K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2010, 12:56   #1
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
aktivering, arbejdsprøvning..STRESSS...syltet???

Hej,
Jeg mangler virkelig noget hjælp for at komme videre!!!!
Jeg mangler at blive afklaret af kommunen, MEN... De bliver bare ved at forlænge min aktivering???
Det resulterer jo i jeg ikke når arbejdsprøvning før jeg ikke er berettiget til sygedagpenge længere. Og så er jeg jo langt fra selvforsørgende

Så hvordan får jeg fremskyndt en RIGTIG ALMINDELIG ARBEJDSPRØVNING??

Hvem skal sørge for hjælpemidler?

Hvem fastsætter mine Skånebehov?

nytter det at klage til borgmester eller ombudsmand??

Hvordan ser det ud ift. at man sætter en advokat på? eller er det penge ud af vinduet?

tager gerne §'er med kyshånd!!

Glæder mig til at høre fra jer :-)

Mvh
Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 20:49   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser
Hej,
Jeg mangler virkelig noget hjælp for at komme videre!!!!
Jeg mangler at blive afklaret af kommunen, MEN... De bliver bare ved at forlænge min aktivering???
Det resulterer jo i jeg ikke når arbejdsprøvning før jeg ikke er berettiget til sygedagpenge længere. Og så er jeg jo langt fra selvforsørgende

Så hvordan får jeg fremskyndt en RIGTIG ALMINDELIG ARBEJDSPRØVNING??

Hvem skal sørge for hjælpemidler?

Hvem fastsætter mine Skånebehov?

nytter det at klage til borgmester eller ombudsmand??

Hvordan ser det ud ift. at man sætter en advokat på? eller er det penge ud af vinduet?

tager gerne §'er med kyshånd!!

Glæder mig til at høre fra jer :-)

Mvh
Nessa

Måske mener de ikke, at du har en nedsat arbejdsevne?
I kapitel 11 i denne lov: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=128679#K9 her nævnes der f.eks. at i gruppe 5 (for dig som er på sygedagpenge) kan komme i virksomhedspraktik i 13 uger...

Ellers kig i den selvsamme lov fra kapitel 10-12.

Jeg går ud fra du stadigvæk er sygemeldt på 1. år? Det er lidt svært at vurdere ud fra kun det, du skriver - men hvis du stadigvæk er på det 1. år, så vent til lige inden varighedsbegrænsningen kommer samt, om de vil snakke om at forlænge dine sygedagpenge. Det kommer også an på, hvor du er henne match, enten 1, 2 eller 3.

Ang. hjælpemidler, så er det jobcentret der skal hjælpe dig med hjælpemidler til arbejdspladsen. Man kan få et ansøgningsskema og udfylde den og de skal afgøre, om du kan få det eller ej. Se evt. kapitel 14: https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=128679#K14

Det er din sagsbehandler som på jobcentrets vegne vurderer dit skånebehov. Men din læge bør også være med her.

Det er ikke altid, det nytter at klage til borgmester. Du bør snakke med din sagsbehandler om tingene. Jobcentret sender folk ud i aktivering, som de har ret til, sålænge folk er i match 1 og 2.

Dog kan du klage over en aktivering. Det kan du gøre ved at skrive en skriftlig klage over, at du er blevet sendt ud i et tilbud, som du selv synes er urimeligt. Men pas på, for hvis de mener, det er fordi, du ikke ønsker at samarbejde, så kan de måske stoppe din sygedagpenge. Man skal derfor kun klage over aktivering, når man synes at tilbudet er rigtigt urimelig og f.eks. ikke tager hensyn til dine skånehensyn.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 21:17   #3
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Hej Curls :-)

Tusind tak for dine svar.
Jeg har været i det system i over 3 år, men har startet ny periode.
Jeg er i match 2.
Selve aktiveringen er ikke urimelig hvis min krop, da ikke hele tiden sagde fra.... Ryggen er noget juks og det er nakke.. Whiplash, venstre side og hovedet også - Chefen er gået hjem og så er jeg max dårlig tl stress. taber mit hår, græder ved lille smule press og ja....

vh
Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 22:35   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nessa hvad med ressourceprofil er den skrevet og opdateret med nye oplysninger ellers skal du på skrift bede om at få det i en fart .

i praktikken skriver du da jobdagbog og smertedagbog ? ellers er det også en god ide at gøre dette (findes under nyttige link )

Hvad er formålet med praktikken ? hvad skal den føre til ? hvad har du fået på skrift ? og er der overhovedet noget på skrift ?

Der skal være en plan for hvad det er de laver med dig og der skal være et mål praktik er ikke bare godt nok .. hvor mange timer er du der bliver du fulgt op med møder ?



jeg har været i praktik godt nok som sygemeldt flekser og den blev lavet om til en arbejds prøvning og indgik i vurderingen sammen med min anden arbejds prøvning så det er også en mulighed ...

og sidst men ikke mindst følger de dig op som de skal fra kommunes side (møder osv ) og hvad siger de her ...

Og har du aktindsigt (ellers få fat i den hurtigst muligt så du kan se hvad de ligger inde med )

og det er en god ide at holde dem til ilden og handle selv , skrivelser osv sådan at du senere hen i forløbet ved et evt varslet stop kan dokumentere at sløv sindet ligger på sagsbehandler ...

Hmmm sorry de mange spørgsmål he he du spørger og jeg spørger så tilbage ti gange så meget ...
  Besvar med citat
Gammel 10-10-2010, 22:40   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser
Hej Curls :-)

Tusind tak for dine svar.
Jeg har været i det system i over 3 år, men har startet ny periode.
Jeg er i match 2.
Selve aktiveringen er ikke urimelig hvis min krop, da ikke hele tiden sagde fra.... Ryggen er noget juks og det er nakke.. Whiplash, venstre side og hovedet også - Chefen er gået hjem og så er jeg max dårlig tl stress. taber mit hår, græder ved lille smule press og ja....

vh
Nessa
Lyder da hårdt... øv øv

Kunne du ikke få snakket med din læge om det? Og høre hvad lægen synes om den aktivering, du er ude i - og hvis lægen mener, at det er en aktivering, som du ikke kan holde til, så må du sygemelde dig fra aktivering, hvis lægen også synes, du skal....

Du kunne også nævne det til din sagsbehandler, at det ikke går helt så godt på aktiveringsstedet, da det stresser dig. Det var lige min tanke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 14:09   #6
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
HEj :-)
Rp - Den venter jeg på, skulle gerne snart modtage, da den ikke var korrekt og der var MANGE tilføjelser. Så det ved jeg ikke pt., men det klart at tingene skal være i orden med den jo. Den er jo mit arbejdsredskab :-)

Der er noget med det dagbog jeg ikke forstår helt. Er det hver dag jeg skal føre dagbog også når jeg ikke er på selve stedet?

Formålet og resultatet er her jeg har skriftligt spurgt sagsbehandler:
Udover det lovmæssige, at beholde din tilknytning til arbejdsmarkedet, samt lægge en plan for hvordan dette skal kunne ske.

Jeg skulle være der 8 timer til at starte med, men det har jeg ikke kunne klare. Har været der 1,5 time. Jeg er gået ned med flaget psykisk desværre, jeg kan simpelthen ikke klare det pres og stress. Og er nu i en ny sygemelding med min læges opbakning.

Møderne har de holdt telefonisk og det har været ca hver 4 uge. Men jeg har ikke rigtig fået nogle svar, da de bare har sagt nu må vi se og vi skal holde møde. Men det møde er ikke afholdt endnu? Og jeg har fået en ny sagsbehandler oveni :-)

Hejdien, du skriver holde dem til ilden... skal jeg hele tiden gøre det? hvor tit? Jeg er ikke så god til det her må jeg indrømme og det er så svært at holde styr på alt det her.
Jeg har skrevet hvad formålet er, bedt om opdatering af rp og opfølgeningsplan og hvad der skal til for at jeg bliver afklaret og selvforsørgende.
Men de er mere ude i at jeg skal aktiveres små kurser gymnastik og så nu denne, som er en for stor mundfuld for mig og resultatet af min arbejdsskade.

Hertil et spørgsmål... er det et plus med en advokat når man er igang med sådan en sag eller kan man lige så meget som en advokat? JEg tænker her kommer der skub i tingene hvis en advokat er med inde over eller er de fløjtende ligeglade med en advokat?

tusind tak for jeres hjælp i gør min dag bedre!!!
knuz
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 16:09   #7
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser
HEj :-)

Der er noget med det dagbog jeg ikke forstår helt. Er det hver dag jeg skal føre dagbog også når jeg ikke er på selve stedet?

knuz
Jeg skrev alle dagene, også selvom jeg havde fri/ferie eller var syg. Og både min SB og kommunens psykolog har brugt den som grundlag i deres konklusion.
Det var meget tydeligt, at jeg i løbet af de 3 mdr. arb.prøvning fik det gradvist dårligere og dårligere.

Tror ikke ligefrem, at det er noget man SKAL - men det vil være en rigtig god idé, synes jeg.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 21:19   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser

Der er noget med det dagbog jeg ikke forstår helt. Er det hver dag jeg skal føre dagbog også når jeg ikke er på selve stedet?
Du bør føre dagbog over hver eneste dag (og hver eneste time).

Hvis du ikke skriver dagbog over de dage du ikke er på stedet, fremgår det jo ikke af din dagbog om du f.eks. er i topform i weekenden eller om du ligger brak.

Dagbogen skal jo netop vis hvilken indflydelse arb.prøvningen har på hele dit liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 21:36   #9
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Dagbogen skal jo netop vis hvilken indflydelse arb.prøvningen har på hele dit liv.
Nemlig! Du er den eneste, der kan fortælle, hvordan det påvirker dig.

Jeg fik heldigvis skrevet ned, hvordan jeg reelt havde det. Og det gjorde, at min SB stoppede arb.prøvningen, da han ikke ville være med til mere, at jeg fik det så dårligt, og at det kun gik ned ad bakke.

Jeg er nemlig "god" til at holde en facade, og som min SB siger: Jeg viser mig mange gange bedre, end jeg er - og det siger ikke så lidt! Kunne dog ikke helt holde det til sidst, så de fik set mig inde bagved også.........

Så en rigtig god detaljeret dagbog kan være vejen frem.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 21:47   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her kan du se eksempler på hvordan en dagbog kan stilles op:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og så bør du sende kopi af din dagbog til sagsbehandler en gang om ugen, så h*n hele tiden kan følge med i hvordan det fungerer, og så h*n ikke senere kan påstå at have været uvidende om din tilstand/situation.

Du skal ikke spørge sagsbehandleren om om h*n er interesseret i at se din dagbog, du skal bare sende den, gerne via mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter har syltet min pensionssag i 2 år. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 437 05-12-2011 22:45
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension