K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2010, 22:26   #111
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Din sag var helt anden end Lottes er, fordi Lotte har ikke nogen sag endnu, hun har ingen RP, men den måtte du da have, ellers så ville det se mystisk ud at du fik pensionen efter 18 eller 17.

Lad os vente til på onsdag og se om Lotte måtte underskrive samtykke erklæringen, eller ej.
Øøh, du var den første til at anbefale en §17, på det foreliggende .........

Det er muligt man har ret til, at få sin rp opdateret, men hvis du har læst et minimum af sagerne her på K10 vil du også vide, at det ikke bare er lige til.

I nogle kommuner (min egen bl.a.) laves rp først når der skal laves en afgørelse.

Men hvis man søger en §17, på det foreliggende ............, er der en eneste ting sb må gøre inden sagen sendes til nævnet, nemlig at lave rp'en.
Jeg du'r ikke til at finde de der principielle afgørelser, men i en af dem fremgår ovenstående.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 22:39   #112
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Vovse, jeg har søgt på foreliggende 2 gange. Den første gang gik jeg igennem h……, dvs. det samme som Lotte nu er først begyndt på.
Jeg fik mit afslag, men først et år fra jeg har afleveret ansøgningen, netop på grund af RP.
Den anden gang har jeg vogtet over min RP som en vovse og først når den var færdig, har jeg ansøgt om FP på ny.

Derfor har jeg skrevet til Lotte tidligere, at hun må vente med sin ansøgning frem til hendes RP er færdig.
Med det ville hun ikke…..
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 22:43   #113
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser

Derfor har jeg skrevet til Lotte tidligere, at hun må vente med sin ansøgning frem til hendes RP er færdig.
Med det ville hun ikke…..
Det kan jeg sg'i da godt forstå.

For Lotte risikerer nemt, at rp'en bliver skubbet indtil sb mener, at der skal træffes en afgørelse om fremtidig forsørgelse.

Ved en §17 får man muligheden for at anke.
Og hvis sagen har været trukket alt for langt ud af kommunen kan man risikere, at få tilkendt fp udelukkende fordi kommunen ikke vil risikere en ankesag.
Jeg mener det var Hyanna der fik sin fp på den måde.

******* kan man risikere at skulle igennem uanset hvordan man gebærder sig, det behøver man ikke læse mange historier her på K10 for at forstå.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 23:02   #114
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ved en §17 får man muligheden for at anke.
Ja, men med en ankesag kan godt tage mange måneder, derfor er det bedre at forberede sin sag.
Lotte har gode kort på hånden.

Men det er tiden som trykker, fordi hun er ved at miste børnepenge, men det er da bedre, at undvære børnepenge kun i nogle få måneder ( dem mister hun jo alligeved ) i stedet for, at få et afslag fordi RP var mangelfuld og køre en ankesag.

Sidst redigeret af Karo; 29-11-2010 kl. 23:05.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 23:25   #115
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Lotte har gode kort på hånden.
Ja, og derfor skal hun søge §17,
i stedet for at vente på at kommunen får taget sig sammen til at indstille til en §18.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 23:32   #116
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis ikke jobcenter har klientens journal, så er de vel nærmere at se som anden aktør. og må alligevel ikke træffe beslutninger..

så hvis der afleveres en ansøgning på § 17 på foreliggende grundlag, så skal den vel til sagsbehandleren/socialrådgiveren.. som jo så har journalen med oplysninger..
derved er der jo ikke noget problem.

da jeg selv overgik til anden aktør underskrev jeg ved første møde et dokument som gav anden aktør ret til at se min sag... hm... hvordan skulle de ellers kunne hjælpe en?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 23:57   #117
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Den du har fundet er en samtykke til at indhente oplysninger og videregive dem.

Lotte68 har søgt om førtidspension på foreliggende grundlag.... Der skal ikke indhentes nye oplysninger eller noget, når man søger på foreliggende grundlag...

Kommunen har allerede, de oplysninger som de har i hendes sag.... Og det er de akter, som de skal afgøre sagen efter.... Det håber jeg, du forstår.

Tilføjelse:
Hmmmm nu hvor jeg ser nærmere på den, så er det vist muligt, at der er tale om videregivelse af sagen til socialcentret. - Men det er ikke en ansøgning.
Nu må vi se, hvad det er for en formular, den sagsbehandler snakkede om. Iøvrigt kunne hun da nøjes med at få samtykke mundtligt over tlf.... Og skrive at der er givet mundtligt samtykke i journalen... Andet besvær behøver det ikke være - altså...
Jeg har skrevet under på en samtyggeerklæring 13/9, tror det er den der er linket til, men får lige bekræftet det på onsdag.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 00:04   #118
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Vovse, jeg har søgt på foreliggende 2 gange. Den første gang gik jeg igennem h……, dvs. det samme som Lotte nu er først begyndt på.
Jeg fik mit afslag, men først et år fra jeg har afleveret ansøgningen, netop på grund af RP.
Den anden gang har jeg vogtet over min RP som en vovse og først når den var færdig, har jeg ansøgt om FP på ny.

Derfor har jeg skrevet til Lotte tidligere, at hun må vente med sin ansøgning frem til hendes RP er færdig.
Med det ville hun ikke…..
Det er fordi du ikke har væet bekendt med lovgivningen.
Prøv at forstå at det er jeg faktisk.

Jeg gentager for dig her:
Jeg skal have min Arbejdsevnevurderingsjournal opdateret og rettet INDEN indsendelse fra Jobcenter til Pensionsnævnet, og det er det jeg arbejder på nu, det er min ret ifølge loven, det har selv sagsbehandlere i Jobcenter også givet mig ret i.
Det er i strid med lovgivningen hvis ikke de får orden på den inden indsendelse til pensionsnævnet, og den lovgivning har jeg skam gjort dem bekendt med, ligeledes deres Centerleder.

At jeg søger på foreliggende grundlag betyder IKKE at min Arbejdsevnevurderingsjournal ikke må opdateres. Det SKAL den.

Hvis ikke du vil forstå det jeg skriver, så opgiver jeg altså helt at forklare dig noget som helst.
Og din nedladende tone til mig om at skære ud for mig i pap osv. har jeg overhovedet ikke brug for. Hvis ikke du har noget positivt at sige eller kan køre en positiv kommunikation vil jeg bede dig om ikke at kommentere mere til mig i tråden her.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 00:17   #119
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
så hvis der afleveres en ansøgning på § 17 på foreliggende grundlag, så skal den vel til sagsbehandleren/socialrådgiveren.. som jo så har journalen med oplysninger..derved er der jo ikke noget problem.
Det er netop det som er et problem, fordi jobcentre opdaterer ikke journeler som loven påkræver det.

Foreliggende dokumentation, betyder alt dokumentation som allerede befinder sig på jobcenter men også den som allerede findes på hospitaler, klinikker, hos praktiserendelæge mv. og som skal først indhentes af jobcenter til at videre behandling af pensionssagen.

Derfor skal der samtykke til det.

Og den samtykke er flettet ind i Ansøgningen om førtidspension efter pensionslovens § 17, stk. 1, 2. og. 3. punktum. som man skal underskrive sammen med sagsbehandleren.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 00:19   #120
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Ja, og derfor skal hun søge §17,
i stedet for at vente på at kommunen får taget sig sammen til at indstille til en §18.
Ja for jeg kan ikke få en §18 når jeg ikke kan komme i kontakt med en sagsbehandler, det er jo forsøgt i de seneste to år - uden held.
Så er det jo sin sag at få opdateret noget som helst eller få sin sag fundet frem fra skuffen, når der en høj mur uden en dør foran en.

Nemlig kun en §17 der kan gøre det nu, og jeg kan snart hele loven udenad.

Og jeg har dokumentation for at der er blevet lukket af for kontakt til ansvarlig sagsbehandler i form af utallige ubesvarede mails, telefonbeskeder til centralen som er registreret, samt mundtlige forespørgsler på diktafon.

Desuden har jeg notater fra Jobcenter fra min aktindsigt, hvor det fremgår at intet er lavet i min sag i over halvandet år i Nyropsgade, nu to år i alt med Musvågevej.

Synes jeg står ret stærkt, ved da godt jeg nok må anke, men kender loven nu, så ved ret præcist at hvis Pensionsnævnet giver mig afslag på pension, så skal de begrunde det ordentligt samt pege på jobfunktioner jeg kan udføre.
Det kan de jo ikke gøre i strid med dokumentation fra arbejdsprøvning samt alle lægelige dokumenter, så de kan kun afslå med en dum begrundelse, som ikke holder og den anker jeg da bare.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet??? Nessa12 Alt det andet 12 12-10-2010 14:52
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34
Syltet i Egedal - fri proces - spørger politikere zuza Det er da strengt ! 0 08-02-2008 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension