg på et tidspunkt printet en afgørelse ud, afgørelsesdatoen er "07-03-2007", nummeret er "P-6-07", J.nr. er "6000764-06".
Heri står der:
"Det var nævnets opfattelse, at påbegyndelse af en pensionssag 3 uger after anmodningen ikke var i "umiddelbar tilknytning" forudsat, at det klart fremgik af anmodningen, at der var søgt på det foreliggende grundlag, og at borgeren forstod, hvad der mentes hermed. Nævnet henviste til pensionsvejledningen pkt. 13."'

Jeg mener ikke det er realistisk, at forvente, at en kommune kan nå, at indhente relevante akter fra læger og hospitaler på kortere tid end 3 uger.

Hvis du havde linket til en ny afgørelse, som dermed ville "overtrumfe" ældre afgørelser, så havde jeg bøjet mig i støvet.

Men jeg savner dig stadig her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ghlight=morgen

Se evt. mit seneste indlæg i tråden, #85.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 15:47   #142
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
§ 18

Så har jeg været til mødet.
Først sagde SB, at jeg skulle skrive under på en formular efter § 17, med henvisning til an masse forskellige love der var nævnt.
Så sagde hun min begæring først gælder fra i dag.
Jeg sagde da, at jeg havde fået oplyst at min begæring gælder fra den dag jeg afleverede den.
Hun gik ind til juristen og da hun kom tilbage gav hun mig ret.

Efterhånden som jeg gav hende flere og flere oplysninger om min sygdom blev hun meget sødere, og kunne godt forstå jeg var vred, efter alt det de havde budt mig i Nyropsgade, og jeg sagde, at eftersom jeg intet havde hørt her i sagen i månedsvis fra Musvågevej heller, gik jeg ud fra at samme show fortsatte her.

Jeg sagde at jeg gerne ville trække min begæring tilbage hvis de ville indstille mig efter § 18, og med en rimelig tidsfrist højst 4-5 måneder.

Hun sagde ja at det ville hun godt gøre, og at hun fra nu af personligt ville tage sig at min sag.
Efter vi havde talt en del sammen om min sygdom var hun meget forstående.

Hun bad mig dog om at lade hende indhente en Speciallægeerklæring fra Arbejdsmedicinsk klinik på Bisbebjerg.

Er der nogle af jer der kender Arbejdsmedicinsk klinik på Bisbebjerg?

Hun sagde de er meget venlige derude og ikke overskrider mine begrænsinger eller vil lade mig gå igennem noget der overbelaster mig.

Hun henviste til at den Speciellægeerklæring fra ham den vanvittige Ortopæd, som mener alt smerte er psykisk ikke er god nok, fordi de ting han skriver er underlige, med alle de psykiske komponenter han forsøger at plante i min sygdom, trods hans konklusion på ingen arbejdsevne.
Og det har hun jo ret i, han er jo bims i hovedet.

Hun sagde at med en god Speciallægeerklæring fra Arbejdsmedicinsk klinik , var min sag fuldstændig afdækket, og så ville min sag gå igennem på en § 18.

Hun gav mig også sit dirkete telefonnummer, fordi jeg sagde jeg havde svært ved st komme igennem når jeg forsøgte at få kontakt til sagsbehandler.

Hun lovede at der ikke ville gå flere måneder før jeg kommer til den undersøgelse, og hun mente vist også jeg kommer til inden jul.

Lige nu er jeg bare lettet, og har lidt svært ved virkelig at tro på alt dette, og jeg har ondt som hel**** i hovedet og nakken lige nu, så stressende alt det her er....

Men det ser ud til at min lange kamp ikke er kæmpet forgæves.


Nå ja, og så troede hun at jeg selv havde stoppet min arbejdsprøvning i utide, og sagde at det sørme var en vigtig oplysning jeg gav hende da jeg sagde at det var i samråd med Incita og min daværende SB, at de mente der var nok til en vurdering på daværende tidspunkt, og derfor sagde SB god for dette stop.
Men det glemte daværende SB bare at skrive ind i journalen, så det ser ud som om jeg selv stoppede min arbejdsprøvning i utide, men det er rettet nu.

Sidst redigeret af Lotte68; 01-12-2010 kl. 15:52.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 16:05   #143
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hvor godt, Lotte, at det møde i dag var positivt for dig!

Godt kæmpet!

Nu må du forkæle dig selv med lidt godt og få pustet ud :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 16:11   #144
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Lotte68

Det var dejligt at læse, at du fik som du synes ville have, det skulle være.

Hun lærte vist noget af dig ang. din begæring, som gjaldt fra den dag, du afleverede den..

Håber hun så overholder aftalen om, at din sag ikke bliver trukket i langdrag..

curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 16:41   #145
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Lyder super godt.

Hvis du vil gardere dig mod misforståelser ell.l., så sender du en mail til sb, hvori du refererer jeres samtale, eller ihvertfald de vigtigste punkter, og spørger om du har opfattet det korrekt.

På den måde får du det på skrift.

Held og lykke videre frem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 17:14   #146
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Lotte68!

Dejligt du nu indstilles til ftp efter § 18!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotte68 Se meddelelser
Så har jeg været til mødet.
Først sagde SB, at jeg skulle skrive under på en formular efter § 17, med henvisning til an masse forskellige love der var nævnt.
Så sagde hun min begæring først gælder fra i dag.
Jeg sagde da, at jeg havde fået oplyst at min begæring gælder fra den dag jeg afleverede den.
Hun gik ind til juristen og da hun kom tilbage gav hun mig ret.

Efterhånden som jeg gav hende flere og flere oplysninger om min sygdom blev hun meget sødere, og kunne godt forstå jeg var vred, efter alt det de havde budt mig i Nyropsgade, og jeg sagde, at eftersom jeg intet havde hørt her i sagen i månedsvis fra Musvågevej heller, gik jeg ud fra at samme show fortsatte her.

Jeg sagde at jeg gerne ville trække min begæring tilbage hvis de ville indstille mig efter § 18, og med en rimelig tidsfrist højst 4-5 måneder.

Sikke et overblik, du har! Og sikke en sejhed, du viser!

Hun sagde ja at det ville hun godt gøre, og at hun fra nu af personligt ville tage sig at min sag.
Efter vi havde talt en del sammen om min sygdom var hun meget forstående.

Dit overblik og din tro på dig selv belønnes! Godt at høre!

Hun bad mig dog om at lade hende indhente en Speciallægeerklæring fra Arbejdsmedicinsk klinik på Bisbebjerg.

Er der nogle af jer der kender Arbejdsmedicinsk klinik på Bisbebjerg?

Hun sagde de er meget venlige derude og ikke overskrider mine begrænsinger eller vil lade mig gå igennem noget der overbelaster mig.

Det lyder godt!

Hun henviste til at den Speciellægeerklæring fra ham den vanvittige Ortopæd, som mener alt smerte er psykisk ikke er god nok, fordi de ting han skriver er underlige, med alle de psykiske komponenter han forsøger at plante i min sygdom, trods hans konklusion på ingen arbejdsevne.
Og det har hun jo ret i, han er jo bims i hovedet.

Ja, han var pinlig for kommunen! Godt du optog hans underlige teorier om smerte på diktafon!

Hun sagde at med en god Speciallægeerklæring fra Arbejdsmedicinsk klinik , var min sag fuldstændig afdækket, og så ville min sag gå igennem på en § 18.

Enig!

Hun gav mig også sit dirkete telefonnummer, fordi jeg sagde jeg havde svært ved st komme igennem når jeg forsøgte at få kontakt til sagsbehandler.

Hun lovede at der ikke ville gå flere måneder før jeg kommer til den undersøgelse, og hun mente vist også jeg kommer til inden jul.

Lige nu er jeg bare lettet, og har lidt svært ved virkelig at tro på alt dette, og jeg har ondt som hel**** i hovedet og nakken lige nu, så stressende alt det her er....

Men det ser ud til at min lange kamp ikke er kæmpet forgæves.

Til lykke!


Nå ja, og så troede hun at jeg selv havde stoppet min arbejdsprøvning i utide, og sagde at det sørme var en vigtig oplysning jeg gav hende da jeg sagde at det var i samråd med Incita og min daværende SB, at de mente der var nok til en vurdering på daværende tidspunkt, og derfor sagde SB god for dette stop.

Utroligt!

Men det glemte daværende SB bare at skrive ind i journalen, så det ser ud som om jeg selv stoppede min arbejdsprøvning i utide, men det er rettet nu.

Hvor er du god til at få din sag gjort stringent igen! Det manglede også bare!
Nu belønnes du for sejhed, vedholdenhed, viden, overblik! Det er fortjent!

Held og lykke med speciallægeerklæring fra Arbejdsmedicinsk Klinik på vej mod ftp!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 17:16   #147
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Tusinde tak skal I have, og også for alle de gode råd I har givet mig undervejs her, det har været en rigtig stor hjælp også mht. lovgivninger osv.

Jeg er stadig ikke godtroende, mht. min sag, da jeg har været så meget igennem mht. Jobcenter, hvilket nok meget naturligt efter hele det cirkus med Nyropsgade.

Men jeg tror nu på, at SB arbejder på at gøre min sag færdig nu, og hun bad om meget specifikke oplysninger da vi aftalte af de indstiller mig.
Så hun har nu de vigtige oplysninger der gør at Pensionsnævnet kan se dette er en kronisk sygdom.
Men kan godt forstå, da jeg jo også har hørt hvor skrappe Pensionsnævnet kan være, at det er vigtigt med den Speciallægeerklæring, så alle huller er lukkede, og de ikke kan pege på ting/muligheder der skal prøves af osv.

Tror nu ikke jeg behøver noget på skrift fra SB om det, for jeg optog hele forløbet på min diktafon, og det er jeg ret sikker på hun godt var klar over, for jeg skjulte det ikke, men lagde mobilen (diktafonen) direkte frem på bordet.
Jeg har jo også skrevet til Jobcenter at jeg optager alle samtaler og undersøgelser jeg deltager i, så det kan hun ikke have været i tvivl om.

Vil dog stadig rigtig gerne høre fra nogen der ved noget om Arbejdsmedicinsk klinik på Bisbebjerg, for for det kunne være rart at høre lidt mere om stedet, hvordan sådan en undersøgelse hos dem foregår osv., da jeg ikke rigtig ved noget om klinikken.

Sidst redigeret af Lotte68; 01-12-2010 kl. 17:21.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 17:24   #148
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg kunne ikke lige lade være med at tænke på den oplevelse med den speciallæge i din sag, som nævnte noget psykiske osv......

Hvis du overvejer at klage over lægens måde at gøre tingene på, så kig herind:
http://www.kk.dk/Borger/Borgerservic...-%20laege.aspx

Jeg selv er desværre også skuffet over nogle speciallægers måde at udføre deres arbejde på...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 18:12   #149
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
@Katharina

Vi postede vist næsten samtidig. Også tusinde tak til dig for din opbakning og dine positive ord om hvordan jeg har håndteret tingene.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 18:53   #150
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg kunne ikke lige lade være med at tænke på den oplevelse med den speciallæge i din sag, som nævnte noget psykiske osv......

Hvis du overvejer at klage over lægens måde at gøre tingene på, så kig herind:
http://www.kk.dk/Borger/Borgerservic...-%20laege.aspx

Jeg selv er desværre også skuffet over nogle speciallægers måde at udføre deres arbejde på...
Tak, super link.
Ja god idé at klage over ham. Nu skal jeg lige have rettet den AB-journal og har 14 dage til det.
SB sagde hun ikke måtte slette noget i den.
Jeg henviste da til Persondataloven, og sagde jeg kunne maile hende den paragraf der siger man skal slette urigtige og vildledende oplysninger, så sagde hun, at den ville hun meget gerne have, og gå videre med det, for hun havde fået at vide, at hun ikke måtte slette noget som helst i journalen, men kun tilføje.
Det er jo også langt nemmere for hende, at hun kan rette i den, og fjerne de ting der er urigtige, ellers er den jo slet ikke sammenhængende og totalt selvmodsigende, da så mange forskellige har skrevet alt muligt i den, og den ligner makværk efterhånden.
Så det gør også hendes arbejde langt lettere.


Når AB-journalen er færdig, så er der jo kun en undersøgelse tilbage, så har jeg mere ro og så vil jeg klage over ortopædkirurgen.
Det er jo frygteligt hvis han fortsat får mulighed for at lave speciallægeerklæringer for Jobcenter hvor han helt bevidst har til hensigt at plante psykiske komponenter i fysisk sygdom, i de tilfælde hvor han ikke kan se nogen rest af arbejdsevne.
Han sygeliggjorde mig nemlig først psykisk efter at have fisket efter en masse arbejdsevne: "Hvor langt kan du gå? Kan du gå i ti minutter? Nå, i 5 min.?
Nå, kan du det nogle gange? dvs. så kan du gå 4 km.?
Kan du løfte 1 kg? Kan du løfte 500 gram?"
Tror måske han fiskede efter at skrive jeg kunne arbejdsprøves som postbud.
Han blev ved på den måde indtil han måtte opgive at digte, for jeg lavede ingen åbninger for ham, der kunne danne grundlag for hans digtning af hvor totalt rask jeg skulle være ifølge ham.
Så opgav han og kørte ud af det andet spor, at så var den helt gal psykisk i stedet for. Og hold da op hvor var han vred.

Og tilsidst i undersøgelsen nægtede han at svare på flere af mine spørgsmål, og begyndte at skælde mig ud.
Det var SÅ tydeligt hvor frustreret han var over han ikke kunne levere den version Jobcenter betalte ham kassen for at lave.

Og ja, så det at han henviser til okkulte enmer med fakirer der går i trance og derfor siger de ikke føler smerte.
Den slags udtalelser er i hvert fald i strid med lægeloven.
Han må heller ikke sige til en kronisk smertepatient:
"Du har smerter på grund af den person du er."
"Ja det er på grund af din personlighed at du har smerter."
"Alle mennesker opfatter smerter forskelligt og du opfatter at dine smerter er stærkere end de er, fordi din personlighed er sådan, men det kan der ændres på psykologisk ved hjælp af noget behandling på det psykiske plan, det er nemlig noget der kan arbejdes med" osv...

Og jeg har jo optagelsen til at bakke det hele op.

Kan se flere lægers navne er skrevet herinde uden at det er blevet fjernet, så tager lige chancen og skriver hans navn, synes det er virkelig vigtigt at I ved hvem han er, for han er simpelthen bindegal.
Han hedder Jørgen Friis, og han er ortopædkirurg på Frederiksberg Hospital, og meget benyttet af Jobcenter til disse 'gode' Speciallægeerklæringer.

Og til alle der skal til videre undersøgelser, så husk endelig, at I har ret til selv at vælge en læge, man skal ikke lade sig diktere til at gå til en bestemt valgt læge, som Jobcenter vælger.

Sidst redigeret af Lotte68; 01-12-2010 kl. 19:02.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension